Gjest svarte f Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Har en venninne som for noen år siden var superpsykotisk og innlagt i mange måneder på psykiatrisk. For noen måneder siden sluttet hun på zyprexa og jeg har sterke mistanker om at hun er i ferd med å bli psykotisk igjen. Mine forsøk på "nå henne" via telefon, mail og sms har endt med utskjelling om at jeg måtte respektere at hun ikke ville leke sammen med meg... Ser også at hun driver å sprer om seg med kvalme og drittslenging på facebook... Noe jeg vet hun vil angre på senere + bisarre meldinger og ord hvert femte minutt. Hun bor alene... hater tydeligvis hele verden nå. Foreslo for henne å bli med ut på diverse koselige ting, men da også ble hun forbannet.... Har det noe for seg å varsle akutteamet ved psykiatrisk? Hun sluttet i behandling for minst et år siden også... Eller kan jeg ikke gjøre annet enn å sitte på gjerdet? Sendte henne melding og ba henne søke hjelp... men ikke hørt noe mer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Det er en meget god ide å varsle både akutteamet og fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.