Gå til innhold

Psykologen hater meg helt seriøst liksom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uetiske psykologer og pasienter som truer med å skade seg... Av og til fremstår det som helt ufattelig at skattekronene faktisk går med til å finansiere det hele.

Skrevet

Ja jeg vet jeg ikke tar vonde ting spesielt pent, reagerer ofte med sinne. og jeg mener kansje at han burde visst bedre enn å tråkke på noen som var så sårbar.

For han var seriøst skikkelig drøy i noen av påstandene og spørsmålene sine altså.

Høres ikke helt god ut han der, men gå tilbake får å høre hva han sier neste gang. Du skal ikke finne deg i alt, du har lov å skifte behandler ;-)

Skrevet

Er ikke BUP barne og ungdomsPsykiatri da liksom? Er kansje for gammel ti å gå dit tipper jeg...

Hei beate1234.

Ja BUP er for barn men jeg tenker slik at hvis det kan bli flere voksene som også begyner å gå på BUP til psykolog, Altså hvis flere fastleger henviser noen voksne til BUP, da slepper jo de som nesten er 18 år å slutte hos psykologen sin på BUP og få psykolog på DPS hvis de føler at de trenger mer hjelp på BUP og netopp er blitt henvist eller kjent med psykologen sin.

Skrevet

Så du mener det er klokt å fortsette hos en jeg har mistet tilliten til? og som jeg mener han har utrolig dårlig dømmekraft...

Han ringte dog å ba om unskyldning i dag, så kansje jeg skal oppføre meg voksent å gi det en sjangs. . .

Jeg er ikke akkurat bortskjemt med å bli klappet etter hårene for å si det sånn, og jeg hadde kansje håpet på forståelse. Istedet kom han med kommentarer av typen, du vet du er sykelig tynn, ingen syns så tynne jenter er pene.... hjerte ditt kan stoppe når som helst.... vil du ha masse hårvekst i ansiktet... JA greit jeg vet jeg er stygg, men er det virkelig nødvendig å poengtere det så grunndig liksom.

Og hva gjelder nødrettet, så var vel det å dra den litt langt. Ingen går vel hjem å leker med hårføneren fordi man er forbanna på psykologen?

Hei beate1234.

Du er ikke for tynn.

Du kan regne ut på BMI om du er for tynn eller ikke.

BMI på under 18,5 er undervektig.

BMI på mellom 18,5 og 24,9 er normal.

BMI på mellom 25 og 29,9 er overvekt.

BMI på mellom 30 og 34,9 er fedme grad 1.

BMI på mellom 35 og 39,9 er fedme grad 2.

BMI på 40 er fedme grad 3.

Det du kan gjøre til du skal til psykologen din er å regne ut din BMI og hvis du har en BMI på 18,5 eller 24,9, da kan du si til psykologen din at du ikke er for tynn og hvis psykologen din ikke skulle tro på deg, da kan du vise med kalkurlator.

Jeg tror på BMI.

Hvis du ikke kan regne ut BMI, da kan du søke på internett om hvordan du gjør det.

Skrevet

Hei beate1234.

Hvis du føler at psykologen din behandler deg som et barn, da kan du jo neste gang du skal til psykologen din ta på deg bleie, kjøpe en litt barnslig bukse i str 170 og spørre psykologen din om psykologen din ønsker å behandle barn eller voksene.

For etter min mening ble du behandlet som et barn og det er feil når du er voksen.

Gjest Louise Victoria
Skrevet

Så du mener det er klokt å fortsette hos en jeg har mistet tilliten til? og som jeg mener han har utrolig dårlig dømmekraft...

Han ringte dog å ba om unskyldning i dag, så kansje jeg skal oppføre meg voksent å gi det en sjangs. . .

Jeg er ikke akkurat bortskjemt med å bli klappet etter hårene for å si det sånn, og jeg hadde kansje håpet på forståelse. Istedet kom han med kommentarer av typen, du vet du er sykelig tynn, ingen syns så tynne jenter er pene.... hjerte ditt kan stoppe når som helst.... vil du ha masse hårvekst i ansiktet... JA greit jeg vet jeg er stygg, men er det virkelig nødvendig å poengtere det så grunndig liksom.

Og hva gjelder nødrettet, så var vel det å dra den litt langt. Ingen går vel hjem å leker med hårføneren fordi man er forbanna på psykologen?

enig med NHD at han opptredde klossete. Er noe formidlende at han faktisk ringte for å be om unnskyldning etterpå. Jeg ville rådet deg til å møte til timen, om ikke annet for å få snakket med psykologen og avdramatisert litt det som skjedde. Om du finner ut at du vil fortsette med behandlingen går det kanskje an å lage retningslinjer for hvordan mulighet for selvskading osv skal håndteres, så dere begge vet hva dere har å forholde dere til.

Leit når psykologer går over grensen for hvordan de bør opptre. Forstår veldig godt at det kan være vanskelig å stole på psykologen igjen, men det kan være verdt et forsøk.

Lykke til

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg forutsetter i svaret at din versjon av saken er korrekt.

At han presset deg mer enn det som er bra, er noe som kan skje. Uten press og utfordringer, skjer det ingen endring.

Den avsluttende diskusjonen i døra burde han unngått. Det siste som sies når en sitter i stolen, det skal bli de siste ordene i den timen.

Om han oppfatet deg som sterkt selvmordstruet, burde han grepet inn på andre måter enn fysisk.

Dine siste utsagn om hans kommentering av ditt utseende, gjør meg ytterligere skeptisk til hans kompetanse.

Tross dette synes jeg du bør møte opp. Ta opp alt det vanskelige på en skikkelig måte. Det _kan_ føre til at du får ny tillit. Det _kan_også føre til at du tar den endelige avgjørelsen om å slutte. I så fall sier du det på en korrekt og bestemt måte før du går derfra.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei beate1234.

Hvis du føler at psykologen din behandler deg som et barn, da kan du jo neste gang du skal til psykologen din ta på deg bleie, kjøpe en litt barnslig bukse i str 170 og spørre psykologen din om psykologen din ønsker å behandle barn eller voksene.

For etter min mening ble du behandlet som et barn og det er feil når du er voksen.

Vel, jeg har en misstanke om at jeg kansje ikke hadde blitt tatt så seriøst hvis jeg gjorde noe sånt.. :)

Skrevet

Men det er skummelt....

Ja, det kan være skummelt, men du _kan_ ha mye å vinne på det:-)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hei beate1234.

En psykolog har ikke lov å oppføre seg slik mot passientene sine.

Kan han ha tenkt at han skulle legge deg inn?

Hvis du ikke liker psykologen din, så kan du prøve å søke deg inn på BUP.

Jeg tror at jo flere voksne som oppsøker psykologer på BUP, jo lettere blir det for folk med diagnoser inn under psykiatrien å få velge hvor de ønsker å bli henvist.

Psykologer på BUP har samme behandlingen som psykologer på DPS.

Så hvorfor ikke søke på BUP?

Nå er jo det blitt slik at du kan velge hvor du ønsker å få oppfølging.

Stå på ditt alt du kan.

Voksne personer skal ikke til BUP. De hører hjemme i voksenpsykiatrien, uansett om de liker psykologen eller ikke.

Skrevet

Voksne personer skal ikke til BUP. De hører hjemme i voksenpsykiatrien, uansett om de liker psykologen eller ikke.

Hei.

Voksene kan gå på BUP.

De har jo alderen opp til 23 år og hvis det kan bli flere over 23 år også som kan få gå på BUP, da kan jo voksene velge hvor de ønsker å bli henvist.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei.

Voksene kan gå på BUP.

De har jo alderen opp til 23 år og hvis det kan bli flere over 23 år også som kan få gå på BUP, da kan jo voksene velge hvor de ønsker å bli henvist.

Voksne over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien.

Skrevet

Jeg tror ikke det er helt nødvendig for en sterk mann å mose en svekkling på 42kg i gulvet liksom.

Og jeg vet nå ikke helt hvor helbredene tvang er heller, når "tvang" i all hovedsak er grunnen til problemene... Man tror jo at man er trygg hos en behandler, og at vedkommende kansje har evne til å forstå... også blir man utsatt for makt igjenn,,, det føles som svik på en måte.

Hei!

Hvis jeg var en fare for meg selv ville jeg sett det som at et medmenneske grep inn, der min egen fornuft sviktet, ergo er tvang nødvendig iblant. Du bør være glad for å ha en slik behandler!

Jeg veier ikke mye mer enn deg, men blir jeg motstridig kan min mann si, "jammen er du sterk som en okse", når han har fanger meg.

Skrevet

Voksne over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien.

Kan noen av de som er under 18 år gå på DPS hos psykolog eller psykiater hvis DPS funker bedre for noen som er under 18 år?

Er behandlingen samme på DPS som den er på BUP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...