Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''

Ja selv følgelig, men hans kynisme er fortvilende og det gjelder også ørene mine.

''

Dine tidligere beskrivelser av din mann stemmer dårlig med at han skulle være utpreget kynisk.

Det er imidlertid mulig at han ikke fullt ut deler din interesse for og kjærlighet til dyr.

Hei!

Ja han er ikke et kynisk menneske, men jeg opplevde han som ufølsom når min fugl døde.

Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

64

• mariaflyfly

17

• frosken

16

• Mandolaika

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Okey så jeg har med andre ord feil forventninger til min mann altså.

Ja jeg tror det er noe i det.

Min mann sier at det finnes ikke det menneske i denne verden som vil skjønne mine grunner for skilsmisse.

Han sier da vil mennesker bli helt sjokkert og han vil få all forståelse osv...

Men kanskje jeg skal si til han at på mandag kjøper jeg hørselvern slik at vi fortsatt kan være gift.

''Men kanskje jeg skal si til han at på mandag kjøper jeg hørselvern slik at vi fortsatt kan være gift.

'

God ide! På samme måte som at du kjøpte regntøy for å tåle dårlig vær bedre :-)

Skrevet

Hei!

Jeg prøver så godt jeg kan å forklare dette for dere, men dere vil ikke skjønne min side.

Men det er greit, jeg er åpen for at det er noe med min tålegrense, særlig hva angår bråk.

Jeg vil IKKE være demonstrativ, jeg sier bare jeg har smerter i ørene hvis noen bråker, da må jeg jo ta dem på meg foran han hvis han begynner å bråke om 1/2 år? Jeg må jo forklare hvilken løsning jeg har funnet for å kunne bo i hus med han!

Jeg har også smerter i øra når ungene mine bråker. Det kunne ikke falt meg inn å dra på meg hørselsvern av den grunn, selv om tanken er uhyre besnærende. Som frosken sier til deg - det er ikke ALLTID du kan bli tatt hensyn til.

Ser du virkelig ikke at å komme trekkende med et par hørselsvern i det mannen din hever stemmen til deg (og kanskje har meget god grunn for det) vil bli sett på som en provokasjon av de store?

Skrevet

Hei!

Okey så jeg har med andre ord feil forventninger til min mann altså.

Ja jeg tror det er noe i det.

Min mann sier at det finnes ikke det menneske i denne verden som vil skjønne mine grunner for skilsmisse.

Han sier da vil mennesker bli helt sjokkert og han vil få all forståelse osv...

Men kanskje jeg skal si til han at på mandag kjøper jeg hørselvern slik at vi fortsatt kan være gift.

Men Madelenemie, du er intelligent og du forstår at du ser ting forskjellig fra de fleste andre, ikke sant?

Fra det følger også at de fleste andre ser ting forskjellig fra deg, ikke sant?

Det du må gjøre nå er å forsøke å forstå mannen din. Les innleggene i denne tråden, og se hva du kan lære av dem. Du kan tenke at du er en slags antropolog som skal forstå hva som foregår i en kultur.

Glem hørselsvern. Du kan ikke rømme fra dette - du må forstå mannen din, og samtidig må du forklare ham, hvis det er nødvendig. Men ikke gjør det (aldri!) med å sammenligne døde dyr og døde familiemedlemmer - da vil andre personer garantert bli sinte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Jeg sier jo han hadde ingen grunn til å reagere.

Det er jo jeg som har grunn til å reagere syns jeg.

''

Men hva tenker du om at så mange av oss mener at det er du som er den urimelige i denne situasjonen?

Hei!

Jeg tenker det er veldig rart? Jeg prøver men klarer liksom ikke helt å skjønne hvorfor?

Skrevet

Hei!

Jeg prøver så godt jeg kan å forklare dette for dere, men dere vil ikke skjønne min side.

Men det er greit, jeg er åpen for at det er noe med min tålegrense, særlig hva angår bråk.

Jeg vil IKKE være demonstrativ, jeg sier bare jeg har smerter i ørene hvis noen bråker, da må jeg jo ta dem på meg foran han hvis han begynner å bråke om 1/2 år? Jeg må jo forklare hvilken løsning jeg har funnet for å kunne bo i hus med han!

Vi skjønner din side, men du har ingen forståelse for hans. Dessuten virker det som det er så sjelden han hever stemmen overfor deg, og du skriver at det kan skje igjen om et halvt år eller et helt år, så jeg skjønner ikke hvorfor du lager en så enorm greie ut av dette.

Skrevet

Hei!

Ja han er ikke et kynisk menneske, men jeg opplevde han som ufølsom når min fugl døde.

Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.

Jeg synes ikke du kan forlange av ham at han skal reagere emosjonelt fordi fuglen din dør. Hvis han ikke er opptatt av dyr, så beøres han ikke av dette sånn som du gjør.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hei!

''Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.''

Du er utrolig heldig, vet du det? Han høres ut som en super fyr.

Skrevet

Hei!

''Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.

''

Da KAN han ikke skjønne sammenligningen med hans mor ute i snøen, og da kan han absolutt ha glemt hele fuglen i travelheten mens du var borte. Uten at det var vondt ment.

Skrevet

Men Madelenemie, du er intelligent og du forstår at du ser ting forskjellig fra de fleste andre, ikke sant?

Fra det følger også at de fleste andre ser ting forskjellig fra deg, ikke sant?

Det du må gjøre nå er å forsøke å forstå mannen din. Les innleggene i denne tråden, og se hva du kan lære av dem. Du kan tenke at du er en slags antropolog som skal forstå hva som foregår i en kultur.

Glem hørselsvern. Du kan ikke rømme fra dette - du må forstå mannen din, og samtidig må du forklare ham, hvis det er nødvendig. Men ikke gjør det (aldri!) med å sammenligne døde dyr og døde familiemedlemmer - da vil andre personer garantert bli sinte.

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg lover deg jeg skal tenke meg om!

Men jeg trenger hørselvern!

Men jeg skal gjøre som du sier, være antropolog nå.

Skrevet

Hei!

''Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.''

Jeg begynner å tenke at din mann ikke er helt i vater. ;)

Neida, fra spøk til alvor: Du kan ikke kreve at han skal vise engasjement i dine dyr når han ikke engang liker dyr!

Skrevet

''Og unngått at de andre fuglene måtte være vitne til dette uten å ha noen hos seg''

Det er FUGLER vi snakker om her. Et lite fjærkre. Ikke mennesker.

Hei!

ja men de er ikke det for meg, de er mine venner!!

Kanskje de beste vennene jeg har foruten min asperger venn, jeg vet ikke har ikke noe mål på det, men de betyr mye for meg.

De er personer ikke fjærkre!

Skrevet

Hei!

"Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad."

Ja, så hvis han har veldig mye å gjøre så må du forstå at det ikke er sikkert det er hans 1. prioritet å ta seg av en fugl som er død.

Hvis du krever dette av ham, når han ikke en gang liker dyr og ikke vil ha dyr, er du urimelig.

Skrevet

''Men kanskje jeg skal si til han at på mandag kjøper jeg hørselvern slik at vi fortsatt kan være gift.

'

Hei!

Nå ble jeg GLAD, jeg skal gå til han nå å si det så får dere straks høre hans respons:)

Et øyeblikk.

Skrevet

Hei!

Jeg tenker det er veldig rart? Jeg prøver men klarer liksom ikke helt å skjønne hvorfor?

Jeg tror at mange av oss forstår hvordan du ser på situasjonen. Men akkurat i denne sammenhengen, så synes vi nok at det viktigste er å få deg til å innse at du reagerer ganske barnslig og lite hensiktsmessig. Når du begynner å snakke om å flytte fra din mann fordi han en svært sjelden gang hever stemmen (og denne gangen gjorde han det som følge av noe du sa og som var egnet til å såre ham), så tenker nok de fleste at du akkurat nå har et svært begrenset perspektiv.

Ingen mennesker kan forvente at andre _alltid_ fullt ut retter seg etter deres behov. Akkurat nå så trenger du å oppdage og ta hensyn til behovene til de andre i din familie, mer enn de trenger å ta større hensyn til deg.

Skrevet

Hei!

ja men de er ikke det for meg, de er mine venner!!

Kanskje de beste vennene jeg har foruten min asperger venn, jeg vet ikke har ikke noe mål på det, men de betyr mye for meg.

De er personer ikke fjærkre!

Nei, de er ikke personer, de er fugler. Fjærkre. Tobeinte, varmblodige virveldyr med vinger.

Skrevet

Nei, de er ikke personer, de er fugler. Fjærkre. Tobeinte, varmblodige virveldyr med vinger.

Hvis det er et spesielt dyr jeg ikke liker, kan jeg få problemer med å ta meg av det hvis det døde. Så hvis mannen hennes ikke liker dyrene hennes, forstår jeg godt at han ikke nødvendigvis tok seg av det hvis det allerede var dødt.

Skrevet

Hei!

Nå ble jeg GLAD, jeg skal gå til han nå å si det så får dere straks høre hans respons:)

Et øyeblikk.

Det er EN person her som ar ment at det er en god ide med hørselsvern.

Det er MANGE personer her som har ment at det er en særdeles dårlig ide.

Likevel trekker du fram den ENE reaksjonen - som er den reaksjonen som støtter deg, og som du dermed ønsker - og løper og viser den til mannen din.

Som om den ENE reaksjonen var representativ for den gemene hop???

Hva skjedde med den gode, gamle demokratiske tankegangen om å bøye seg for flertallet?

Skrevet

'

Hei!

Jeg spurte min mann nå.

Han lo og tok det med meget godt humør, han sa jeg kan kjøpe sånne med innebygd radio,

Nå skal jeg tenke videre, dere skjønner han er ganske snill av seg.

Skrevet

Mener du virkelig at hørselvern er en god ide i en situasjon som dette? Hvordan ville du reagert om din partner tok på seg øreklokker når du hadde lyst til å uttrykke din frustsrasjon i forhold til vedkommende?

''Mener du virkelig at hørselvern er en god ide i en situasjon som dette? Hvordan ville du reagert om din partner tok på seg øreklokker når du hadde lyst til å uttrykke din frustsrasjon i forhold til vedkommende?

''

Nei, jeg ville nok tilta helt hvis det skjedde. Men jeg forstod det sånn at han skramlet med kopper og kar og lagde bråk på andre måter. Og hvis hun er så lydsensitiv, så er vel hørselvern kjekt å ha uansett. Men å dra fram hørselvern under en krangel, det er mer demonstrativt enn å løpe ut døra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...