Gå til innhold

Får du angst av Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det får jeg ikke, men jeg legger ikke ut særlig private ting der.

Er egentlig glad ikke Facebook og lignende fantes da jeg var tenåring.

Skrevet

Jeg leker der inne, endelig et sted voksne kan leke og dessuten så har jeg aldri hatt så mange samtaler med barndomsvenninna mi og naboen min som har flyttet som jeg har hatt det siste året. Fantastisk medium for å holde kontakt med folk og et sted man kan ha det hyggelig og følge med hva venner som man ikke ser så ofte driver med.

Skrevet

Nei, jeg har et veldig avslappet forhold til fb. Jeg legger ikke ut noe som er så privat at det kan skape problemer for meg, bare helt ufarlige ting.

Skrevet

Nei, jeg har et veldig avslappet forhold til fb. Jeg legger ikke ut noe som er så privat at det kan skape problemer for meg, bare helt ufarlige ting.

Det siste bildet du la ut var litt avslørende, da! :P

Skrevet

Det siste bildet du la ut var litt avslørende, da! :P

Neida, jeg blir båret rundt av kjekke gladiatorer i Roma hele tiden, og at trusekanten synes er jo også noe som skjer nesten hver lørdag. Ikkeno stress!:)

Skrevet

Neida, jeg blir båret rundt av kjekke gladiatorer i Roma hele tiden, og at trusekanten synes er jo også noe som skjer nesten hver lørdag. Ikkeno stress!:)

Hehe, ok!

Gjest dolly donna
Skrevet

Jeg får ikke angst, men jeg har begynt å legge ut mindre og mindre der. Jeg har vært på fb siden tidlig i 2007 og det var før masse arbeidskollegaer og fjerne bekjente ville være "venner" med meg. Jo flere jeg får på vennelista, jo mindre legger jeg ut. Jeg vil jo ikke være kjip å ikke være "venn" med noen jeg kjenner heller.

Skrevet

Jeg leker der inne, endelig et sted voksne kan leke og dessuten så har jeg aldri hatt så mange samtaler med barndomsvenninna mi og naboen min som har flyttet som jeg har hatt det siste året. Fantastisk medium for å holde kontakt med folk og et sted man kan ha det hyggelig og følge med hva venner som man ikke ser så ofte driver med.

Enig, Dorthe! :-)

Skrevet

Nei, tvert imot har FB bidratt til at jeg har takla bruddet med eksmannen min mye bedre enn forventet (det beste er sikkert å ikke ha eksen på vennelista på FB ;-)).... Jeg har vært hjemme med barna så og si hver eneste kveld og ville nok kjent på ensomheten dersom jeg ikke hadde fått snakka/skrevet med gode venner - så FB har vært gull verd for meg i denne tiden her :-)

Skrevet

Nei, det får jeg ikke, men jeg legger ikke ut særlig private ting der.

Er egentlig glad ikke Facebook og lignende fantes da jeg var tenåring.

Nei, tvert imot. Det passer meg utmerket, og jeg har angst i RL ;)

Skrevet

Nei, tvert imot. Det passer meg utmerket, og jeg har angst i RL ;)

Skulle kanskje ikke til meg.

Gjest kanskje likevel?
Skrevet

Egentlig ikke - vet vi "godtar" endel vilkår der, men.

Jeg har lagt ut ett personlig bilde,og sier ikke navn eller noe på personer som ikke er der.

Så er kanskje litt i overkant "bekymra"?

Gjest ME, myself I
Skrevet

Enig i den. Er ikke så sosial at det gjør noe i RL, men på facebook og DOL får jeg utløp for min sosiale trang :)

Eneste jeg kan føle en slags angst for, er hvis ingen svarer meg på noe jeg har skrevet, som kanskje ligger litt på grensen. (Liker å være tullete/morsom og litt flørtete, for ikke å tenke sykdom hele tiden). Da kan jeg angre på det jeg har skrevet, og føle meg skikkelig dum. Sjelden jeg fjerner noe da. Står for det.

Skrevet

Enig i den. Er ikke så sosial at det gjør noe i RL, men på facebook og DOL får jeg utløp for min sosiale trang :)

Eneste jeg kan føle en slags angst for, er hvis ingen svarer meg på noe jeg har skrevet, som kanskje ligger litt på grensen. (Liker å være tullete/morsom og litt flørtete, for ikke å tenke sykdom hele tiden). Da kan jeg angre på det jeg har skrevet, og føle meg skikkelig dum. Sjelden jeg fjerner noe da. Står for det.

Jeg har også masse sosialt liv både på facebook og her og andre steder også. Jeg er alene med to katter og trives med å "snakke" her inne og det har jeg gjort hele tida. Jeg er ikke så glad i tv heller. men akkurat nå er det Clapton konsert og den hører jeg på

Gjest Hulderen
Skrevet

Ha ha ha, morsom artikkel! Å gi FaceBook skylden for økt astma er temmelig søkt.

Klart man blir stresset av samlivsbrudd og at kjæresten demonstrerer at hun har nye guttevenner. Men det klarer man da fint også uten hjelp fra sosiale medier.

Skrevet

Ikke av Facebook. Jeg bestemmer selv hva som deles og med hvem, og chatten kan slås av.

MSN derimot fikk jeg angst av. Det var som om å ha et åpent vindu rett inn i stua. Jeg har ikke brukt MSN ¨på mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...