Gjest Ructusplaget Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei, jeg har store problemer med luft i magen og ekstremt mye raping (gjerne 100 ganger eller mer pr. dag). Aerofagi er utelukket, og alvorlig sykdom i abdomen er også utelukket ved CT scanning med kontrastveske. Jeg har fått påvist noe arrdannelse nederst i spiserør + litt redusert funksjon i lukkemekanismen, men ikke merkbare sure oppstøt eller brystbrann. Kun ekstrem raping (som muligens drar med seg litt magesyre opp mot nederste del av spiserøret).Står fast på Lansoprazol, men kan ikke si om det hjelper mot syrepåvirkningen (det hjelper absolutt ikke mot rapingen). Problemet er størst etter måltider, men selv rent vann utløser økende raping. Jeg har forsøkt soppkur (Fluconazol + Melkesyrebakterier) uten synlig virkning. Rapingen er en stor plage for meg både medisinsk og sosialt (pga. høy og sjenerende lyd). Jeg trenger virkelig tips til hva jeg kan prøve, eller hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp. Fastlegen og div. andre leger står fast med denne problemstillingen så jeg håper du kan hjelpe meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Raping kan ha flere årsaker og det høres ut som om du har vurdert noen av dem sammen med din lege. Innen alternativ behandling anbefales ofte te av fennikkel og karve mot luftdannelse. Det kan også være et problem med koordinasjonen av mage og tarm muskulatur. Da kan akupunktur være til hjelp og man bruker mange av de samme punkter som ved kvalmebehandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.