Gå til innhold

Fortelle ny nestenkjæreste?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym19844
Skrevet

Som jeg skrev tidligere får jeg vondt i magen av å tenke på jula og familien min, og vurderer å dra på ferie heller enn å være med dem.

Så holder jeg på å får en kjæreste, og jeg lurer på hva jeg skal si til han? Han gleder seg til jul, skal feire den med familien som bor flere timer unna min familie. Han har en sånn bra familie hvor de har gode og nære bånd. Han er en solid person som aldri har hatt noe særlig motgang. Jeg er redd for at han ikke skal skjønne, eller at det skal bli "for komplisert" og virke frastøtende.

Han har allerede skjønt at alt ikke har vært lett for meg i livet, men det som er er at jeg prøvde å skjule det lenge for at det ikke skulle bli "for mye" for han, og så spurte han meg ut helt til jeg nesten brøt sammen og fortalte om tidligere anoreksi, mishandlingsforhold og motgang, og da trakk han seg litt vekk etterpå. Jeg sa ikke så mye om familien. Faktisk bruker jeg tydeligvis å rosemale familiesituasjonen både for meg selv og andre når jeg glemmer hvordan det egentlig er. Bør jeg si noe, eller ikke si noe? hva kan være smart å si for at det ikke skal gjenskape en negativ følelse i han om at alt er så komplisert med meg?

Synes det er dumt om jeg må skjule slikt for han også, eller er det meningen man skal gjøre det?

Gjest Louise Victoria
Skrevet

kan du ikke bare si at du vil reise på ferie i julen, og har lyst på en litt anderledes julefeiring? Behøver ikke gå til detaljer, selvom du ikke feirer jul sammen med familien din. Selvsagt vanskelig å gi gode råd uten å kjenne situasjonen, men jeg ville prøvd å ikke lage en stor sak ut av det.

Gjest anonym19844
Skrevet

kan du ikke bare si at du vil reise på ferie i julen, og har lyst på en litt anderledes julefeiring? Behøver ikke gå til detaljer, selvom du ikke feirer jul sammen med familien din. Selvsagt vanskelig å gi gode råd uten å kjenne situasjonen, men jeg ville prøvd å ikke lage en stor sak ut av det.

Jeg sa det, og da ble han opprørt og sa: "Hæ? Jamen, øh, jeg trodde du var en familieperson?"

(Og det er jeg! Det er bare at resten av familien ikke er det. - I forhold til meg da i hvertfall)

Så får jeg lyst til at han skal lure også, sånn at han kan vise at han bryr seg. Irrasjonelt, jeg vet.

Gjest Louise Victoria
Skrevet

Jeg sa det, og da ble han opprørt og sa: "Hæ? Jamen, øh, jeg trodde du var en familieperson?"

(Og det er jeg! Det er bare at resten av familien ikke er det. - I forhold til meg da i hvertfall)

Så får jeg lyst til at han skal lure også, sånn at han kan vise at han bryr seg. Irrasjonelt, jeg vet.

ved å forklare på en måte som skaper mer spørsmål enn det forklarer er du med å sille et spill, som i lengden bare er å skyte seg selv i foten. da er det stor sannsynlighet for at han ikke blir noen kjæreste, men forblir en nesten kjæreste.

Gjest anonym19844
Skrevet

ved å forklare på en måte som skaper mer spørsmål enn det forklarer er du med å sille et spill, som i lengden bare er å skyte seg selv i foten. da er det stor sannsynlighet for at han ikke blir noen kjæreste, men forblir en nesten kjæreste.

Da var det gjort. Vi snakket på tlf og så greide jeg ikke lenger å late som ingenting, så jeg la på fordi jeg holdt på å begynne å gråte, og så skrev jeg til han etterpå og skrev så kort som mulig om hvorfor jeg var så trist med tanke på jula. Så får vi se, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...