Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke han ble sur fordi du var ute med venner. Jeg tror han ble sur fordi han følte seg angrepet av deg ang. det med fuglen, som skjedde mens du var ute med venner.

Hei!

ja men man "glemmer" ikke et familiemedlem som dør?

Ville du glemt et familiemedlem som lå død ute i 15 minus grader??

Er det rart jeg er opprørt?

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

64

• mariaflyfly

17

• frosken

16

• Mandolaika

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Fordi man ikke orker at det skal skje igjen, man vil ikke få sånne smerter i ørene en gang til. ''

Da må du notere deg at du ikke skal sammenligne døde mennesker (spesielt ikke familiemedlemmer) med døde dyr.

Spurte du mannen din hvorfor han er så sint?

Med vennlig hilsen

Hei!

ja han sa han er såret fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner",

det er grunnen til han tar seg frihet å bråke inn i mine ører!

Skrevet

Hei!

Hva med å tilgi andre når de gjør noe du synes er feil?

Skrevet

Hei!

Ja, det er litt rart du er opprøret.

Dersom dyret allerede var dødt, merket det neppe noe til de femten kuldegradene.

Hamsteren til sønnen min ligger for øvrig godt oppbevart i 24 minugrader (les: fryseren) og venter på at telen skal gå ut av bakken...

Skrevet

Hei!

ja han sa han er såret fordi jeg sa "du liker ikke at jeg er ute med venner",

det er grunnen til han tar seg frihet å bråke inn i mine ører!

Det er i grunnen litt verre å såre noen enn å bråke litt i ørene deres. Jeg prøver bare å sette det i litt perspektiv.

Skrevet

Av og til må du tåle å få smerter i ørene fordi han reagerer og sier i fra. Du kan ikke forvente en ekstrem overbeskyttelse fra din manns side. Han har også lov til å reagere med sine følelser.

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Kanskje vi kunne fortsette å være gift hvis jeg kjøper meg hørselvern på Chlas Ohlson, for da kan jeg ta på disse fort hvis han igjen om et år eller 1/2 år vil bråke inn i mine ører?

Jeg kan jo ikke gå rundt med disse og vente på dette, slik at de bør vel da henge på et egnet sted?

Vel det ville jo vært en god løsning hvis jeg da kan bli boende i dette huset.

Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Kanskje vi kunne fortsette å være gift hvis jeg kjøper meg hørselvern på Chlas Ohlson, for da kan jeg ta på disse fort hvis han igjen om et år eller 1/2 år vil bråke inn i mine ører?

Jeg kan jo ikke gå rundt med disse og vente på dette, slik at de bør vel da henge på et egnet sted?

Nå er du barnslig,

synes

Skrevet

Hei!

Nei, men sammenligningen din er urettferdig. Dessuten er det ikke sikkert han ser på din fugl som hans familiemedlem, selv om den er viktig for deg.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Hvis han bare bråker en eller to ganger i året, så er det svært lite.

Jeg håper du snart innser for en fantastisk og omsorgsfull mann du har.

Skrevet

Hei!

ja men jeg hevet ikke stemmen og lagde ubehag i noens ører.

Jeg hever ikke stemmen, jeg snakker vanlig.

For deg er høye lyder og bråk spesielt smertefullt. For mannen din vil jeg anta at innholdet i det du sier er viktigere enn om du hever stemmen eller ikke. Hvis du forventer at han skal ta hensyn til førstnevnte, er det ikke urimelig av ham å forvente av deg at du ikke skal formulere deg på måter han oppfatter som spesielt sårende. Og sammenlikningen mellom fuglen og hans døde mor er det ikke vanskelig å forstå at han opplevde som sårende.

Toveiskommunikasjon er vanskelig - men du kan ikke bare hoppe bukk over hans følelser - og forvente at han skal ta hensyn til dine. Hensynet må gå begge veier.

Skrevet

Det er i grunnen litt verre å såre noen enn å bråke litt i ørene deres. Jeg prøver bare å sette det i litt perspektiv.

Hei!

nei absolutt ikke,

Vet dere ikke hva jeg gjør hvis jeg kjører bil og noen bråker med asfaltknuser utenfor bilen??

Jeg er lydsensitiv det er en del av det å ha asperger syndrom for noen!!

Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Det du driver med i dag, er vel det som kan kalles "å lage storm i et vannglass". Du bruker hele dagen på å furte fordi han var høylydt i går.

Det går ikke an å sikre seg mot at andre mennesker aldri skal blir sure eller snakke høylydt til en. Derimot går det an å bestemme seg for at man av og til må tåle den type støy.

Gjest høstløv
Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

''Kanskje vi kunne fortsette å være gift hvis jeg kjøper meg hørselvern på Chlas Ohlson, for da kan jeg ta på disse fort hvis han igjen om et år eller 1/2 år vil bråke inn i mine ører?''

Du har en meget tålmodig og snill mann, hvis det er så sjelden han blir sint på deg.

Nå er det din tur til å tilgi ham og vise at du er glad i ham ved å gå og spise maten sammen med ham.

Skrevet

Hva med å tilgi andre når de gjør noe du synes er feil?

Hei!

Ja men min fugl døde i går og jeg vet ikke når det skjedde, det kunne jo kanskje stått om livet, jeg vet ikke, man kan ikke gjøre sånt!

Sist gang jeg mistet et dyr fikk vi en skyhøy dyrlege regning, min mann sa da, "du kunne kjøpt deg en ny fugl for den prisen" jeg liker ikke sånne holdninger til mine dyr. De er en del av denne familien!

Skrevet

Hei!

nei absolutt ikke,

Vet dere ikke hva jeg gjør hvis jeg kjører bil og noen bråker med asfaltknuser utenfor bilen??

Jeg forstår at du er lydsensitiv. Allikevel kan ikke resten av verden _alltid_ tilpasse seg dine vansker. Ikke alltid.

Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Nå synes jeg du lager et kjempedrama pga en bagatell. Det du må gjøre nå er å skjerpe deg. Logg av, gå deg en tur, be om unnskyldning og legg dette bak deg.

Jeg synes mannen din høres sliten ut, og det forstår jeg godt hvis det er sånn at du ofte lager et slikt kjempenummer av ting du ikke liker eller forstår.

Skrevet

Hei!

Ja men min fugl døde i går og jeg vet ikke når det skjedde, det kunne jo kanskje stått om livet, jeg vet ikke, man kan ikke gjøre sånt!

Sist gang jeg mistet et dyr fikk vi en skyhøy dyrlege regning, min mann sa da, "du kunne kjøpt deg en ny fugl for den prisen" jeg liker ikke sånne holdninger til mine dyr. De er en del av denne familien!

Siden du nå har sagt såpass mye om dette, kanskje du også kan si om det var sånn at fuglen allerede var død da din mann glemte den, eller om den døde fordi han glemte den?

Det er mer forståelig at du er så opprørt dersom hans forsømmelse medførte at fuglen død.

Skrevet

Hei!

nei absolutt ikke,

Jeg har ikke Asberger, men jeg er også lyd ømfintlig.

Jeg synes fortsatt det er barnslig av deg å furte for dette i dag når dette foregikk i går, og det viser seg at han egentlig hadde grunn til å reagere.

Skrevet

Hei!

Ja men han bråker i ørene mine og sier han ikke bryr seg!

Han kan ikke bråke og gi meg smerter i hjernen også si han elsker meg?

Han må jo huske at jeg har asperger syndrom og ikke tåler sånne lyder, min psykiater vet jeg er lydsensitiv, det vet min mann også, derfor blir jeg lei meg. Jeg bad han dempe seg og han gjorde ikke det.

Jeg er også ganske lydsensetiv, men antagelig ikke like mye som deg, men ingen tar hensyn til det når de er sinna.

Jeg tror ikke du skal regne med at sinte mennesker tar slike hensyn. Det tror jeg du må finne deg i. De aller fleste mennesker liker ikke å bli skreket til enten de er lydsensitive eller ikke.

Skrevet

Hei!

ja okey, jeg skjønner det nå.

Men jeg liker ikke bråk i ørene mine.

Du mener vel ikke at ingen noen gang kan få heve stemmen til deg eller bli sint på deg?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...