Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ei jente på 23 som for 3 år siden fikk konstantert betennelse i tykktaremen som anntagelig vis var kronisk. (Har hatt symtomer i minst 5-6 år) Jeg fikk noen piller, men disse reagerte jeg på, så jeg sluttet med de etter å ha kontaktet legen på sykehuset der jeg fikk dagnosen. Jeg har ingen andre plager enn at jeg har blødninger og "slim" i avføringen.

Men nå i det siste har jeg hatt store smerter ved hver avføring det svir noe helt forferdelig og jeg føler at jeg "sprekker opp" innvendig. Dette har vart ca 1 mnd, har hatt det slikt før også men da har det gått over etter en ca uke. Denne gangen har det heller blitt verre og jeg har fått noe som kan se ut som en hudfoll rett utenfor endetarmsåpningen. Det ser ikke ut som hemorider (Den er ikke "blodåre" farget slik jeg har sett de hos andre før). Har prøvd å bruke en hemoridesalve som jeg fikk på appoteket og denne hadde en vis lindring i noen dager. Er det noe jeg kan gjøre med dette?? Er det noen salver jeg kan bruke?? og har dette noe med tykktarmsbetennelsen å gjøre??

Har prøvd å søkt rundt dette emnet og har funnet mange gode råd her (også når det gjeller andre ting) men ikke noen svar på disse spm. Dere gjør en kjempe jobb. Takk for en fin side

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35747-trenger-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at du enten har en rift i endetarmen eller at tykktarmsbetennelsen har blusset opp i endetarmen i form av en såkalt proktitt. Den kan eventuelt behandles med små klyster som inneholder kortison. Mitt råd er at du kontakter legen din med spørsmål om slik behandling er aktuell for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35747-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-137346
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...