Gjest AtHomeMom Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Hei! Jaså, så du har klart for deg dette? Jeg har selv sekser og A i mattematikk og kan si med mitt hode at disse logaritmene er avanserte for meg. Å lage programmer som beregner dette er heller ikke lett, det forutsetter mer enn grunnleggende matematikk kunnskaper, ikke for ingen grunn at personer ved Cambridge lagde programmet som de fremdeles jobber med som bedring av søkemonitorer. Selvfølgelig er dataprogrammene programmert på en slik måte at ikke hvermansen forstår det, likevel er verdens kjedeligste dag målt ut fra faktiske hendelser som skjedde den dagen - derfor blir det ikke det samme som å måle vennskap (som tross alt er en følelse). 0 Siter
Gjest AtHomeMom Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Hei! nei heldigvis ikke, jeg får mer og mer lust til å føle friheten av å kunne regne ut alt mulig også følelser. Har du tenkt på fremtiden, legge fingeren på pc`en og få ut et tall, "du er 10% glad i dag", "du er 10 % urolig inni deg" osv... Videre anbefaling: "Gå og drikk en kopp med kamille-te og vær ekstra snill mot deg selv i dag". (når jeg skriver dette hører jeg det som en robotstemme inni meg, jeg foretrekker robotstemmer ofte, jeg har lært min datter å gå som en robot, hun er skikkelig flink og hun har robotkostyme og til jul skal jeg kjøpe stemme-synt til barna) Altså PC`en kommer med råd til deg hva du bør gjøre, bekrefter dine følelser og er som en god venn, men elektronisk sådan, slik at i en helt egen kategori. Aldri i verden om jeg vil at min frie vilje skal overstyres av noen PC som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, eller føle eller tenke... Jeg skjønner at det med din diagnose, kanskje hadde vært enklere med et slikt styrt, skjematisk liv - men det gjelder nok ikke "normale, friske" mennesker... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Skrevet 7. desember 2010 Aldri i verden om jeg vil at min frie vilje skal overstyres av noen PC som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, eller føle eller tenke... Jeg skjønner at det med din diagnose, kanskje hadde vært enklere med et slikt styrt, skjematisk liv - men det gjelder nok ikke "normale, friske" mennesker... Hei! Jeg er sikker på at et slikt produkt ville blitt meget populært, Og jeg tror at får du deg et en gang, vil du nok sjekket ditt følelsesregister hver dag, samt forholdt deg til de råd din pc gir for dagens næringsinntak. Vel det kommer nok ikke innen de første årene så så lenge kan du bare slappe av. Men når det kommer vil du kjapt få oversikt over ikke bare venner, men også den biokjemiske tilstanden i kroppen din, samt homøostasen i den. Så gled deg 0 Siter
Gjest AtHomeMom Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Jeg er sikker på at et slikt produkt ville blitt meget populært, Og jeg tror at får du deg et en gang, vil du nok sjekket ditt følelsesregister hver dag, samt forholdt deg til de råd din pc gir for dagens næringsinntak. Vel det kommer nok ikke innen de første årene så så lenge kan du bare slappe av. Men når det kommer vil du kjapt få oversikt over ikke bare venner, men også den biokjemiske tilstanden i kroppen din, samt homøostasen i den. Så gled deg Jeg tror ikke du har noen forutsetning til å fortelle meg hva jeg ville ha likt og ikke likt. Jeg kan ikke se for meg at jeg ville ha likt at en PC skulle styre mine følelser, og det er MIN mening... Når det gjelder næringsinntak og lignende så er det helt andre ting, men man trenger ikke avanserte dataprogrammer for å vite hva man skal spise... 0 Siter
Cilien Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 For en veldig trist tanke det er å måle vennskap! Jeg hadde definitivt droppet en venn som ville måle vennskapet vårt i prosent! Det høres utrolig kaldt ut, rett og slett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.