Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor hevet han stemmen/skrek han til deg? Hva var grunnen til det?

Hei!

Han gjorde det fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner" og "du hadde vel ikke latt din mor ligge dø ute i snøen og sagt "å jeg glemte det", da plutselig sprakk min mann. Begynte å snakke høyt til meg, si han var såret, at han sjelden ble sint på meg, men nå nå blir jeg sint sa han.

Også bråkte han videre på kjøkkenet, enda jeg sa stopp og begrunnet hvorfor, at "jeg får vondt i ørene, stopp".

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

64

• mariaflyfly

17

• frosken

16

• Mandolaika

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker heller ikke bråk, eller høye stemmer. Så jeg liker ikke om min mann er sint- eller om mine barn er det.

Men etterpå er de blide igjen, og bråket opphører. Hvorfor skal jeg da "henge fast i" at de var sint i går?

Hei!

Fordi man ikke orker at det skal skje igjen, man vil ikke få sånne smerter i ørene en gang til. Skjønner dere ikke hvor vondt jeg får i ørene da? Det er smerter jeg ikke takler så bra.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hei!

Ja men han bråker i ørene mine og sier han ikke bryr seg!

Han kan ikke bråke og gi meg smerter i hjernen også si han elsker meg?

Han må jo huske at jeg har asperger syndrom og ikke tåler sånne lyder, min psykiater vet jeg er lydsensitiv, det vet min mann også, derfor blir jeg lei meg. Jeg bad han dempe seg og han gjorde ikke det.

Din mann er et menneske han også. Han har også behov for å bli tatt hensyn til, og bli forstått. Han glemte en sak- og uansett hva han sa, så var du like sint. At han da blir sint tilbake, er sånt som skjer.

Din mann har roet seg ned, og til og med laget middag til deg. Nå er det din tur å roe deg ned. Kanksje kan du lage te til han?

Skrevet

Hei!

Han gjorde det fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner" og "du hadde vel ikke latt din mor ligge dø ute i snøen og sagt "å jeg glemte det", da plutselig sprakk min mann. Begynte å snakke høyt til meg, si han var såret, at han sjelden ble sint på meg, men nå nå blir jeg sint sa han.

Også bråkte han videre på kjøkkenet, enda jeg sa stopp og begrunnet hvorfor, at "jeg får vondt i ørene, stopp".

Med alle respekt å melde, men å glemme en død fugl kontra hans døde mor ute i snøen kan ikke sammenlignes, så da du sa det skjønner jeg at han ble ganske så provosert. I tillegg gnålte du om det gang på gang, da begynte han å "bråke" også.

Han føler vel at du får vise litt forståelse og ta hensyn til han også, siden han hele tiden må ta hensyn til din diagnose og det den innebærer.

Skrevet

Hei!

Kjære deg,

Du KAN ikke sammenligne en fugl med moren hans. Jeg forstår at denne fuglen betyr mye for deg, men det går bare ikke.

Han har faktisk ganske god grunn for å bli sur av et sånt utsagn.

Skrevet

Uforutsigbar mann? Kanskje han synes du er litt vel urettferdig når du sammenligner en død fugl med en død mor ute i snøen.

Hei!

Ja men mine dyr betyr mye for meg.

Jeg vet at min manns mor betydde mye for han så jeg syns det var en verdig sammenligning.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hei!

Fordi man ikke orker at det skal skje igjen, man vil ikke få sånne smerter i ørene en gang til. Skjønner dere ikke hvor vondt jeg får i ørene da? Det er smerter jeg ikke takler så bra.

Bråk er veldig ubehagelig for mine øre også.

Men jeg krangler ikke om det dagen etterpå.

Skrevet

Kjære deg,

Du KAN ikke sammenligne en fugl med moren hans. Jeg forstår at denne fuglen betyr mye for deg, men det går bare ikke.

Han har faktisk ganske god grunn for å bli sur av et sånt utsagn.

Hei!

han ble ikke sur av det, han sa han ble sur fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner" dette sa han såret han dypt.

Jeg er sjelden ute med venner skjønner du. Men han trenger ikke å bli så sur pga av det? Og begynne å bråke med lyder inn i mine ører?

Skrevet

Hei!

Ja men mine dyr betyr mye for meg.

Jeg vet at min manns mor betydde mye for han så jeg syns det var en verdig sammenligning.

Jeg forstår at dine dyr betyr mye for deg, men det kan jo hende han hadde masse annet å tenke på og gjøre, den mannen din har jo også en begrensning for hva han makter å få tatt seg av.

Jeg synes det virker som du til tider fokuserer veldig mye på deg selv og dine spesielle behov, men det kan hende jeg tar feil der.

Skrevet

Bråk er veldig ubehagelig for mine øre også.

Men jeg krangler ikke om det dagen etterpå.

Hei!

da tror jeg ikke du får ristninger inn i hjernen som sitter i så lenge at man blir svimmel og kvalm.

Skrevet

Hei!

han ble ikke sur av det, han sa han ble sur fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner" dette sa han såret han dypt.

Jeg er sjelden ute med venner skjønner du. Men han trenger ikke å bli så sur pga av det? Og begynne å bråke med lyder inn i mine ører?

Jeg tror ikke han ble sur fordi du var ute med venner. Jeg tror han ble sur fordi han følte seg angrepet av deg ang. det med fuglen, som skjedde mens du var ute med venner.

Skrevet

Jeg forstår at dine dyr betyr mye for deg, men det kan jo hende han hadde masse annet å tenke på og gjøre, den mannen din har jo også en begrensning for hva han makter å få tatt seg av.

Jeg synes det virker som du til tider fokuserer veldig mye på deg selv og dine spesielle behov, men det kan hende jeg tar feil der.

Hei!

ja jeg er ikke den rette til å uttale meg der, jeg er vel inhabil vil jeg si.

Men det kan jeg si at min mann har mye å gjøre det ser jeg.

Skrevet

Hei!

Av og til må du tåle å få smerter i ørene fordi han reagerer og sier i fra. Du kan ikke forvente en ekstrem overbeskyttelse fra din manns side. Han har også lov til å reagere med sine følelser.

Skrevet

Hei!

Selvfølgelig såret det ham å høre at du påstår at han ikke liker at du er ute med venner.

Det høres ut som at du har en veldig snill, omtenksom og oppofrende mann. Da blir det ganske urettferdig å komme med en slik påstand. Og når du i tillegg sammenligner fuglen din med hans døde mor, så forstår jeg inderlig godt at han ble skikkelig sur.

Jeg sier ikke at det er greit at han skreik inni øret ditt, det var ikke fint gjort. Men du må vise forståelse for hans side av saken.

Skrevet

Hei!

''Fordi man ikke orker at det skal skje igjen, man vil ikke få sånne smerter i ørene en gang til. ''

Da må du notere deg at du ikke skal sammenligne døde mennesker (spesielt ikke familiemedlemmer) med døde dyr.

Spurte du mannen din hvorfor han er så sint?

Med vennlig hilsen

Skrevet

''jeg ble opprørt over hvor grusomt alt var og jeg sa igjen og igjen og igjen og igjen osv at jeg skjønner ikke hvorfor du gjorde sånn.''

Du holdt på med at "bråke" med dette om og om igjen overfor ham og så ble han sint og bråkte overfor deg tilbake.

Det er sådan vi gjør når vi krangler, men vi blir gode venner igjen for vi er jo glade i hverandre.

Sådan gjør alle mennesker.

Hei!

ja men jeg hevet ikke stemmen og lagde ubehag i noens ører.

Jeg hever ikke stemmen, jeg snakker vanlig.

Skrevet

Selvfølgelig såret det ham å høre at du påstår at han ikke liker at du er ute med venner.

Det høres ut som at du har en veldig snill, omtenksom og oppofrende mann. Da blir det ganske urettferdig å komme med en slik påstand. Og når du i tillegg sammenligner fuglen din med hans døde mor, så forstår jeg inderlig godt at han ble skikkelig sur.

Jeg sier ikke at det er greit at han skreik inni øret ditt, det var ikke fint gjort. Men du må vise forståelse for hans side av saken.

Hei!

ja okey, jeg skjønner det nå.

Men jeg liker ikke bråk i ørene mine.

Skrevet

Hei!

ja okey, jeg skjønner det nå.

Men jeg liker ikke bråk i ørene mine.

''Men jeg liker ikke bråk i ørene mine.''

Det skjønner jeg godt, for det liker ikke jeg heller. :)

Skrevet

Hei!

Ja men han bråker i ørene mine og sier han ikke bryr seg!

Han kan ikke bråke og gi meg smerter i hjernen også si han elsker meg?

Han må jo huske at jeg har asperger syndrom og ikke tåler sånne lyder, min psykiater vet jeg er lydsensitiv, det vet min mann også, derfor blir jeg lei meg. Jeg bad han dempe seg og han gjorde ikke det.

Jeg tror ikke han klarer å ta hensyn til det akkurat når han er sur/sinna. Jeg har ingen mann nå, men dattera mi og jeg kan skrike til hverandre, sist hun skrek til meg så gikk mobilmikrofonen i stykker. Vi er like gode venner etterpå.

Jeg tror du må huske at mannen din også har sine feil akkurat som alle oss andre, ingen er perfekte, og han kan ikke ta hensyn til deg hele tida

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

ja men jeg hevet ikke stemmen og lagde ubehag i noens ører.

Jeg hever ikke stemmen, jeg snakker vanlig.

Å heve stemmen er en helt vanlig reaksjon når man blir sint. Det skal veldig stor selvbeherskelse til å klare å la være å gjøre det. Det er ikke det minste rart at han sprakk og ikke klarte å beherske seg. Hvis du ikke vil at han skal rope til deg, så må du tenke over hva du sier til ham, og ikke komme med slike urimelige kommentarer.

Jeg syns du skal gå tilbake til din mann, og beklage at du beskylte ham for å ikke tåle at du er sammen med vennenne dine. Deretter beklager du at det du sa om moren hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...