Gå til innhold

Er dette normalt da?

Anbefalte innlegg

Gjest nickitita

Jeg føler noe som ligner på glede? Tror det er det dette heter ihvertfall? Angsten og smerten har sluppet taket litt og jeg har faktisk fred inni meg.

Blir nesten redd jeg, for dette er jo ikke normalt for meg. Jeg som har ønsket livet av meg i mange år fordi jeg har hatt det så vondt. Kan liksom ikke dette med å kjenne meg glad, smiler jo mye, men det er for å glede alle andre, ikke pga meg selv.

Kan det være farlig? Føler meg litt sprø liksom, sitte å føle seg glad uten at det skjer noe som helst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357508-er-dette-normalt-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nickitita

Gjenkjennende følelse :) Man burde nyte, men i stedet frykter man det ukjente/sjeldne.

Ja, det er skummelt å nyte det. Det koker i hodet og jeg skal gjøre fryktelig mye. Ser for meg at jeg skal vaske huset, bake kaker, har bedt hjem mye folk på middag, skal,skal, skal... :-).

Tenkt deg en jul med energi, uten depresjon og angst. Det hadde vært noe det. Da skulle jeg feire jul for alle juler som har vært de siste 20 årene. Skal nyte den, se på snøen ute, julelysene, alt det vakre, og alt dette skal jeg huske de neste 50 årene...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357508-er-dette-normalt-da/#findComment-3079427
Del på andre sider

Hei!

Må svare deg litt. Kjenner meg veldig igjen i det første avsnittet ditt, men jeg har ikke hatt det sånn i så mange år som deg, ser du skriver lenger ned, 20 år.

Allikevel, kjenner meg altså igjen i første avsnittet og i dag føler jeg noe av det samme som deg etter en hard og tøff høst med mye angst og uro i kroppen. Hatt en og annen dag innimellom som har vært litt "lettere" men ikke såpass som i dag og nå håper jeg virkelig det varer.

Jeg har hatt fire behandlinger hos homeopat, fotsoneterapi og akupunktur, dvs. en gang pr. uke. Har de siste dagene sittet med lyslampe en halvtimes tid. Har hatt koselige samtaler med homeopaten under behandling og i dag oppfølgingstime hos fastelegen min, også en koselig samtale.

Vet ikke om ovennevnte er med på å gjøre det bedre, men er virkelig god følelse jeg har nå. Jeg vil bare si at JEG NYTER DET VELDIG, vil bare tenke positivt og ikke frykte for å si det sånn, må jobbe med det altså.

Ja, da får vi se hva morgendagen bringer......og de neste dagene. Håper også på en bra jul, oppleve alt det koselige med familien, ikke minst mine søte, små barnebarn.

Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357508-er-dette-normalt-da/#findComment-3079690
Del på andre sider

Annonse

Gjest nickitita

Hei!

Må svare deg litt. Kjenner meg veldig igjen i det første avsnittet ditt, men jeg har ikke hatt det sånn i så mange år som deg, ser du skriver lenger ned, 20 år.

Allikevel, kjenner meg altså igjen i første avsnittet og i dag føler jeg noe av det samme som deg etter en hard og tøff høst med mye angst og uro i kroppen. Hatt en og annen dag innimellom som har vært litt "lettere" men ikke såpass som i dag og nå håper jeg virkelig det varer.

Jeg har hatt fire behandlinger hos homeopat, fotsoneterapi og akupunktur, dvs. en gang pr. uke. Har de siste dagene sittet med lyslampe en halvtimes tid. Har hatt koselige samtaler med homeopaten under behandling og i dag oppfølgingstime hos fastelegen min, også en koselig samtale.

Vet ikke om ovennevnte er med på å gjøre det bedre, men er virkelig god følelse jeg har nå. Jeg vil bare si at JEG NYTER DET VELDIG, vil bare tenke positivt og ikke frykte for å si det sånn, må jobbe med det altså.

Ja, da får vi se hva morgendagen bringer......og de neste dagene. Håper også på en bra jul, oppleve alt det koselige med familien, ikke minst mine søte, små barnebarn.

Jeg ønsker deg lykke til.

Så bra at du føler deg bedre :). Ingenting er så godt som å bli bedre når man har vært så sliten og slitt i en periode.

Hjelper det med alternative behandlinger, synes du? Jeg har prøvd akupunktur, healing, naturmedisiner, hjelper ingenting på meg (

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357508-er-dette-normalt-da/#findComment-3079847
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre :). Ingenting er så godt som å bli bedre når man har vært så sliten og slitt i en periode.

Hjelper det med alternative behandlinger, synes du? Jeg har prøvd akupunktur, healing, naturmedisiner, hjelper ingenting på meg (

Jeg synes faktisk det hjelper. Har nå hatt 5 behandlinger, først 30 min. med fotsoneterapi og deretter 30 min. akupunktur. Har også sittet 5 dager foran lyslame i 30 min. hver morgen.

Gått tur hver eneste dag har jeg også gjort. En god samtale med fastelegen fredag.

Må vel være en kombinasjon av flere av ovennevnte faktorer vil jeg tro, jeg er i hvertfall i bedre form og har vært det siden fredag, kan ikke huske sist at en god periode har vart såpass lenge. Håper den varer leeeeeeeenge nå.

Jeg skal fortsette en gang i uka et par ganger til med den alternative benhandlingen, på sikt en gang pr. mnd. for vedlikehold heter det vel.

Kroppen er altså "lettere" og det virker inn psykisk også.

Har prøvd mye i årenes løp jeg også, men vanskelig å finne noe som funker.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357508-er-dette-normalt-da/#findComment-3081371
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...