Gå til innhold

Hvorfor er trøstemat så viktig for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å slanke meg. Har nå planer om å kutte ut alt godteri. Hvis jeg skal unne meg noe, skal det være en sjokolademuffins. Den metter isåfall mer. Er lei av å slite med vekta. Håper også at en dobling av noriterndosen kan hjelpe meg. Noen som har noen råd?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Tror det kan være mange forskjellige grunner til at folk tyr til trøstemat. Men en vesentlig side av det er at det er en innarbeidet rutine. Hvis du pleier å spise en sjokolade mens du ser på TV så kommer forventningene til det av seg selv. livsstilsendring handler om å bryte rutiner.

Det grunnleggende må være på plass først. Fire faste måltider hver dag. Allerhelst skal det jo være sunn mat men best å ta en ting av gangen.

Søtsuget er det bare en vei ut av. Totalavhold noen uker. Da blir det borte. Ha alltid noe annet tilgjengelig når søtsuget kommer. Eple, knekkebrød el.

Hvis du ikke er medlem kan jeg anbefale VG`s vektklubb. Der er det mye kunnskap å få.

Lykke til.

Gjest lilla gubban
Skrevet

Jeg har funnet ut at i stedet for trøst skal god mat heller være belønning. Siden jeg har en tendens til at det blir færre seiere enn kjipe dager (i alle fall akkurat nå), blir det mindre søtsaker på denne måten. Til slutt blir det forhåpentligvis en vinn-vinn situasjon, da jeg slutter og spiser søtsaker til trøst, og jeg går ned i vekt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...