Gå til innhold

Jul - mor med personlighetsforstyrrelse - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Vrang datter?
Skrevet

Jeg har skrevet her inne tidligere, ang min mor og hvordan hun manipulerer meg i forhold til julen.

Hun sa tidligere i høst, at hun var den eneste som skulle feire jul hos meg i år. At jeg ikke kunne be min far, fordi han er så "fæl" mot henne...

Nå har hun vært hos min far, levert pakker og grått sine modige tårer. Hun blir antakelig alene i julen...

I det hun gikk, sa hun : "Jaja, vil de ha besøk i julen, gir de vel beskjed til meg"..

Nå er det tre år siden sist mamma skulle feire jul hos meg.. Det ble ingen jul sammen da heller, fordi hun manipulerte fordi jeg også hadde bedt min far.

Jeg hadde begynt å slappe av nå, men nå er jeg i tvil om hva jeg skal.. Be henne eller la det være??

Jeg blir nedstemt hvert år av dette..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du skal be henne, har jeg ingen mening om.

Hvis du ber henne, skal det være et tilbud, men på dine premisser. Hun blir invitert sammen med de andre du har tenkt å invitere. Liker hun ikke dette, er det hennes problem, og hun får melde avbud i god tid.

Feiringen i ditt hjem skjer på dine premisser slik du vil ha det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...