Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Kanskje vi kunne fortsette å være gift hvis jeg kjøper meg hørselvern på Chlas Ohlson, for da kan jeg ta på disse fort hvis han igjen om et år eller 1/2 år vil bråke inn i mine ører?''

Du har en meget tålmodig og snill mann, hvis det er så sjelden han blir sint på deg.

Nå er det din tur til å tilgi ham og vise at du er glad i ham ved å gå og spise maten sammen med ham.

Hei!

Ja det er sjelden han blir sint på meg, det minnet han meg også på.

Han sier jeg er for søt til å bli sint på, men tydeligvis ikke i går.

Jaså så dere syns jeg skal spise med han, vel da tenker jeg på det, det er lenge til jeg skal til min psykiater slik at jeg kan faktisk bli tynn igjen på den tiden hvis jeg ikke nå begynner å spise.

Jeg har ikke så mye fett på kroppen. Det beste er at min psykiater ikke vet om dette fordi hun tror jeg er forbi mine spisestopper, det er jeg også, men jeg blir jo lei meg, men jeg vil samtidig være flink og ikke komme til henne tynn, da kommer en kommentar det vet jeg også klarer jeg ikke bortforklare osv...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

64

• mariaflyfly

17

• frosken

16

• Mandolaika

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Hva skal jeg da gjøre?

Kanskje vi kunne fortsette å være gift hvis jeg kjøper meg hørselvern på Chlas Ohlson, for da kan jeg ta på disse fort hvis han igjen om et år eller 1/2 år vil bråke inn i mine ører?

Jeg kan jo ikke gå rundt med disse og vente på dette, slik at de bør vel da henge på et egnet sted?

Vel det ville jo vært en god løsning hvis jeg da kan bli boende i dette huset.

Hørselvern er en god ide. Du kan også kjøpe gode ørepropper, de tar jo mindre plass og kan ligge i veska di. Kjekt å ha hvis du plages av bråk andre steder også. Har du et rom i huset du kan "rømme" til hvis han skulle bli bråkete igjen, om et halvt til ett år?

Skrevet

Siden du nå har sagt såpass mye om dette, kanskje du også kan si om det var sånn at fuglen allerede var død da din mann glemte den, eller om den døde fordi han glemte den?

Det er mer forståelig at du er så opprørt dersom hans forsømmelse medførte at fuglen død.

Hei!

sannsynligvis var fuglen død.

Men jeg var opprørt og syns han burde sjekket dette.

Og unngått at de andre fuglene måtte være vitne til dette uten å ha noen hos seg, sånn er det.

Skrevet

Du mener vel ikke at ingen noen gang kan få heve stemmen til deg eller bli sint på deg?!

Hei!

Jo det er akkurat det jeg mener.

Skrevet

Jeg har ikke Asberger, men jeg er også lyd ømfintlig.

Jeg synes fortsatt det er barnslig av deg å furte for dette i dag når dette foregikk i går, og det viser seg at han egentlig hadde grunn til å reagere.

Hei!

Jeg sier jo han hadde ingen grunn til å reagere.

Det er jo jeg som har grunn til å reagere syns jeg.

Men hva syns dere om hørselvern, hvis jeg kjøper det?

Skrevet

Hei!

Og unngått at de andre fuglene måtte være vitne til dette uten å ha noen hos seg, sånn er det.

På hvilken måte skulle han ha sjekket det, tenker du?

Jeg tror forresten at du kanskje er mest lei deg fordi du har mistet en av fuglene dine, og at det er derfor du overreagerer så veldig på det med at mannen din hevet stemmen.

Skrevet

Hei!

Jo det er akkurat det jeg mener.

Men Madelenemie, da må du gjøre noe med forventningene dine.

Det du forventer er jo som å tro at det ikke skal bli dårlig vær fordi du ikke liker det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg forstår at du er lydsensitiv. Allikevel kan ikke resten av verden _alltid_ tilpasse seg dine vansker. Ikke alltid.

Hei!

Okey, er det sånn det må være.

Men når jeg sa til han, stopp! Mine ører, jeg får vondt osv ...

hvorfor sier han da at han ikke bryr seg?

Er det kanskje en løsning med hørselvern? Sånne man bruker når man driver med motorsag?

Skrevet

På hvilken måte skulle han ha sjekket det, tenker du?

Jeg tror forresten at du kanskje er mest lei deg fordi du har mistet en av fuglene dine, og at det er derfor du overreagerer så veldig på det med at mannen din hevet stemmen.

Hei!

Ja selv følgelig, men hans kynisme er fortvilende og det gjelder også ørene mine.

Skrevet

Hei!

''Og unngått at de andre fuglene måtte være vitne til dette uten å ha noen hos seg''

Det er FUGLER vi snakker om her. Et lite fjærkre. Ikke mennesker.

Skrevet

Hei!

''Jeg sier jo han hadde ingen grunn til å reagere.

''

Men hva tenker du om at så mange av oss mener at det er du som er den urimelige i denne situasjonen?

Skrevet

Hørselvern er en god ide. Du kan også kjøpe gode ørepropper, de tar jo mindre plass og kan ligge i veska di. Kjekt å ha hvis du plages av bråk andre steder også. Har du et rom i huset du kan "rømme" til hvis han skulle bli bråkete igjen, om et halvt til ett år?

Hei!

Ørepropper hjelper ikke for sånt bråk da må jeg ha mer lyddemping.

Og jeg har mitt eget rom, med alt mulig av ting, der tilbringer jeg mye tid i stunder som nå.

Skrevet

Hei!

Okey, er det sånn det må være.

Men når jeg sa til han, stopp! Mine ører, jeg får vondt osv ...

hvorfor sier han da at han ikke bryr seg?

Er det kanskje en løsning med hørselvern? Sånne man bruker når man driver med motorsag?

''Men når jeg sa til han, stopp! Mine ører, jeg får vondt osv ... hvorfor sier han da at han ikke bryr seg?

''

Fordi han der og da er opprørt. Han tar mye hensyn til deg i hverdagen, men akkurat der og da så kjenner han at du har gjort noe mot ham som han ikke finner seg i, og derfor nekter han akkurat da å senke stemmen.

Det er ikke noen god ide med hørselsvern. Det er en svært dårlig ide. Du kan ikke stenge din mann ute via hørselsvern.

Skrevet

Hei!

''Jeg sier jo han hadde ingen grunn til å reagere. ''

Det er veldig mange andre her som mener han hadde ganske god grunn til å reagere når du beskylder han for å ikke like at du er ute med venner, samt at du sammenligna en død fugl med hans døde mor. Det var ufint av deg.

''Det er jo jeg som har grunn til å reagere syns jeg.''

Legg merke til at det er ingen her som er enige med deg i det.

''Men hva syns dere om hørselvern, hvis jeg kjøper det?''

Hvis du har lyst til å være demonstrativ, så gjerne for meg. Jeg synes det er fullstendig dustete. Men hvis du føler at du trenger det i blant, så kjøp deg det og sett deg et rolig sted og få deg en indre reise. Men dra dem for guds skyld ikke på deg dersom mannen din skulle heve stemmen mot deg igjen. Det vil antageligvis ikke bli så fryktelig godt mottatt.

Skrevet

Men Madelenemie, da må du gjøre noe med forventningene dine.

Det du forventer er jo som å tro at det ikke skal bli dårlig vær fordi du ikke liker det.

Med vennlig hilsen

Hei!

Okey så jeg har med andre ord feil forventninger til min mann altså.

Ja jeg tror det er noe i det.

Min mann sier at det finnes ikke det menneske i denne verden som vil skjønne mine grunner for skilsmisse.

Han sier da vil mennesker bli helt sjokkert og han vil få all forståelse osv...

Men kanskje jeg skal si til han at på mandag kjøper jeg hørselvern slik at vi fortsatt kan være gift.

Skrevet

Mener du virkelig at hørselvern er en god ide i en situasjon som dette? Hvordan ville du reagert om din partner tok på seg øreklokker når du hadde lyst til å uttrykke din frustsrasjon i forhold til vedkommende?

Skrevet

Hei!

Ja selv følgelig, men hans kynisme er fortvilende og det gjelder også ørene mine.

''

''

Dine tidligere beskrivelser av din mann stemmer dårlig med at han skulle være utpreget kynisk.

Det er imidlertid mulig at han ikke fullt ut deler din interesse for og kjærlighet til dyr.

Skrevet

''Jeg sier jo han hadde ingen grunn til å reagere. ''

Det er veldig mange andre her som mener han hadde ganske god grunn til å reagere når du beskylder han for å ikke like at du er ute med venner, samt at du sammenligna en død fugl med hans døde mor. Det var ufint av deg.

''Det er jo jeg som har grunn til å reagere syns jeg.''

Legg merke til at det er ingen her som er enige med deg i det.

''Men hva syns dere om hørselvern, hvis jeg kjøper det?''

Hvis du har lyst til å være demonstrativ, så gjerne for meg. Jeg synes det er fullstendig dustete. Men hvis du føler at du trenger det i blant, så kjøp deg det og sett deg et rolig sted og få deg en indre reise. Men dra dem for guds skyld ikke på deg dersom mannen din skulle heve stemmen mot deg igjen. Det vil antageligvis ikke bli så fryktelig godt mottatt.

Hei!

Jeg prøver så godt jeg kan å forklare dette for dere, men dere vil ikke skjønne min side.

Men det er greit, jeg er åpen for at det er noe med min tålegrense, særlig hva angår bråk.

Jeg vil IKKE være demonstrativ, jeg sier bare jeg har smerter i ørene hvis noen bråker, da må jeg jo ta dem på meg foran han hvis han begynner å bråke om 1/2 år? Jeg må jo forklare hvilken løsning jeg har funnet for å kunne bo i hus med han!

Skrevet

Hei!

Ørepropper hjelper ikke for sånt bråk da må jeg ha mer lyddemping.

Og jeg har mitt eget rom, med alt mulig av ting, der tilbringer jeg mye tid i stunder som nå.

''Og jeg har mitt eget rom, med alt mulig av ting, der tilbringer jeg mye tid i stunder som nå''

Det er fint! Håper at du kan klare å tenke positivt om samlivet med mannen din igjen, han høres ut som en veldig bra mann! Hvis han blir sint 1-2 ganger i året, er det sjelden i forhold til mange andre. Og det kan tenkes at din gjentatte kritikk og kjefting i går kveld føltes like ille for ham, som bråk er for ørene dine. Snakk med ham og finn ut hva som fikk ham til å bråke. Og spis maten han har laget til deg, mat trenger du uansett!

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Hei!

ja men man "glemmer" ikke et familiemedlem som dør?

Ville du glemt et familiemedlem som lå død ute i 15 minus grader??

Er det rart jeg er opprørt?

Nei, jeg ville ALDRI glemt et familiemedlem ute i 15 minus. Var det slik at fuglen frøs i hjel ute?? :o

Mulig han ikke ser på dyr som en del av familien. Det er veldig forskjellig hvordan folk ser på dyrs verdi. For meg som dyreelsker og medlem i Dyrebeskyttelsen, blir jeg dypt følelsesmessig støtt om noen ikke tar hensyn til dyrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...