Gå til innhold

Destruktiv i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på badet. Klar for å skade meg, Men noe holder igjen. Jeg har klart meg i snart et år, og begynner jeg igjen nå, så er det så mye lettere å fortsette.

Prøver å skrive her for å se om det hjelper. Er bare litt redd for at dere har gått lei av disse innleggene mine.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Så bra at du mestret trangen til å ville skade deg! Godt gjort!

Har skjønt på innleggene dine at du har taklet dette ganske lenge nå, og utfra innlegget i dag- at du er inneforstått med viktigheten av å ikke begynne igjen.

Veldig bra. Bedring innebærer slik bevissthet som viser til her.

Er det mulig å gå tur eller noe annet fysisk nå?

(lei av dine innlegg: Nei, jeg synes du bruker forumet konstruktivt. :-) Så jeg finnes ikke lei. )

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så bra at du mestret trangen til å ville skade deg! Godt gjort!

Har skjønt på innleggene dine at du har taklet dette ganske lenge nå, og utfra innlegget i dag- at du er inneforstått med viktigheten av å ikke begynne igjen.

Veldig bra. Bedring innebærer slik bevissthet som viser til her.

Er det mulig å gå tur eller noe annet fysisk nå?

(lei av dine innlegg: Nei, jeg synes du bruker forumet konstruktivt. :-) Så jeg finnes ikke lei. )

Nå gjelder det å komme seg ut og få fokus på noe utenfor deg selv.

Lykke til :-)

Skrevet

Å snakke om selvskadingen i stedet for å utføre den er en fin mestringsstrategi, så det er utelukkende positivt at du tar det opp her.

Si til deg selv: "Jeg skal IKKE skade meg selv i dag. Det er ikke et alternativ." Så er det bestemt og du må tenke i nye baner.

Gjør noe hyggelig. Selv skal jeg ta meg en tur ned til byen og handle inn ett par julegaver. Selve handlingen er ganske ukoselig, men jeg gleder meg til gåturen til og fra.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Var denne til meg? Ble nok litt feil her. ;-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skrevet

I tillegg til å skrive på DOL, er det andre ting du kan gjøre når de destruktive tankene kommer?

Gå man seg en tur, så får man aktivisert endorfinene i kroppen som gjør at man føler seg bedre...

Skrevet

Jeg har vært ute mye av dagen. Når jeg har tenkt på å skade meg har jeg gått inn på forumet å lest svarene igjen. Det har hjulpet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...