Gjest Tul29 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg er ikke spesielt glad i julemat. Hos oss går det i ribbe og kalkun. Og medisterkaker. Pinnekjøtt har jeg ingen erfaringer med. hva med dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ingenting som Grandiosa på julaften. Pga den spesielle dagen kan man jo strø litt røkelse oppå den boblende osten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sognajento Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Pinnekjøtt her Ikke røkte, men vanlig tørket. Med poteter, rødkål, kålrabistappe, ertestuing, og pølser. Schnaps i form av aquavit, og øl til de voksne (neida, ingen fyll, selvsagt) - bortsett fra meg da - jeg drikker brus sammen med ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickitita Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ingenting som Grandiosa på julaften. Pga den spesielle dagen kan man jo strø litt røkelse oppå den boblende osten. Du kan jo ha litt ribbefett oppå grandiosaen, da blir det litt mere jul liksom. Syltelabber smaker også fortreffelig sammen med grandiosa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønse-Magda Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Helstekt høne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Helstekt høne. Stua tyttebær til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Vet ikke ennå. Regner med at jeg lager både ribbe og kalkun. Selv om jeg helst vil ha koldtbord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Vet ikke ennå. Regner med at jeg lager både ribbe og kalkun. Selv om jeg helst vil ha koldtbord. Hvordan i alle dager skal du få stekt begge deler samtidig? Har du to komfyrer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønse-Magda Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Stua tyttebær til? Det sier seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønse-Magda Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hvordan i alle dager skal du få stekt begge deler samtidig? Har du to komfyrer? Man kan steke ribben på forhånd og servere kald ribbe og varm kun. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Man kan steke ribben på forhånd og servere kald ribbe og varm kun. SÅ godt er det ikke med ribbe at jeg ville fiksa å spise den kald 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hvordan i alle dager skal du få stekt begge deler samtidig? Har du to komfyrer? Ja, jeg har det. I stedet for varmeskap/oppbevaringsskuff, har jeg ekstra stekeovn. Asko C968 http://003.kiev.ua/model/700/329/Asko-C-968.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 SÅ godt er det ikke med ribbe at jeg ville fiksa å spise den kald Kald ribbe går an, varm ribbe er fælt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hos blir det ribbe med vanlig tilbehør. Må innrømme at jeg ikke er så _veldig_ glad i det, men det hører med :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Her serveres det kompromiss-ribbe. Gubben vil ha pinnekjøtt, jeg vil ha torsk eller kalkun. Så vi har blitt "enige" om ribbe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Pinnekjøtt her Ikke røkte, men vanlig tørket. Med poteter, rødkål, kålrabistappe, ertestuing, og pølser. Schnaps i form av aquavit, og øl til de voksne (neida, ingen fyll, selvsagt) - bortsett fra meg da - jeg drikker brus sammen med ungene. Jeg så nettopp Helstrøm lage pinnekjøtt på tv. Fikk vannvittig lyst på pinnekjøtt! Lurer på om det er vanskelig å lage. Og om det blir mye jobb hvis det bare er til meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg så nettopp Helstrøm lage pinnekjøtt på tv. Fikk vannvittig lyst på pinnekjøtt! Lurer på om det er vanskelig å lage. Og om det blir mye jobb hvis det bare er til meg. Men pinnekjøtt er jo mat for julaften, ikke for 10.desember! Sa ikke Hellstrøm det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Men pinnekjøtt er jo mat for julaften, ikke for 10.desember! Sa ikke Hellstrøm det? Men de satt jo og spiste det etterpå. Og det er ikke jul. Jeg må ha kjøtt! Pinnekjøtt. Jeg må lage meg pinnekjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Men de satt jo og spiste det etterpå. Og det er ikke jul. Jeg må ha kjøtt! Pinnekjøtt. Jeg må lage meg pinnekjøtt. Etter den 15. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Etter den 15. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste pinnekjøtt. Eller jo, nå husker jeg. Det var i begynnelsen av desember 2006. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.