Tristana Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Hei NHD. Jeg har nettopp begynt med en medisin som heter Lamictal. Har begynt med 25 mg, og skal trappe sakte opp til optimal dose. (Jeg har ikke epilepsi, er ikke bipolar; det er den stemningstabiliserende og antidepressive effekten av Lamictal legen ville ha hos meg) Det jeg lurer på er om jeg bør avstå helt fra alkohol nå. Skal på julebord snart, så ville vært greit å vite. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Dette er individuelt. Jeg ville kanskje vært litt ekstra fosiktig under opptrapping, men jeg tror neppe du løper noen risiko ved et par enheter. 0 Siter
Tristana Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Skrevet 7. desember 2010 Dette er individuelt. Jeg ville kanskje vært litt ekstra fosiktig under opptrapping, men jeg tror neppe du løper noen risiko ved et par enheter. Nei, man må vel finne ut av det selv. Men jeg tror det er like greit å være helt avholds nå. Bruker andre medisiner også, så vil ikke ta for store risker. Jeg drikker sjelden alkohol ellers, så vil ikke være noe problem for meg å avstå helt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Det er gode holdepunkter for at en skal avstå helt fra alkohol mens en er i opptrappings/endringsfase med medisiner. Først når en har vært stabilisert på en fast og god dose over tid, kan en prøve seg forsiktig frem med litt alkohol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.