Gå til innhold

Jeg ble glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ikke fint med rynker? Jeg synes et anskikt med litt rynker er pent faktsik. Rynker er tegn på livsserfaring på godt og vondt. Det er tegn på et menneske som har slitt følt glede og sorg gjennom et langt liv. Heller et ansikt med litt rynker enn et helt glatt ansikt når man har levd en stund.

Hei!

Jo det kan være fint med rynker, jeg har sett at det kan være fint.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

39

• Dorthe

10

• tonie

7

• Colette

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror du skal prøve å slappe litt av også, for du kan bli sliten av å gruble så mye (venninna mi grubler så mye at jeg til tider blir sprø ;-)). Ta tingene som de kommer og vær åpen om din diagnose - det er det viktigste :)

:) takk

Skrevet

Nei, han er ikke hyggelig og det er derfor jeg spør for jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Men nå tror jeg at vet hva jeg kan og ikke kan.

Det beste man kan si om denne mannen er at han har skjønt når han skal gå når han er på besøk, han blir to timer og så går han. Ellers så pleier jeg å synes besøk er hyggelig, men det holder med to timer med ham.

Ser du forresten på Greys Anatomy? Der er det kommet en kirurg som har Asberger nå.

Hei!

Nei jeg ser ikke det.

Men jeg skal gjøre det nå, skal finne ut når det går.

Hva heter den kirurgen ? Nhd tror ikke man kan være lege og ha asperger syndrom han.

Jeg har sett big bang, tror det het noe sånt, så det en gang fordi det er to gutter som har asperger, men jeg syns ikke det var så morsomt, vet ikke fant også en del ting mere normale enn jeg vist nok skulle,

Men Greys Anatomy er vel en type krim? er det ikke?

-På Dol av og til
Skrevet

Hvorfor er det ikke fint med rynker? Jeg synes et anskikt med litt rynker er pent faktsik. Rynker er tegn på livsserfaring på godt og vondt. Det er tegn på et menneske som har slitt følt glede og sorg gjennom et langt liv. Heller et ansikt med litt rynker enn et helt glatt ansikt når man har levd en stund.

Helt enig med deg:)

Gjest Tuppehøna
Skrevet

''Ja takk for det rådet, jeg kan altså be dem si i fra til meg når jeg blir intens, det var lurt og det skal jeg si.

Da kan jeg vel være trygg på at de gjør det?''

Man kan aldri være trygg på noe som helst, men da har du iallefall gjort ditt for å forklare situasjonen - og skulle det gå skeis, så skjønner de bakgrunnen for det ;)

''Feks sa en venninne til meg at jeg skulle si i fra til henne når hun egynte å bli gammel og sær. Etter noen år gjorde jeg dette fordi jeg hadde sett hvr sær hun egynte å bli, lenge.

Min venninne ble vist sur og min mann sa at hun nok aldri mente at jeg skulle gjøre det, det er vist noe man bare sier!!!

Slike ting skjønner ikke jeg?''

HAHA:))) Sånn sier man ikke til en asberger :))) Sorry.. jeg fikk meg en god latter nå :) Dere tar ting veldig bokstavelig, og du gjorde jo bare som venninna di hadde bedt deg om ;) Det skader ikke å bruke galgenhumor (det bruker jeg hele tiden for å "ufarliggjøre" min døvhet), så fortell gjerne denne historien til dine venninner, så får dere både en god latter og du får vist dem at du har selvironi - samt at de får en forståelse for hvordan det er å være deg :)

''Det skader ikke å bruke galgenhumor (det bruker jeg hele tiden for å "ufarliggjøre" min døvhet), så fortell gjerne denne historien til dine venninner, så får dere både en god latter og du får vist dem at du har selvironi - samt at de får en forståelse for hvordan det er å være deg :)''

Dette synes jeg høres som en strålende idé!

Gjest Tuppehøna
Skrevet

:)

Takk, da er jeg bra som jeg er da på et vis, ja jeg er nok original fordi det husker jeg de har sagt om meg fra jeg var veldig liten, i første klasse at jeg hadde så rare måter å gjøre ting på, samt tenkte ofte motsatt.

Jeg kan si dere rører ved meg på en god måte, jeg liker å bli likt for den jeg er og at ikke bare jeg må forandre hele min personlighet men mere bare justere meg litt slik at man kan ha et gjensidig utbytte av hvrandre tross forskjeller.

''men mere bare justere meg litt slik at man kan ha et gjensidig utbytte av hvrandre tross forskjeller.''

Det er slik for oss som ikke har Asperger også. Man må hele tiden justere seg litt etter hvem man er sammen med og ulike settinger og sammenhenger.

Men man kan aldri gjøre alle til lags, uansett. Man må ha trygghet til å tross alt være seg selv - hva annet kan man gjøre - og dermed risikere å bli mislikt. Slik er vi alle.

Skrevet

Hei!

Nei jeg ser ikke det.

Men jeg skal gjøre det nå, skal finne ut når det går.

Hva heter den kirurgen ? Nhd tror ikke man kan være lege og ha asperger syndrom han.

Jeg har sett big bang, tror det het noe sånt, så det en gang fordi det er to gutter som har asperger, men jeg syns ikke det var så morsomt, vet ikke fant også en del ting mere normale enn jeg vist nok skulle,

Men Greys Anatomy er vel en type krim? er det ikke?

Greys anatomy er en sykehusserie og det går ikke så veldig bra med den kirurgen som har Asberger for hun misforstår og kan ikke helt med pasientene og det går ikke så bra selv om hun er en flink kirurg. Hun smiler heller ikke og er sur sånn som du sa om de damene på møtet du var på.

Jeg husker ikke hva kirurgen heter, jeg har sett serien for lenge siden, men det går på tv nå.

Ellers er det en serie som heter Parenthood og hvor en av barna har Asberger og er hyper ved siden av. Jeg har ikke sett på The big bang.

Skrevet

Helt enig med deg:)

Hei!

Jeg sa forresten ikke at det ikke var fint.

Det kan være det, men ikke alltid og jeg tror de fleste som blir veldig skrokkete ikke vil være det.

Men damen på 102 år som bare hadde linjer/rynker, men ikke slike folder som enkelte hunderaser også får syns da jeg også var søt.

Skrevet

''Det skader ikke å bruke galgenhumor (det bruker jeg hele tiden for å "ufarliggjøre" min døvhet), så fortell gjerne denne historien til dine venninner, så får dere både en god latter og du får vist dem at du har selvironi - samt at de får en forståelse for hvordan det er å være deg :)''

Dette synes jeg høres som en strålende idé!

Hei!

Mine venner ler ofte av meg og de gjengir visse ting jeg sier også. Det er fordi bare jeg kan si det sånn sier de.

Det er i orden, jeg skal gjerne gi dem mer,

Men jeg likte det ikke før jeg fikk diagnosen, da ble jeg noen ganger ordentlig lei meg inni hjertet mitt men det så ikke de.

Skrevet

Greys anatomy er en sykehusserie og det går ikke så veldig bra med den kirurgen som har Asberger for hun misforstår og kan ikke helt med pasientene og det går ikke så bra selv om hun er en flink kirurg. Hun smiler heller ikke og er sur sånn som du sa om de damene på møtet du var på.

Jeg husker ikke hva kirurgen heter, jeg har sett serien for lenge siden, men det går på tv nå.

Ellers er det en serie som heter Parenthood og hvor en av barna har Asberger og er hyper ved siden av. Jeg har ikke sett på The big bang.

Hei!

Å ja akkurat,

Men du husker veldig godt! Jeg ser at flere her husker veldig godt, husker masse jeg har skrevet og jeg blir således flere ganger imponert.

Jeg bestemte meg derfor for å prøve å huske bedre hvem dere er, nå vet jeg at togli er døv, det skal jeg huske.

Skrevet

''men mere bare justere meg litt slik at man kan ha et gjensidig utbytte av hvrandre tross forskjeller.''

Det er slik for oss som ikke har Asperger også. Man må hele tiden justere seg litt etter hvem man er sammen med og ulike settinger og sammenhenger.

Men man kan aldri gjøre alle til lags, uansett. Man må ha trygghet til å tross alt være seg selv - hva annet kan man gjøre - og dermed risikere å bli mislikt. Slik er vi alle.

Hei!

ja det ville nok min psykiater også¨sagt:)

Skrevet

Hei!

Å ja akkurat,

Men du husker veldig godt! Jeg ser at flere her husker veldig godt, husker masse jeg har skrevet og jeg blir således flere ganger imponert.

Jeg bestemte meg derfor for å prøve å huske bedre hvem dere er, nå vet jeg at togli er døv, det skal jeg huske.

Jeg har vært her inne lenge, 12 år, og mange har brukt samme nick hele tiden og så er det slik at dersom man skriver mye og bruker samme nick så husker man de forskjellige nickene fra hverandre. Man husker selvfølgelig ikke alt, men endel.

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Hei!

Mine venner ler ofte av meg og de gjengir visse ting jeg sier også. Det er fordi bare jeg kan si det sånn sier de.

Det er i orden, jeg skal gjerne gi dem mer,

Men jeg likte det ikke før jeg fikk diagnosen, da ble jeg noen ganger ordentlig lei meg inni hjertet mitt men det så ikke de.

Er de ordentlige venner så ler de 'med' deg, ikke 'av' deg. Men skjønner at det kan være vanskelig å le av seg selv hvis en selv ikke helt skjønner hva som var gøy.

Skrevet

Jeg har vært her inne lenge, 12 år, og mange har brukt samme nick hele tiden og så er det slik at dersom man skriver mye og bruker samme nick så husker man de forskjellige nickene fra hverandre. Man husker selvfølgelig ikke alt, men endel.

Hei!

12 år, det var lenge,

Ja ja det kjennes trygt da er du en av de faste da. :)

Skrevet

Er de ordentlige venner så ler de 'med' deg, ikke 'av' deg. Men skjønner at det kan være vanskelig å le av seg selv hvis en selv ikke helt skjønner hva som var gøy.

Hei!

Ja men nå ler jeg fordi jeg tenker jeg har asperger syndrom. og det er lettere å ha selvironi da :)

Og en annen venninne sier til meg at jeg burde bli stand up komiker.

Jeg ble fullstendig knust etter dette, skjønte ingenting, men nå skjønner jeg at det bare er fordi hun syns jeg er morsom, det var ikke seriøst ment. Jeg liker meg nemlig ikke på scener, jeg kan bare snakke om fag jeg.

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Hei!

Ja men nå ler jeg fordi jeg tenker jeg har asperger syndrom. og det er lettere å ha selvironi da :)

Og en annen venninne sier til meg at jeg burde bli stand up komiker.

Jeg ble fullstendig knust etter dette, skjønte ingenting, men nå skjønner jeg at det bare er fordi hun syns jeg er morsom, det var ikke seriøst ment. Jeg liker meg nemlig ikke på scener, jeg kan bare snakke om fag jeg.

''Jeg ble fullstendig knust etter dette, skjønte ingenting, men nå skjønner jeg at det bare er fordi hun syns jeg er morsom, det var ikke seriøst ment.''

Ja, det var et flott kompliment :-)

Skrevet

Hei!

12 år, det var lenge,

Ja ja det kjennes trygt da er du en av de faste da. :)

Jeg har også vært her i 12 år :-)

Skrevet

Det er nesten pinlig at vi har sittet her i 12 år og skravlet om alt og ingenting. Men det er avhengighetsskapende.

Skrevet

Det er nesten pinlig at vi har sittet her i 12 år og skravlet om alt og ingenting. Men det er avhengighetsskapende.

Ja, jeg er helt hekta. Virkelig doloman. Leser nesten alt som skrives her...

Jeg har med vilje ikke opprettet Facebook profil, fordi jeg vet jeg har anlegg for å bli hekta - og jeg KAN bare ikke bruke enda mer tid på sånt.

Jeg setter utrolig pris på DOL og på gjengen her - får veldig mye positivt fra dere, og lærer masse om andre mennesker og andres relasjoner og reaksjoner - og så er dere veldige greie å ha når en må lufte litt frustrasjon eller står fast i noe!

Men 12 år - det er jammen mye. De første årene var det mye graviditetsprat og babyprat fir min del - men nå er det jo mye mer mellommennekslig, uavhengig hvor i livsfasen en er, synes jeg.

Skrevet

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...