Gå til innhold

Umedisinert BPII på vei inn i blandet episode

Anbefalte innlegg

Gjest Forsøksvis saklig BPII
Skrevet

Sluttet med Lamictal og Cipralex i fjor i samråd med behandler. Jeg hadde da vært stabil en lang periode og ønsket å bli gravid. Er nå seks måneder på vei, og frem til nå har det gått relativt smertefritt. Nå kjenner jeg imidlertid lusa på gangen; får ikke sove, veksler mellom stor arbeidskapasitet og total utmattethet. Tankekjør. Nærtagende og irritabel, ser svart på det meste (men innser at det er en "skjev" virkelighetsoppfatning). Symptomene forsterkes sikkert av hormonendringene.

Er det noen som har noen gode råd til meg om hvordan jeg skal holde dette i sjakk? Å trene er ikke fysisk mulig for tiden, men jeg greier å gå lange turer i normaltempo. Pleier når jeg ikke er gravid å ta en halv imovane for å få kontroll på søvnrytmen, men nå ligger jeg i timevis og vrir meg.

Har flyttet, så jeg har ingen behandler å oppsøke, og i utgangspunktet tror jeg at jeg skal greie å hanskes med det uten medikamentell hjelp. Trenger bare noen påminnelser om hva som er smart å gjøre - konstruktive tanker har en tendens til å forsvinne i tankekjøret.

Har i likhet med alle andre mye å få unnagjort før jul, både profesjonelt og privat. Forsøker å senke lista, men jeg har ikke mulighet til å legge meg syk (ikke tror jeg det er en god idé heller; rutiner har jeg tidligere erfart er alfa og omega i slike situasjoner).

Tips og erfaringer tas imot med takk ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...