Gå til innhold

konfrontere en løgner

Anbefalte innlegg

Gjest gittopp
Skrevet

Takk for svar "ligg lavt." Ja jeg vet veldig godt hva du snakker om og kjenner meg godt igjen i det. Gode forslag hadde du også m.hht. videreformidling til omgvelsene. Men han lyver b.la. for å "låne " penger og historiene bakom stemmer jo som regel ikke. Og konfronterer jeg han så blir han sint og kaster ting rundt omkring. I motsatt fall vil jeg måtte tro på det han sier og blir på en måte delaktig i løgnen. Jeg vet jo at de historiene han serverer med 99 % sikkerhet er løgn, men tar meg likevel gang på gang i et ønske om å tro han. Jeg har moblisert krefter gang på gang og er fast bestemt på å ikke gi han penger, men når han står foran meg og skriker og truer og jeg har ingen å spille på lag med så er det neimen ikke lett. Og påskuddet for å få ut penger er som regel velbegrunnede og sikkert påkrevd i de fleste tilfeller, noe som igjen som har skyltes et ekstremt overforbruk tildligere. Vet ikke om jeg fikk formulert dette på noen særlig god måte, jeg venter vel egentlig bare på den store smellen som uunngåelig nok må komme.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Å konfrontere en løgner er riktig, men fører sjelden til store endringer i ønsket retning.

Derimot kan du fra nå helt slutte å gi han penger. Det vireker alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...