Gå til innhold

Brå avslutning på medisinering.

Anbefalte innlegg

Gjest Cathrine123
Skrevet

Etter en lang tlfsamtale med min fastlege idag,sitter jeg vettskremt og tappet for energi tilbake. For å legge det kort fram:Jeg har i nesten ni år vært medisinert for depresjoner og angst,blandet lidelse som d står i min journal,pluss at jeg i tillegg har hatt et rusproblem siden jeg var 14. Medisineringen det siste året har bestått av efexor 300 mg,Sarotex 30 mg,og Sobril for angsten,Sobrilen har vært min beste "venn" i ni år,har ligget på gjennomsnitt 100 i mnd. Forrige mnd hadde jeg oppfølgingstime hos min fastlege og han mente at nå måtte jeg slutte med disse medisinene,ingen har blitt friske av den type medisin mente han,jeg fikk da plutselig 50 Vival 2 mg,og overgangen har ikke vært en god periode,mye angst og tunge dager,fungerer ikke overhodet. De minste ting har vært vanskelig og tungt. Idag ble jeg oppringt av min fastlege, etter å ha bedt om ny resept på Sobril. Han kunne ikke fortsette å skrive ut resepter på den måten mente han,jeg blir fortvilet og forteller han at jeg kjenner på kroppens fysikk og psyke at dette ikke er en god måte å håndtere min medisinering på,han kan da ikke plutselig si stopp mener jeg,jeg er søkt inn på behandling for mine problemer og som mange står jeg i kø på plass ved et behandlingsopplegg for rus/psykiske lidelser.Er dette forsvarlig av min fastlege?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis dine 100 Sobril i mnd er tabletter på 10 eller 15 mg, ser jeg ikke helt problemet nå. Om det er tabl på 25 mg, er jeg ening i at du bør trappe ned til maks 45 mg per døgn. Evt resterende nedtrapping bør gå sakte og gjøres i samarbeid med den kommende behandlingsinstitusjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...