Gå til innhold

Jeg ble glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å foreslå det:-)

Haha, ja noe skal man slite med. Godt å endelig få et navn på det:)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

39

• Dorthe

10

• tonie

7

• Colette

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tull:-) Det er ikke så mange her inne som er mer normale enn deg :-) Du er en friskus med et stort hjerte:-)

Takk, Colette. Love you too:)

Skrevet

Skjønner det:-) Men allikevel mer enn jeg hadde taklet i en sosial situasjon som dette. Sorry..:-(

Det er da det gjelder å tenke at man skal prøve å inkludere alle i sosiale settinger ;)

Skrevet

Det er da det gjelder å tenke at man skal prøve å inkludere alle i sosiale settinger ;)

''Det er da det gjelder å tenke at man skal prøve å inkludere alle i sosiale settinger ;)''

Mmm....Men så perfekt er ikke jeg :-)

Skrevet

''Det er da det gjelder å tenke at man skal prøve å inkludere alle i sosiale settinger ;)''

Mmm....Men så perfekt er ikke jeg :-)

Men det er jeg - sikkert fordi jeg vet hvordan det føles å ikke bli inkludert i sosiale settinger pga en funksjonshemning ;)

Skrevet

Men det er jeg - sikkert fordi jeg vet hvordan det føles å ikke bli inkludert i sosiale settinger pga en funksjonshemning ;)

''Men det er jeg - sikkert fordi jeg vet hvordan det føles å ikke bli inkludert i sosiale settinger pga en funksjonshemning ''

Mulig det :-)

Skrevet

''Du virker også ekstremt fokusert på deg selv og hva du selv får sagt. Kanskje du heller kan lytte til de andre og være mindre fokusert på deg og ditt?''

Jeg tror dette innlegget handlet nettopp om at hun har fått tips om å fokusere på hva andre er opptatt av - for å ha noe å si i en sosial sammenheng. :-)

Hei!

Ja nettopp dette var et prosjekt jeg har blitt anbefalt og jeg er IKKE interessert i sminke, dette gjorde jeg utelukkende for å bedre kommunisere med mine "venner", jeg ville gjøre dem glade.

Jeg har en form for utbytte av sosialt liv, men som regel ender jeg opp med å snakke om mine ting, noen ganger får jeg høre at det går så over hodet på mennesker fordi det er fagting eller ting jeg leser om i illustrert vitenskap etc... slik at det lir vanskelig å henge med.

Derfor tenkte jeg ut dette med sminke, dette er mine "venner" interessert i, slik at for deres skyld var detjeg så samtlige prorammer av sminkskolen, det var enkle ting så jeg husket det straks. Jeg ble vel litt forundret over hvor enkelt dette var.

Men i min iver etter å "få til det sosiale" glemte jeg å sminke meg selv, det var dumt.

Jeg håper dere skjønner som tuppehøna, at dette er et prosjekt som jeg har fått i oppgave, blant annet av nhd, tenke ut hva er andre mennesker interessert i å snakke om.

Jeg er ganske grundig når jeg setter meg inn i ting og min venninne med asperger sa i går til meg at dette høres ut som en studieoppgave, men det er gjerne sånn når jeg skal lære meg noe, da sluker jeg emnet og inntar det svært detaljorientert og det blir lett altoppfattende.

Jeg tror dette har å gjøre med asperger syndrom, for en pripfessor Gildberg skrev i en bok at det er " aspergeres tilnærming til saker og ting som er spesiell, den er intens og detaljfokusert".

Jeg har ikke leset alle svar enda, viste ikke det var kommet så mange, men jeg vil dere skal vite at jeg så alle disse programmene om sminke for å glede mine venninner.

De inviterer meg alltid med seg ut og jeg orker ikke alltid å gå fordi vi har lite felles interesser og jeg føler at jeg blir så sliten, men de er jo så snille mot meg. (jeg lurte også på hvorfor de alltid inviterere meg? men de ler noen ganger og sier at jeg har noen rare betraktninger, slik at de har vel sine grunner)

Skrevet

Jeg har en venninne med asberger og dette er ganske typisk for denne diagnosen, og ikke så lett å snu...

Hei!

Har du en venninne med AS?

Kunne du fortelle meg følgende:

Er vi intense på våre samtalemener/særinteresser?

Jeg er svært interessert i teknologiske fremskritt og naturvitenskap, jeg sluker slike ting, jeg tror rett og slett noen ganger at avisene bare skriver om dette men det har å gjøre med hva jeg oppdager når jeg blar fort igjennom avisen.

Alt jeg skulle ønse var at jeg ikke hadde asperger syndrom, for jeg vil så gjerne bare være gjennomsnitlig, noen ganger blir jeg trøstet med at jeg har høy IQ, men hva i alle dager skal jeg med den når ingen likevel skjønner hva jeg snakker om!!!

Menneskene er et sosialt vesen, da blir det vanskelig når man ikke får til det sosiale, eller blir bare utslitt, man isolerer seg lett, jeg er nok heldig som har disse som alltid inviterer meg, min asperger venn sa til meg, "ta vare på dem uansett" og forklarte at disse er gull verdt og ikke alle med asperger er så heldig å ha slike venninner som bryr seg. Jeg syns det virket som det var noe i det hun sa, det ga meg noe å tenke på.

Derfor vil jeg gjøre min venner glade.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt litt sliten av og skulle møte venninner for en avslappende kveld, og deretter måttet sitte og høre på avhandlinger om sminke og dyr. Men det er meg da:-)

Hei!

Ja nå husker jeg det, nhd sa jeg skulle lytte og observere også.

Takk jeg skal legge en bedre plan for neste gang.

Min asperger venn hjelper meg nå og legge en systematisk plan for neste gang, slik at jeg ikke ender opp så sliten og glemmer og pynte meg og sminke meg.

Det er 10 punkter nå på den listen, og den innebefatter også en liste over egnete spisesteder, men jeg skal jobbe på dette i tiden som kommer, samt finne parkeringsplasser på forhånd osv.. huske å sminke me og finne klær kanskje kveldn i forveien.osv...

Skrevet

Ja, jeg også egentlig, men jeg synes det er moromt å ta slike tester da. Jeg har asperger og bipolar og muligens noe annet som jeg har glemt hva heter:)

Link?

Skrevet

Og meg, til tross for at jeg alltid får latterlig høy score på aspergertester på nettet. Jeg er så glad for at denne dama har begynt å skrive her inne, for hvis hun er kjempetypisk skjønner jeg at jeg ikke har det minste snev av asperger. Jeg synes bare at folk flest er litt slitsomme;)

Men Madle...noe, hun virker veldig sjarmerende, åpen og avvæpnende. Slike mennesker er interessante å møte selv om ikke alt klaffer og diskusjonene blir litt merkelige. Jeg tror jeg kunne kosa meg på en pubkveld med henne:)

:)

ÅÅÅ så glad jeg ble:)

Jeg er ganske snill og hvis mennesker sier, "nå tar vi en pause" tar jeg en pause, jeg tåler meget vel å bli gjort oppmerksom på at jeg snakker over hodet på mennesker, jeg blir sjelden fornærmet. Jeg er direkte og forventer det samme tilbake.

Skrevet

Tull:-) Det er ikke så mange her inne som er mer normale enn deg :-) Du er en friskus med et stort hjerte:-)

Synes du dette hører hjemme i denne tråden? Tenk deg litt om.

Skrevet

Og meg, til tross for at jeg alltid får latterlig høy score på aspergertester på nettet. Jeg er så glad for at denne dama har begynt å skrive her inne, for hvis hun er kjempetypisk skjønner jeg at jeg ikke har det minste snev av asperger. Jeg synes bare at folk flest er litt slitsomme;)

Men Madle...noe, hun virker veldig sjarmerende, åpen og avvæpnende. Slike mennesker er interessante å møte selv om ikke alt klaffer og diskusjonene blir litt merkelige. Jeg tror jeg kunne kosa meg på en pubkveld med henne:)

Hei!

Ja det er akkurat det, når jeg kommer på noe, er det ikke alltid andre skjønner hva som fikk meg til å etnke på det, men det gir vist mange en god latter.

Det er mulig mine venner har godt humør og ikke blir gretne fordi jeg sier noe feil, ja da har jeg jo enda en grunn til å være takknemlig for dem.

Men du..hvis du har tatt asperger tester på nettet og nå har skjønt etter at jeg skriver her at du ikke kan ha asperger, vil du da si at det betyr at jeg er et soleklart eksempel på asperger syndrom? Er det noe sånt du mener?

Min asperger venn sier til meg at hvis min psykiater sier det ikke er noe påfallende ved dine mail/altså det jeg skriver er hun bare høflig, min asperger venn merker min asperger tenkemåte i ting jeg skriver sier hun.

Men jeg har sagt til min psykiater at jeg ikke vil hun bare skal være høflig med meg, jeg har sagt hun skal være 100 % ærlig selv om jeg også blir lei meg, jeg er desperat etter at mennesker bare er ærlige for da blir jeg helt trygg.

Skrevet

Enig. Originaler er herlige :-)

:)

Takk, da er jeg bra som jeg er da på et vis, ja jeg er nok original fordi det husker jeg de har sagt om meg fra jeg var veldig liten, i første klasse at jeg hadde så rare måter å gjøre ting på, samt tenkte ofte motsatt.

Jeg kan si dere rører ved meg på en god måte, jeg liker å bli likt for den jeg er og at ikke bare jeg må forandre hele min personlighet men mere bare justere meg litt slik at man kan ha et gjensidig utbytte av hvrandre tross forskjeller.

Skrevet

Ja, hun er skjønn og åpen. Det kan ingen ta fra henne:-) Det siste jeg ville ha tenkt om deg, kjære tonie, er at du skulle ha en diagnose som dette.

Hei!

Okey, men kan det være derfor at mennesker fort liker meg?

For jeg sier mye rart, men likevel blir jeg likt?

Det heter å "tenke med lyden på" vist nok.

(det er ikke så vanlig å gjøre det, jeg syns ikke jeg gjør det for jeg sier absolutt ikke alt jeg tenker, likevel sa min asperger venn at det heter det)

Men så vet jeg ikke hva som skjer videre...jeg mener om de da blir mine venner?

Jeg ble litt redd en periode for jeg tenkte på at det begynte å bli så mange navn på min mobil og jeg tenkte på om alle var mine venner og jeg må sende julekort til alle og julegaver?

Men så var det noe som ble klarere etter hvert og jeg fikk noe avklart, men jeg måtte slutte med julekort for det ble så dyrt sa min mann og jeg kunne ikke vite hvem jeg skulle velge som venner.

Beklager men det er et tilbakevende tema dette med venner, jeg har det ikke helt klart for meg og det er en hovedgrunn slik jeg har forstått det på min psykiater til at jeg har asperger syndrom.

Man kan nemlig ikke tenke noe slikt før man hører ordene som kommer ut av munnen min, jeg har også en upåfallende stemme.

Skrevet

Ja, jeg også egentlig, men jeg synes det er moromt å ta slike tester da. Jeg har asperger og bipolar og muligens noe annet som jeg har glemt hva heter:)

Hei!

Har du asperger syndrom?

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner nå at mine venner inkluderer meg fordi jeg er funksjonhemmet, det syns jeg jammen er snilt gjort.

Men jeg tenker sjelden på meg selv som funksjonshemmet, for når jeg ser meg i speilet kan jeg ikke skjønne at jeg har noe syndrom, men det er andre 100% sikre på.

Det siste er bra ellers hadde jeg nok sittet hjemme og ikke skjønt noen ting, slik det var en periode slik at det hjalp jammen å få denne diagnosen som jeg ikke vil ha, men som jeg har og som andre er så sikre på.

Takk dere er veldig hyggelige mot meg alle sammen.

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner nå at mine venner inkluderer meg fordi jeg er funksjonhemmet, det syns jeg jammen er snilt gjort.

Men jeg tenker sjelden på meg selv som funksjonshemmet, for når jeg ser meg i speilet kan jeg ikke skjønne at jeg har noe syndrom, men det er andre 100% sikre på.

Det siste er bra ellers hadde jeg nok sittet hjemme og ikke skjønt noen ting, slik det var en periode slik at det hjalp jammen å få denne diagnosen som jeg ikke vil ha, men som jeg har og som andre er så sikre på.

Takk dere er veldig hyggelige mot meg alle sammen.

Jeg tror ikke de er venn med deg og tilbringer tid med deg fordi du har en funksjonshemning. Heller at de godt tåler dine litt slitsomme sider, fordi du har så mange andre sider som er positive.

Slik er det jo for oss alle sammen, selv om noen har en mer utfordrende personlighet enn andre.

Skrevet

Jeg tror ikke de er venn med deg og tilbringer tid med deg fordi du har en funksjonshemning. Heller at de godt tåler dine litt slitsomme sider, fordi du har så mange andre sider som er positive.

Slik er det jo for oss alle sammen, selv om noen har en mer utfordrende personlighet enn andre.

Hei!

Okey, takk.

Kunne du nå svare meg på hvorfor ingen svarer meg på de andre inleggene her?

Jeg lurer noen ganger på det, for er ingen andre interessert i den episoden av shrødingers katt feks. ?

Fint om du kunne svare meg på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...