Gå til innhold

Selvhjelpsbøker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde de virkelig funket... hadde ingen hatt en eneste problem her i verden. De finnes uendelig med tittler: sllik blir du lykkelig, slank, smart, røykfri, rik o.s.v...

Nysgjerrig på om noen faktisk har hatt nytte av slike bøker. ..? Har du?

Å hvorfor blir vi ikke evig lykkelig av å lese en lykkebok, fri din sjel o.s.v...?

På fjæsboka er det også blitt en hit å strø om seg med gullkorn og visdomsord... Men de som skriver dem er akkurat seg selv på godt og vondt uansett...

Å det igjen... Hva er poenget med å gå til psykolog?

Skrevet

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dmindfullnes%2520i%2520hverdagen%252C%2520bok%26lr%3Dlang_no/http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3737352

Dette er en bok som har hjulpet meg veldig mye. Jeg har ptsd-plager i perioder, og jeg har greid å kutte ned varigheten av disse flere ganger ved hjelp av noen mestringsstategier tatt fra denne boka.

Den har også hjulpet meg med søvn, det å fokusere på pusten gjør at mareritttankene ikke så lett tar plass. Anbefales :-)

Skrevet

The secret hjalp faktisk meg ;)

Men jeg følger det ikke nå, skal lese den igjen. Jeg tror virkelig tankene har mye å si, ihverftfall er det tilfellet for meg.

Skrevet

'' Hva er poenget med å gå til psykolog?''

Det kan være til stor hjelp, hvis psykologens intensjoner virkelig er å hjelpe..på en positiv måte. Dvs lære bort hvordan å leve her og nå, fokus på de rette tingene.

Skrevet

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dmindfullnes%2520i%2520hverdagen%252C%2520bok%26lr%3Dlang_no/http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3737352

Dette er en bok som har hjulpet meg veldig mye. Jeg har ptsd-plager i perioder, og jeg har greid å kutte ned varigheten av disse flere ganger ved hjelp av noen mestringsstategier tatt fra denne boka.

Den har også hjulpet meg med søvn, det å fokusere på pusten gjør at mareritttankene ikke så lett tar plass. Anbefales :-)

Jeg har samme diagnosen... Nesten slik du greier å overbevise meg.... om at jeg bør bruke penger på den... Hvor mange prosent hjalp den syntes du?

Mitt største problem er faktisk at jeg går rundt med tanker og følelsen om at det kommer til å skje noe grusomt i dag, en katastrofe så stor at jeg ikke vet om jeg vil overleve... Å denne følelsen gjør meg egentlig til et vrak.

Gjest profile
Skrevet

Det hjelper nok ikke bare å lese i dem desverre, en må også klare å få brukt det som de skriver om. Ofte har jeg startet på å lese en selvhjelpsbok og innledningen og de første kapittelet er bra, men så kommer så kjedelige/vanskelige oppgaver og da gir jeg meg.

Skrevet

Det hjelper nok ikke bare å lese i dem desverre, en må også klare å få brukt det som de skriver om. Ofte har jeg startet på å lese en selvhjelpsbok og innledningen og de første kapittelet er bra, men så kommer så kjedelige/vanskelige oppgaver og da gir jeg meg.

Det er vel noe med det... At hadde det funket hadde alle vært lykkelig...

Skrevet

Det er vel noe med det... At hadde det funket hadde alle vært lykkelig...

Ingenting kommer av seg selv her i livet, en må ofte jobbe for å få det bedre.

Skrevet

Jeg har lest mange selvhjelpsbøker. Hver gang har jeg kastet meg med iver over boken, slukt den og gjort øvelser bare for å finne ut at jeg er nøyaktig den samme som da jeg begynte å lese. Feilen min har,som jeg ser det vært at jeg bestandig har trodd at jeg må forandre MEG, den jeg grunnleggende er, at JEG ikke er bra nok sånn som jeg er. Det blir helt feil. Det burde vært skrevet en bok om hvordan man liker seg selv, setter pris på den man er, respekterer seg selv. Ikke for å begi seg ut på en egotripp, men for å bli et sunt menneske

Gjest Elsk deg selv...
Skrevet

Jeg har lest mange selvhjelpsbøker. Hver gang har jeg kastet meg med iver over boken, slukt den og gjort øvelser bare for å finne ut at jeg er nøyaktig den samme som da jeg begynte å lese. Feilen min har,som jeg ser det vært at jeg bestandig har trodd at jeg må forandre MEG, den jeg grunnleggende er, at JEG ikke er bra nok sånn som jeg er. Det blir helt feil. Det burde vært skrevet en bok om hvordan man liker seg selv, setter pris på den man er, respekterer seg selv. Ikke for å begi seg ut på en egotripp, men for å bli et sunt menneske

På 80-tallet (mener jeg det var) ble det skrevet bøker med bl.a. titler som "Elsk deg selv..."

Skrevet

På 80-tallet (mener jeg det var) ble det skrevet bøker med bl.a. titler som "Elsk deg selv..."

Å ja. Det er vel bare å spørre om hjelp i bokhandelen. Men akkurat nå orker jeg ikke slike bøker. Nå er jeg mer opptatt av å skrive selv. Vel det er ikke helt sant. Jeg har en bok liggende som jeg leser noen få sider i fra tid til annen. Men det er vel egentlig ikke en selvhjelpsbok; mer en filosofibok.

Skrevet

Finnes helt sikkert bøker ala: elsk deg selv, bli glad i deg selv, realiser deg selv o.s.v...

Skrevet

Jeg har samme diagnosen... Nesten slik du greier å overbevise meg.... om at jeg bør bruke penger på den... Hvor mange prosent hjalp den syntes du?

Mitt største problem er faktisk at jeg går rundt med tanker og følelsen om at det kommer til å skje noe grusomt i dag, en katastrofe så stor at jeg ikke vet om jeg vil overleve... Å denne følelsen gjør meg egentlig til et vrak.

''Mitt største problem er faktisk at jeg går rundt med tanker og følelsen om at det kommer til å skje noe grusomt i dag, en katastrofe så stor at jeg ikke vet om jeg vil overleve... Å denne følelsen gjør meg egentlig til et vrak.''

Akkurat sånn har også jeg det. Jeg greier i perioder å ikke tenke annet enn katastrofer som har skjedd og som kommer til å skje. Denne boken lærte meg å ta i bruk endel mestringsstategier som faktisk hjelper. Tror den har hjulpet meg 200% :-).

Det hjelper ikke å bare lese boken da, du må jobbe hardt med deg selv og ta i bruk det du lærte av den. Før kunne jeg være forferdelig syk i flere uker. Jeg har nå greid å kutte ned disse periodene til å vare i noen dager, opptil en uke. Det gjør også at jeg ser mere positivt på fremtiden :)

Gjest Kan anbefales
Skrevet

Selvfølelse nå synes jeg er bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...