Gå til innhold

Hjelper det å varsle akutteamet?

Anbefalte innlegg

Gjest svarte f
Skrevet

Har en venninne som for noen år siden var superpsykotisk og innlagt i mange måneder på psykiatrisk. For noen måneder siden sluttet hun på zyprexa og jeg har sterke mistanker om at hun er i ferd med å bli psykotisk igjen. Mine forsøk på "nå henne" via telefon, mail og sms har endt med utskjelling om at jeg måtte respektere at hun ikke ville leke sammen med meg... Ser også at hun driver å sprer om seg med kvalme og drittslenging på facebook... Noe jeg vet hun vil angre på senere + bisarre meldinger og ord hvert femte minutt.

Hun bor alene... hater tydeligvis hele verden nå. Foreslo for henne å bli med ut på diverse koselige ting, men da også ble hun forbannet....

Har det noe for seg å varsle akutteamet ved psykiatrisk? Hun sluttet i behandling for minst et år siden også... Eller kan jeg ikke gjøre annet enn å sitte på gjerdet? Sendte henne melding og ba henne søke hjelp... men ikke hørt noe mer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en meget god ide å varsle både akutteamet og fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...