Gå til innhold

Om å falle ned i et hull med et brak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kjører bil nedover en fin og asfaltert vei, bilen sklir fremover som på skyer og du er glad og fornøyd. Plutselig støter du på et hull i veien som du ikke oppdager før det er for sent. Det ene hjulet kommer nedi med et brak så hele bilen rister så hardt at kroppen din får et skikkelig støkk. Nå er du mer oppmerksom, du vil passe på så det samme ikke skjer igjen, og du begynner å speide etter alt som kan minne om et hull du vil styre unna. Fra å være en glad bilist som svevde som en sky over den fine glatte asfalten, har du blitt en sur og mistenksom bilist som speider etter hull og sagtens klarer å finne noen av dem hist og her. Du sitter irritert og gretten og tenker på hvor forferdelig det er å kjøre på denne hullete og fæle veien, mens du helt har glemt at for hvert lille hull på 30 cm i diameter, har du kjørt 2 kilometer på glatt og behagelig asfalt uten et hull i sikte. Så er spørsmålet, er livet ditt for deg en hullete vei som føles umulig å kjøre på, eller er livet ditt for deg en glatt og fin vei hvor du støter på et hull hist og her?

Skrevet

Siden jeg hverken har bil eller lappen, men sykkel, vil jeg si at livet mitt da er den omveien jeg syklet for å slippe den hullete veien. Hvorfor skal man kjøre frem og tilbake på den hulette veien hver dag når det sikkert fins andre, mer spennende veier å ta? Eller hvis det bare var den veien, ville jeg etter en stund glemme hullene og tenke at dette er veien. Det er bare en vei, hvorfor skulle jeg karakterisere den nærmere, jeg har andre ting å tenke på en akkurat veien. Jeg stirrer ikke rett ned i veien eller bryr meg så mye om den når jeg sykler, må blant annet passe på trafikken, og så hører man kanskje på musikk eller radio osv osv osv.

Skrevet

Siden jeg hverken har bil eller lappen, men sykkel, vil jeg si at livet mitt da er den omveien jeg syklet for å slippe den hullete veien. Hvorfor skal man kjøre frem og tilbake på den hulette veien hver dag når det sikkert fins andre, mer spennende veier å ta? Eller hvis det bare var den veien, ville jeg etter en stund glemme hullene og tenke at dette er veien. Det er bare en vei, hvorfor skulle jeg karakterisere den nærmere, jeg har andre ting å tenke på en akkurat veien. Jeg stirrer ikke rett ned i veien eller bryr meg så mye om den når jeg sykler, må blant annet passe på trafikken, og så hører man kanskje på musikk eller radio osv osv osv.

Godt tenkt, Cathlin. Hold på den tanken de gangene du føler at livet ditt ikke er verdt å leve. Kanskje det ikke er livet ditt det er noe i veien med, men bare veien du har valgt å sykle på? Med din evne til å resonnere, har du all verdens muligheter til å skape deg akkurat det livet du selv ønsker. Go girl !!!!! :-)

Skrevet

Godt tenkt, Cathlin. Hold på den tanken de gangene du føler at livet ditt ikke er verdt å leve. Kanskje det ikke er livet ditt det er noe i veien med, men bare veien du har valgt å sykle på? Med din evne til å resonnere, har du all verdens muligheter til å skape deg akkurat det livet du selv ønsker. Go girl !!!!! :-)

Hæ?

Skrevet

Hæ?

Ikke du som skrev innlegget "Livet mitt" nedenunder her? Flere som kaller seg Cathlin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...