Gå til innhold

Psykologen hater meg helt seriøst liksom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sippet meg til psykolog, vært der tre ganger nå.

Første time gikk helt suverent, Han fortalte litt om seg selv, eller rettere sakt skrøt litt av seg selv. Også fikk jeg i grove trekk fortalt hvorfor jeg var der. Altså misshandlet og voldtatt hater hele verden, men aller mest meg selv.

Andre timen gikk også helt greit. Han stilte en del spørsmål angående det vi snakket om under den første samtalen, også tror jeg han prøvde å kartlegge hvor deprimert jeg var, selvmordsfare og slikt.

Han var grei å snakke med, og jeg følte jeg hadde gjort lurt i å oppsøke hjelp.

I går hadde jeg den tredje timen, og det gikk til skogen for å si det mildt.

Han begynte plutselig å oppføre seg som se&hør, stilte spørsmål som var langt over mine grenser, provoserte og jeg følte at han nesten hetset meg.

Jeg tipper han ville prøve å få frem en slags reaksjon, jeg har tidligere sakt at jeg kan utagere hvis jeg blir sint nok, kanskje det var det han ville fremprovosere? Ikke vet jeg, han fikk meg uansett sinnsykt sur.

Så da timen var over og han la frem alternative tider for ny avtale, satte jeg bare noen sure øyne i han.

Og han sier, jaha og det betyr?…

Og jeg bare skuler videre

Og han sier, du vil ikke sette opp noe ny avtale?…

Og jeg bare, nei

Og han bare fordi du tror du ikke lever så lenge?

Og jeg bare, det kan du gi faen i

Og han bare ok.

Også går jeg kjempe snurt mot døra.

Også sier han, skal du hjem å skade deg nå eller?

Og jeg bare, hva faen feiler det deg egentlig?…

Og han sier, skal du hjem å skade deg?

Og jeg sier, det kan du egentlig bare drite i….

Og han bare, kan du sette deg ned i ti minutter

Og jeg bare, det kan du tro

Og han bare jeg blir bekymra, vær så snill…

Og jeg bare finn noen andre å lek se&hør med

Og han kjefter, du setter deg ned ellers må jeg holde deg igjen her.

Jeg bare viser fingeren å går, han kommer etter å sleper meg tilbake. Jeg skriker, sparker og slår, han

legger meg i bakken som en jævla politi, og holder meg der til jeg ender i krampegråt, og da skal han

liksom trøste meg.

Og jeg bare, kan jeg få dra hjem nå

Og han bare, jeg kan ikke la deg dra når du er så ute av deg

Og jeg bare det går over

Og han bare, du lover å ikke gjøre deg noe?…

Og jeg bare ja

Og han bare skal vi sette opp en ny time da?…

Og jeg bare jaa…

Spørsmål1 Er det lurt av en psykolog å provosere folk de ikke kjenner sånn spesielt godt, han kunne jo ikke ane reaksjonen egentlig?

Spørsmål2 Hadde han lov til å dra meg tilbake til det kontoret med makt? Og er det ikke litt spesielt at måten han takler meg på er med fysisk makt, når jeg nylig hadde fortalt om ganske brutale overgrep, og hvordan jeg har slitt med det i etterkant?

Spørsmål3 Jeg dropper den timen vi satte opp, sant?

Åja, jeg vet jeg oppførte meg som en 3åring, det gjør jeg alltid når jeg føler meg tråkket på.

Skrevet

Hei beate1234.

En psykolog har ikke lov å oppføre seg slik mot passientene sine.

Kan han ha tenkt at han skulle legge deg inn?

Hvis du ikke liker psykologen din, så kan du prøve å søke deg inn på BUP.

Jeg tror at jo flere voksne som oppsøker psykologer på BUP, jo lettere blir det for folk med diagnoser inn under psykiatrien å få velge hvor de ønsker å bli henvist.

Psykologer på BUP har samme behandlingen som psykologer på DPS.

Så hvorfor ikke søke på BUP?

Nå er jo det blitt slik at du kan velge hvor du ønsker å få oppfølging.

Stå på ditt alt du kan.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For det første: Psykologen har vært litt klossete, men det er overhode ingen grunn til å tenke at han hater deg. Den tolkningen er sannsynligvis en del av dine hovedproblemer.

1. Noe utfordring må det ligge i spørsmål. En kan ikke bare snakke om æret og stryke pasienten med hårene.

2. Dette er i grenseland hva gjelder lovlighet. Psykologen vil nok henvise til nødrett. Jeg synes det var klossete gjort, og vil aldri anbefle noen å handle slik.

3. Jeg syns du skal fortsette.

Skrevet

For det første: Psykologen har vært litt klossete, men det er overhode ingen grunn til å tenke at han hater deg. Den tolkningen er sannsynligvis en del av dine hovedproblemer.

1. Noe utfordring må det ligge i spørsmål. En kan ikke bare snakke om æret og stryke pasienten med hårene.

2. Dette er i grenseland hva gjelder lovlighet. Psykologen vil nok henvise til nødrett. Jeg synes det var klossete gjort, og vil aldri anbefle noen å handle slik.

Hei N.H.D.

Siden du er psykiater, så lurer jeg på om du behandler voksene passienter som du har akkurat på samme måten som om du hadde behandlet barn på?

Det er jo det som engentlig er normalt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei N.H.D.

Siden du er psykiater, så lurer jeg på om du behandler voksene passienter som du har akkurat på samme måten som om du hadde behandlet barn på?

Det er jo det som engentlig er normalt.

En må behandle folk etter det modenhetsnivå de har. Dette har lite sammenheng med kronologisk alder.

Skrevet

En må behandle folk etter det modenhetsnivå de har. Dette har lite sammenheng med kronologisk alder.

Ja det var det med modenhetsalder jeg mente i spørsmålet.

Gjest nickitita
Skrevet

Vil bare si at hadde en psykolog gjort sånn imot meg så hadde jeg aldri kommet tilbake dit noen gang. Det er vel tvilsomt om jeg også hadde oppsøkt flere psykologer.. han der kan du jo ikke stole på!!!

Skrevet

Vil bare si at hadde en psykolog gjort sånn imot meg så hadde jeg aldri kommet tilbake dit noen gang. Det er vel tvilsomt om jeg også hadde oppsøkt flere psykologer.. han der kan du jo ikke stole på!!!

Hei.

Jeg vill anbefale at du beate1234 prøver å gå på BUP og at du får håpe at du får mer hjelp der.

Ønsker deg lykke til videre og håper at du får gå til en snillere psykolog på BUP og ikke på DPS.

Skrevet

Hei!

Hvis jeg var en sterk mann ville jeg nok gjort det samme om jeg var psykolog, han måtte jo få bekreftet at du ikke gikk og skadet deg.

Jeg syns det virker som om han bryr seg ganske mye jeg.

Kanskje det skulle vært flere sånne psykologer. Selv om man til syvende og sist selv må avstå fra å skade seg, så ville jeg gjort det jeg kunne for å forhindre det hvis jeg var en behandler, evt. tvangsinnlegge, jeg syns man bruker for lite tvang i noen sammenhenger.

Skrevet

Men hvor var det han handlet klosset? Burde han ha stoppet før han provoserte så mye?

Skrevet

Se og hør?

Jeg har også ny terapeut, da jeg var der tredje gangen ble jeg spurt ut om ting, ting jeg sletts ikke liker å prate om. Ble utrolig dårlig, uten at terapeuten merket noe. Så det har nok noe med måten vi tar ting på. Men psykologen din virker noe "bak mål".

Jeg liker min nye terapeut, og hun liker meg for det har hun sagt :-)

Skrevet

Takk, nå føler jeg meg litt mindre dust:)

Skrevet

Se og hør?

Jeg har også ny terapeut, da jeg var der tredje gangen ble jeg spurt ut om ting, ting jeg sletts ikke liker å prate om. Ble utrolig dårlig, uten at terapeuten merket noe. Så det har nok noe med måten vi tar ting på. Men psykologen din virker noe "bak mål".

Jeg liker min nye terapeut, og hun liker meg for det har hun sagt :-)

Ja jeg vet jeg ikke tar vonde ting spesielt pent, reagerer ofte med sinne. og jeg mener kansje at han burde visst bedre enn å tråkke på noen som var så sårbar.

For han var seriøst skikkelig drøy i noen av påstandene og spørsmålene sine altså.

Skrevet

Hei!

Hvis jeg var en sterk mann ville jeg nok gjort det samme om jeg var psykolog, han måtte jo få bekreftet at du ikke gikk og skadet deg.

Jeg syns det virker som om han bryr seg ganske mye jeg.

Kanskje det skulle vært flere sånne psykologer. Selv om man til syvende og sist selv må avstå fra å skade seg, så ville jeg gjort det jeg kunne for å forhindre det hvis jeg var en behandler, evt. tvangsinnlegge, jeg syns man bruker for lite tvang i noen sammenhenger.

Jeg tror ikke det er helt nødvendig for en sterk mann å mose en svekkling på 42kg i gulvet liksom.

Og jeg vet nå ikke helt hvor helbredene tvang er heller, når "tvang" i all hovedsak er grunnen til problemene... Man tror jo at man er trygg hos en behandler, og at vedkommende kansje har evne til å forstå... også blir man utsatt for makt igjenn,,, det føles som svik på en måte.

Skrevet

Hei.

Jeg vill anbefale at du beate1234 prøver å gå på BUP og at du får håpe at du får mer hjelp der.

Ønsker deg lykke til videre og håper at du får gå til en snillere psykolog på BUP og ikke på DPS.

Er ikke BUP barne og ungdomsPsykiatri da liksom? Er kansje for gammel ti å gå dit tipper jeg...

Skrevet

Ja jeg vet jeg ikke tar vonde ting spesielt pent, reagerer ofte med sinne. og jeg mener kansje at han burde visst bedre enn å tråkke på noen som var så sårbar.

For han var seriøst skikkelig drøy i noen av påstandene og spørsmålene sine altså.

Du har jo muligheten til å snakke med ham om det som skjedde neste time.

Skrevet

Så du mener det er klokt å fortsette hos en jeg har mistet tilliten til? og som jeg mener han har utrolig dårlig dømmekraft...

Han ringte dog å ba om unskyldning i dag, så kansje jeg skal oppføre meg voksent å gi det en sjangs. . .

Jeg er ikke akkurat bortskjemt med å bli klappet etter hårene for å si det sånn, og jeg hadde kansje håpet på forståelse. Istedet kom han med kommentarer av typen, du vet du er sykelig tynn, ingen syns så tynne jenter er pene.... hjerte ditt kan stoppe når som helst.... vil du ha masse hårvekst i ansiktet... JA greit jeg vet jeg er stygg, men er det virkelig nødvendig å poengtere det så grunndig liksom.

Og hva gjelder nødrettet, så var vel det å dra den litt langt. Ingen går vel hjem å leker med hårføneren fordi man er forbanna på psykologen?

Skrevet

Dere prøver ikke å si at jeg ble behandlet som et barn fordi jeg oppførte meg som et nå?

Faen alle hater meg,,, seriøst:)

Skrevet

Du har jo muligheten til å snakke med ham om det som skjedde neste time.

Men det er skummelt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...