Gå til innhold

ulyke, stress og hjerneslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev her en dag at stress og angst ikke kan gi hjerneblødning. Her i bygda var det en mann som kjørte på en fotgjenger nylig. Fotgjengeren ble alvorlig, men ikke livstruende skadd. Bilføreren mistet lappen og tre dager senere får han hjerneslag! Er det helt umulig at her er noen sammenhenger? Jeg synes i så fall det var et veldig snodig sammentreff da bilføreren er i en alder der slag er uvanlig.... Nå ligger begge på intensivavdelingen...

Skrevet

Tilfeldighet, eller var vedkommende syk, noe som førte til ulykken?

Spekulasjoner, men er vel en mer sannsynlig tilnærming enn at stresset alene har utløst det?

Gjest nickitita
Skrevet

Kanskje han hatte ubehandlet høyt blodtrykk ifra før?

Gjest nickitita
Skrevet

Kanskje han hatte ubehandlet høyt blodtrykk ifra før?

"hatte" = hadde :-)

Skrevet

NHD svarte at angst ikke er dødelig:

''Angst er ikke dødelig. Det kan heller ikke gi hjerneblødning.''

Angst og stress er ikke det samme.

Skrevet

NHD svarte at angst ikke er dødelig:

''Angst er ikke dødelig. Det kan heller ikke gi hjerneblødning.''

Angst og stress er ikke det samme.

Det er nå ganske like symptom da... høyere blodtrykk, hodepine, hjertebank er vanlig ved skikkelig stress... En kan bli stresset av annet enn på jobben også. Jeg blir stresset av å gå på kjøpesenter og konserter med mye lyd og folk.. Toleransen er også avhengig av hvor trøtt og sliten en er fra før...

Skrevet

Det er nå ganske like symptom da... høyere blodtrykk, hodepine, hjertebank er vanlig ved skikkelig stress... En kan bli stresset av annet enn på jobben også. Jeg blir stresset av å gå på kjøpesenter og konserter med mye lyd og folk.. Toleransen er også avhengig av hvor trøtt og sliten en er fra før...

Jeg tror det er en viss forskjell mellom og føle seg stresset og det og ha angst. Tviler på at alle som føler seg stresset innimellom har en angstdiagnose. Akkurat som det er forskjell på "normal sorg " og "depresjon".

Skrevet

Det kan være de samme forholdene som forårsaket påkjørselen og hjerneblødningen, kanskje hadde han et lite drypp den dagen han kjørte på vedkommende.

Skrevet

Det kan være de samme forholdene som forårsaket påkjørselen og hjerneblødningen, kanskje hadde han et lite drypp den dagen han kjørte på vedkommende.

Det kan nå være en mulighet... Men blir selvsagt bare spekulasjoner. Det var lyst, fotgjengeren hadde refleksvest, veien bred og bein...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...