Gå til innhold

Hvordan få fred for en psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest Peace come to me
Skrevet

Dette gjelder en ungdom som var sammen med et av mine barn for flere år siden.

Det har skjedd flere ganger når mine ungdommer er på fest at de blir utsatt for ubehageligheter fra denne personen, inkludert slag og spark.

Nå har jeg lyst til å anmelde, men ingen andre ønsker dette for da blir han enda verre? Ja, han kan bli verre, men det blir nå ihvertfall aldri fredelig på dette viset.

Hva hadde du gjort?

Skrevet

Ikke noe, tror jeg. Min erfaring er at det blir verre og det er ikke sikkert du er klar til å flytte fordi du ikke kan fortsette å bo der du bor lenger

Skrevet

Anmeldelse er ofte det eneste som nytter.

Jeg hadde også vurdert å engasjere noen som kan ta en alvorsprat med denne personen.

Gjest Peace come to me
Skrevet

Anmeldelse er ofte det eneste som nytter.

Jeg hadde også vurdert å engasjere noen som kan ta en alvorsprat med denne personen.

Alvorsprat er prøvd flere ganger. Han sier da ingenting, ser bare olm ut. Når han er på fest drikker han alkohol og da blir han helt gal.

Gjest Peace come to me
Skrevet

Ikke noe, tror jeg. Min erfaring er at det blir verre og det er ikke sikkert du er klar til å flytte fordi du ikke kan fortsette å bo der du bor lenger

Det verste er jo at han har en gjeng rundt seg som er like tullete. Har fått så mange trusler om både det ene og det andre at jeg vurderer å gå vakt her i helgene.

Skrevet

Alvorsprat er prøvd flere ganger. Han sier da ingenting, ser bare olm ut. Når han er på fest drikker han alkohol og da blir han helt gal.

Ja, men nå tenkte jeg en noe mer truende alvorsprat.

Men forsøk politiet først.

Gjest let it be
Skrevet

Jeg vil ikke kalle meg en ungdom, men her i bygda er det en slik fyr som alltid skal sloss i fylla. Han blir ofte provosert opp av folk som skal la han "smake sin egen medisin". Men jeg har mer tro på å bare holde seg unna. Dukker han opp på fest, så forlat festen. Gå vekk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykopater forstår kun maktens språk. Om en ikke kan unngå dem, må en sette klare grenser.

Vold og trusler må anmeldes til politiet.

Skrevet

Her har dere egentlig et valg:

1) Dere gir ham makten til å terrorisere dere, og dere må flykte. Han vil da gradvis ta seg mer og mer til rette.

2) Dere snakker med politiet, og anmelder ham neste gang han bryter loven. Gjerne med billedbevis.

Med vennlig hilsen

Gjest Peace come to me
Skrevet

Psykopater forstår kun maktens språk. Om en ikke kan unngå dem, må en sette klare grenser.

Vold og trusler må anmeldes til politiet.

Jeg kan ikke si alt her, men dette har pågått i flere år. Virker som han aldri kan glemme den "urett" som ble gjort mot han (min datter slo opp med han). Nå har det gått flere år og enda holder han på sånn. Det har kommet trusler om å mose neser, slå inn trynet og drap. Ingen tørr å anmelde for da tror de han kommer etter dem.

Jeg kan jo heller ikke anmelde "på vegne" av noen? Når jeg ser på blåflekker og hva som skjedde med min sønn har jeg lyst til å ......

Gjest Peace come to me
Skrevet

Her har dere egentlig et valg:

1) Dere gir ham makten til å terrorisere dere, og dere må flykte. Han vil da gradvis ta seg mer og mer til rette.

2) Dere snakker med politiet, og anmelder ham neste gang han bryter loven. Gjerne med billedbevis.

Med vennlig hilsen

Kan jeg ta bilder og vise politiet selv om dette ikke skjedde med meg?

Gjest Peace come to me
Skrevet

Jeg vil ikke kalle meg en ungdom, men her i bygda er det en slik fyr som alltid skal sloss i fylla. Han blir ofte provosert opp av folk som skal la han "smake sin egen medisin". Men jeg har mer tro på å bare holde seg unna. Dukker han opp på fest, så forlat festen. Gå vekk.

Ja, det er jo det som skjer hele tiden. Tørr jo ikke dra noe sted pga at denne personen kan dukke opp. Synes det blir litt galt at han skal vinne fram med dette.

Skrevet

Kan jeg ta bilder og vise politiet selv om dette ikke skjedde med meg?

Ja, det kan du selvsagt. Jeg vet ikke hva politiet kan gjøre uten at han vitner, men uansett så har de da sett hva kreket gjør. Det kan lagres.

Med vennlig hilsen

Gjest Peace come to me
Skrevet

Ja, det kan du selvsagt. Jeg vet ikke hva politiet kan gjøre uten at han vitner, men uansett så har de da sett hva kreket gjør. Det kan lagres.

Med vennlig hilsen

Takk, hvis jeg går lov til å ta bilder skal jeg gjøre det. Er så sint at jeg ser grønt...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke si alt her, men dette har pågått i flere år. Virker som han aldri kan glemme den "urett" som ble gjort mot han (min datter slo opp med han). Nå har det gått flere år og enda holder han på sånn. Det har kommet trusler om å mose neser, slå inn trynet og drap. Ingen tørr å anmelde for da tror de han kommer etter dem.

Jeg kan jo heller ikke anmelde "på vegne" av noen? Når jeg ser på blåflekker og hva som skjedde med min sønn har jeg lyst til å ......

Dessverre har Norge blit et fristed for kriminelle. Politiet gjør jobben sin, men domstolene administreres av naive sjeler som gir dem et klapp på skuldra og et ar timers samfunnsstraff. Slike personer burde forvares for godt.

Gjest Peace come to me
Skrevet

Dessverre har Norge blit et fristed for kriminelle. Politiet gjør jobben sin, men domstolene administreres av naive sjeler som gir dem et klapp på skuldra og et ar timers samfunnsstraff. Slike personer burde forvares for godt.

''Dessverre har Norge blit et fristed for kriminelle. Politiet gjør jobben sin, men domstolene administreres av naive sjeler som gir dem et klapp på skuldra og et ar timers samfunnsstraff. Slike personer burde forvares for godt.''

Helt enig. En person som er utstyrt med litt samvittighet hadde jo kommet og bedt om unnskyldning. Dette skjer ikke med han her nei. Så noe galt er det jo sikkert med hele fyren. Enig at de burde ha forvaring og tilsyn resten av livet. Han her kan jo virkelig drepe noen som han holder på. Farlig å sparke noen da, heldigvis bommet han litt på der han tenkte å treffe.

Skrevet

Det verste er jo at han har en gjeng rundt seg som er like tullete. Har fått så mange trusler om både det ene og det andre at jeg vurderer å gå vakt her i helgene.

Ring forebyggende politi, de har i hvert fall stillt opp for meg og minstemann. Det var de som anbefalte meg å ikke anmelde og da var det til og med snakk om innbrudd.

Skrevet

Med vennlig hilsen

De gjør ingenting, de har ikke ressurser til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...