Gå til innhold

Jeg ble glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når det blir så full klaff med meg og mennesker blir jeg glad, det var lurt av deg nhd og minne meg på dette, "Hva er andre interessert i?". tenk på det, snakk om det.

Tror du dette ville være et fint tema å snakke med møderene om på skolen, jeg kan mye nå, jeg vet til og med at mineralfoundation er for tenåringer og ikke oss voksne damer, da det kan få frem evt. linjer i huden. Vi bør bruke en lett pudderforundation. (jeg bør også huske på det)

Jeg tror jeg har linjer, men jeg har nok ikke rynker enda, det er vel når huden bretter seg i folder at det blir snakk om rynker er det ikke?

Jeg blir litt usikker da jeg hørte noen si til en gammel skrukkete dame at linjer er da så fint, jeg ville vel ikke kalt det linjer det hun hadde, jeg ville vel kalt det skrukker/folder, men jeg skjønner det ble gjort for å pynte på virkeligheten.

Det har jeg ingen problemer med, jeg vil da ikke såre noen.

Jeg tror mine linjer heter kråkefot i øeykroken når jeg ler, det er sånn det starter for noen.

Jeg er bare så i feststemning inni meg nå etter at kvelden i går gikk så bra og jeg snakket i vei om sminke og dyr osv...Begynte å lure på om jeg har aspergersyndrom, men jeg har nok det, det er andre ting som tyder på det.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

39

• Dorthe

10

• tonie

7

• Colette

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Hvis dere nå tviler på om jeg har asperger syndrom så skal jeg si at det er helheten som ga meg diagnosen ikke at jeg så bra klarer av enketle sosiale situasjoner der jeg stiller superforberedt på flere temaer jeg regner med andre vil like å høre om.

Jeg liker ikke å bare prate om mitt, jeg vil at andre skal hygge seg også. Det ble feil, jeg liker jo det, men jeg vil ikke være hensynsløs det er nok bedre sagt og nærere opp til sannheten.

Skrevet

Så bra du føler du klarer å kommunusere bedre med vennene dine. Men jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor disse er dine beste venner når dere åpenbart har så lite felles å snakke om? Det virker jo som om du aldeles ikke er interessert i sminke, men nærmest behandler det som et studieemne du ser på, en naturfaglig oppgave? Du virker totalt distansert fra deres verden?

Du virker også ekstremt fokusert på deg selv og hva du selv får sagt. Kanskje du heller kan lytte til de andre og være mindre fokusert på deg og ditt?

Skrevet

Så bra du føler du klarer å kommunusere bedre med vennene dine. Men jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor disse er dine beste venner når dere åpenbart har så lite felles å snakke om? Det virker jo som om du aldeles ikke er interessert i sminke, men nærmest behandler det som et studieemne du ser på, en naturfaglig oppgave? Du virker totalt distansert fra deres verden?

Du virker også ekstremt fokusert på deg selv og hva du selv får sagt. Kanskje du heller kan lytte til de andre og være mindre fokusert på deg og ditt?

Jeg har en venninne med asberger og dette er ganske typisk for denne diagnosen, og ikke så lett å snu...

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Aspergere kan ikke så lett lese situasjoner og plukke opp usagt kommunikasjon. Det kan gjerne bli mye fakta, noe de ofte er gode på. :-)

Skrevet

Aspergere kan ikke så lett lese situasjoner og plukke opp usagt kommunikasjon. Det kan gjerne bli mye fakta, noe de ofte er gode på. :-)

Ja, jeg forstår og vet det, bare tenkte stille noen spørsmål hun kunne tenke på :)

Skrevet

Jeg har en venninne med asberger og dette er ganske typisk for denne diagnosen, og ikke så lett å snu...

Jeg tror jeg hadde blitt litt sliten av og skulle møte venninner for en avslappende kveld, og deretter måttet sitte og høre på avhandlinger om sminke og dyr. Men det er meg da:-)

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Ja, jeg forstår og vet det, bare tenkte stille noen spørsmål hun kunne tenke på :)

''Du virker også ekstremt fokusert på deg selv og hva du selv får sagt. Kanskje du heller kan lytte til de andre og være mindre fokusert på deg og ditt?''

Jeg tror dette innlegget handlet nettopp om at hun har fått tips om å fokusere på hva andre er opptatt av - for å ha noe å si i en sosial sammenheng. :-)

Skrevet

''Du virker også ekstremt fokusert på deg selv og hva du selv får sagt. Kanskje du heller kan lytte til de andre og være mindre fokusert på deg og ditt?''

Jeg tror dette innlegget handlet nettopp om at hun har fått tips om å fokusere på hva andre er opptatt av - for å ha noe å si i en sosial sammenheng. :-)

Ja, jeg skjønte egentlig det. men det blir kanskje litt i overkant for venninnene hennes, tenker jeg ;)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt litt sliten av og skulle møte venninner for en avslappende kveld, og deretter måttet sitte og høre på avhandlinger om sminke og dyr. Men det er meg da:-)

Joda, og det er jo derfor sosiale settinger kan være vanskelig for de med asberger - og av den grunn kan det være godt at vennene vet hva en slik diagnose innebærer, så får de større forståelse :)

Skrevet

Og meg, til tross for at jeg alltid får latterlig høy score på aspergertester på nettet. Jeg er så glad for at denne dama har begynt å skrive her inne, for hvis hun er kjempetypisk skjønner jeg at jeg ikke har det minste snev av asperger. Jeg synes bare at folk flest er litt slitsomme;)

Men Madle...noe, hun virker veldig sjarmerende, åpen og avvæpnende. Slike mennesker er interessante å møte selv om ikke alt klaffer og diskusjonene blir litt merkelige. Jeg tror jeg kunne kosa meg på en pubkveld med henne:)

Skrevet

Joda, og det er jo derfor sosiale settinger kan være vanskelig for de med asberger - og av den grunn kan det være godt at vennene vet hva en slik diagnose innebærer, så får de større forståelse :)

Skjønner det:-) Men allikevel mer enn jeg hadde taklet i en sosial situasjon som dette. Sorry..:-(

Skrevet

Og meg, til tross for at jeg alltid får latterlig høy score på aspergertester på nettet. Jeg er så glad for at denne dama har begynt å skrive her inne, for hvis hun er kjempetypisk skjønner jeg at jeg ikke har det minste snev av asperger. Jeg synes bare at folk flest er litt slitsomme;)

Men Madle...noe, hun virker veldig sjarmerende, åpen og avvæpnende. Slike mennesker er interessante å møte selv om ikke alt klaffer og diskusjonene blir litt merkelige. Jeg tror jeg kunne kosa meg på en pubkveld med henne:)

Ja, hun er skjønn og åpen. Det kan ingen ta fra henne:-) Det siste jeg ville ha tenkt om deg, kjære tonie, er at du skulle ha en diagnose som dette.

Skrevet

Ja, hun er skjønn og åpen. Det kan ingen ta fra henne:-) Det siste jeg ville ha tenkt om deg, kjære tonie, er at du skulle ha en diagnose som dette.

Ja, jeg også egentlig, men jeg synes det er moromt å ta slike tester da. Jeg har asperger og bipolar og muligens noe annet som jeg har glemt hva heter:)

Skrevet

Ja, jeg også egentlig, men jeg synes det er moromt å ta slike tester da. Jeg har asperger og bipolar og muligens noe annet som jeg har glemt hva heter:)

ADD! Hva nå det er:)

Skrevet

Tull:-) Det er ikke så mange her inne som er mer normale enn deg :-) Du er en friskus med et stort hjerte:-)

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Enig. Originaler er herlige :-)

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Litt fjern :-) Adhd uten den hyperaktive delen. ;-)

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å foreslå det:-)

Skrevet

Litt fjern :-) Adhd uten den hyperaktive delen. ;-)

Å....Men det kan faktisk stemme. Et forbanna kaos i hodet det meste av tiden, men ingen merker det?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...