rose23 Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Du skrev her en dag at stress og angst ikke kan gi hjerneblødning. Her i bygda var det en mann som kjørte på en fotgjenger nylig. Fotgjengeren ble alvorlig, men ikke livstruende skadd. Bilføreren mistet lappen og tre dager senere får han hjerneslag! Er det helt umulig at her er noen sammenhenger? Jeg synes i så fall det var et veldig snodig sammentreff da bilføreren er i en alder der slag er uvanlig.... Nå ligger begge på intensivavdelingen... 0 Siter
Svimern Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Tilfeldighet, eller var vedkommende syk, noe som førte til ulykken? Spekulasjoner, men er vel en mer sannsynlig tilnærming enn at stresset alene har utløst det? 0 Siter
Gjest nickitita Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Kanskje han hatte ubehandlet høyt blodtrykk ifra før? 0 Siter
Gjest nickitita Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Kanskje han hatte ubehandlet høyt blodtrykk ifra før? "hatte" = hadde :-) 0 Siter
Colette Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 NHD svarte at angst ikke er dødelig: ''Angst er ikke dødelig. Det kan heller ikke gi hjerneblødning.'' Angst og stress er ikke det samme. 0 Siter
rose23 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Skrevet 10. desember 2010 NHD svarte at angst ikke er dødelig: ''Angst er ikke dødelig. Det kan heller ikke gi hjerneblødning.'' Angst og stress er ikke det samme. Det er nå ganske like symptom da... høyere blodtrykk, hodepine, hjertebank er vanlig ved skikkelig stress... En kan bli stresset av annet enn på jobben også. Jeg blir stresset av å gå på kjøpesenter og konserter med mye lyd og folk.. Toleransen er også avhengig av hvor trøtt og sliten en er fra før... 0 Siter
Colette Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Det er nå ganske like symptom da... høyere blodtrykk, hodepine, hjertebank er vanlig ved skikkelig stress... En kan bli stresset av annet enn på jobben også. Jeg blir stresset av å gå på kjøpesenter og konserter med mye lyd og folk.. Toleransen er også avhengig av hvor trøtt og sliten en er fra før... Jeg tror det er en viss forskjell mellom og føle seg stresset og det og ha angst. Tviler på at alle som føler seg stresset innimellom har en angstdiagnose. Akkurat som det er forskjell på "normal sorg " og "depresjon". 0 Siter
frosken Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Det kan være de samme forholdene som forårsaket påkjørselen og hjerneblødningen, kanskje hadde han et lite drypp den dagen han kjørte på vedkommende. 0 Siter
rose23 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Skrevet 10. desember 2010 Det kan være de samme forholdene som forårsaket påkjørselen og hjerneblødningen, kanskje hadde han et lite drypp den dagen han kjørte på vedkommende. Det kan nå være en mulighet... Men blir selvsagt bare spekulasjoner. Det var lyst, fotgjengeren hadde refleksvest, veien bred og bein... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.