Gå til innhold

Har dere lest psyk-journalen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte skrives den, står det mye slemt der ? Står det mye som dere helst ikke vil vite om dere selv ? Som psykologens betraktninger ?

Skrevet

Jeg har lest min ja. Der sto det masse som var til min glede . Jeg hadde store

Gjest Svarttrost
Skrevet

Jeg har lest min ja. Der sto det masse som var til min glede . Jeg hadde store

Hahaha, leste en gang på 90-tallet, gjør ikke det igjen nei!

Faktafeilene er morsomme i dag, observasjonsfeilene (psykehus) var aldri morsomme. De trodde bl.a. at jeg var psykotisk i to år, jeg var det aldri. Hurra for den økte kunnskapen!

Skrevet

Er det ikke det en journal er, andres betraktninger?

willemo1365380562
Skrevet

Hahaha, leste en gang på 90-tallet, gjør ikke det igjen nei!

Faktafeilene er morsomme i dag, observasjonsfeilene (psykehus) var aldri morsomme. De trodde bl.a. at jeg var psykotisk i to år, jeg var det aldri. Hurra for den økte kunnskapen!

Jeg har fått printet min journal og har den hjemme. Etter mange år både i barne,ungdom og voksenpsykiatrien er den ganske tykk. Det står mye som jeg ikke kjenner meg igjen i. Noe er direkte feil, andre er subjektive iakttagelser og burde ikke stått der. Det er et utall psykiateres oppfatninger hver med sin mening. En god del er skrevet når jeg har vært innlagt med psykose, og jeg har ingen minner i de periodene, og kan derfor ikke gjøre meg opp noen mening om det er riktig eller ikke.

Jeg har ikke ønsket å få journalen for de siste innleggelsene mine, jeg blir bare deprimert av å lese det. Hva det står og hvordan jeg opplever det er to vidt forskjellige ting. Jeg blir fremstilt som en lite fungerende person, noe som ikke er riktig.

Det står for eksempel ingenting om at jeg jobber full stilling som daglig leder i en meget utfordrende bransje. I følge journalen er jeg ikke i stand til å fungere i arbeidslivet. Jeg opplevde å bli dårligere fordi det ble forventet at det skulle være slik.

Man har ikke vondt av det man ikke vet.

Skrevet

Jeg tør ikke gjøre det, selv om jeg er inne på tanken nå og da. Er redd for hva som står der etter innleggelse i 2003 hvor jeg ble klart feildiagnostisert. Dessuten er jeg redd for å lese hva de behandleren jeg har som har vært av de mer fornuftige har skrevet. Står det der at jeg er krisemaksimerende der, eller står det at jeg har katastrofeangst? Og hva har de skrevet om de alkoholproblemene jeg har hatt i perioder? Jeg er redd for å lese om det. Eneste jeg vet står der er de rapportene jeg har fått skrive selv. En post ved psykehuset har denne muligheten - dette blir en stor del av journalen. Uansett blir det jo skrevet epikriser og slikt.

Nei, jeg tror ikke jeg fikser å lese den med mindre det skulle oppstå en situasjon der det ble viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...