Gå til innhold

Noe jeg ikke tror jeg har spurt om før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hvorfor holde motivasjonen oppe?

Har blitt motivert, takket være DOLerne her, til å fortsette å studere.

Hvordan kan jeg holde på denne motivasjonen?

Frøkenbekymra
Skrevet

Du legger bare inn et innlegg her i ny og ne også må du huske på at det vil gå litt opp og ned.

Fikke forresten et tips av ei studievenninne. Hun bestemte seg for å lese/jobbe litt hver dag - uansett om det bare var å lese en side. Det hun hadde gjort, skrev hun ned i ei lita notisbok. Funka visst for henne ;)

Skrevet

Du kan holde motivasjonen oppe, ved å tenke på målet ditt. Tenk så utrolig godt det blir når du er ferdig :)

Frøkenbekymra
Skrevet

Du kan holde motivasjonen oppe, ved å tenke på målet ditt. Tenk så utrolig godt det blir når du er ferdig :)

Å tenke på hvor godt det er å bli ferdig kan være demotiverende hvis studiene tar lang tid (flere år). Tenk heller på hvor fantastisk flott det er å få muligheten til å studere.

1.) Du utvider horisonten og blir et mer opplyst menneske

2.) Du blir med all sannsynlighet kjent med nye, spennende

mennesker

3.) Du har noe meningsfylt å gå til/bruke tiden din på

4.) Du vil med stor sannsynlighet få mer selvtillit fordi du

faktisk fikser noe (ja da, DETTE FIKSER DU!)

5.) Til slutt; du blir til noe!

Begynner nesten å bli nysgjerrig på hva du skal studere ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...