Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er et spesielt dyr jeg ikke liker, kan jeg få problemer med å ta meg av det hvis det døde. Så hvis mannen hennes ikke liker dyrene hennes, forstår jeg godt at han ikke nødvendigvis tok seg av det hvis det allerede var dødt.

Du trenger ikke overbevise meg om det. Guttungens hamster tok kvelden denne uka, og det kunne ikke falt meg inn i ville helvete å ta i liket med pølseklype engang!

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

64

• mariaflyfly

17

• frosken

16

• Mandolaika

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er EN person her som ar ment at det er en god ide med hørselsvern.

Det er MANGE personer her som har ment at det er en særdeles dårlig ide.

Likevel trekker du fram den ENE reaksjonen - som er den reaksjonen som støtter deg, og som du dermed ønsker - og løper og viser den til mannen din.

Som om den ENE reaksjonen var representativ for den gemene hop???

Hva skjedde med den gode, gamle demokratiske tankegangen om å bøye seg for flertallet?

Enig. Det er en dårlig løsning å løpe til han og si at man skal kjøpe hørselvern for fortsatt å kunne være gift med ham og bo i samme hus som ham. Da har man ikke skjønt noe av selve konflikten. Jeg hadde blitt oppgitt om jeg var mannen hennes da.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hei!

Jeg spurte min mann nå.

Han lo og tok det med meget godt humør, han sa jeg kan kjøpe sånne med innebygd radio,

Nå skal jeg tenke videre, dere skjønner han er ganske snill av seg.

Han er verdt sin egen vekt i gull, den mannen din.

:-)

Skrevet

Enig. Det er en dårlig løsning å løpe til han og si at man skal kjøpe hørselvern for fortsatt å kunne være gift med ham og bo i samme hus som ham. Da har man ikke skjønt noe av selve konflikten. Jeg hadde blitt oppgitt om jeg var mannen hennes da.

Jeg tror han er for snill til å bli oppgitt :)

Skrevet

Du trenger ikke overbevise meg om det. Guttungens hamster tok kvelden denne uka, og det kunne ikke falt meg inn i ville helvete å ta i liket med pølseklype engang!

Enig! Jeg synes hamstere er ekle, marsvin også. Ungene har en hos faren sin, jeg strevde fælt i sommer da jeg skulle passe den mens de var borte, måtte skifte i buret osv. Hadde den dødd hadde ikke jeg rørt den.

Skrevet

Det er EN person her som ar ment at det er en god ide med hørselsvern.

Det er MANGE personer her som har ment at det er en særdeles dårlig ide.

Likevel trekker du fram den ENE reaksjonen - som er den reaksjonen som støtter deg, og som du dermed ønsker - og løper og viser den til mannen din.

Som om den ENE reaksjonen var representativ for den gemene hop???

Hva skjedde med den gode, gamle demokratiske tankegangen om å bøye seg for flertallet?

Hei!

Huff jeg trodde dere alle var litt enige med meg.

Unnskyld, jeg mente det ikke sånn.... virkelig ikke, jeg er glad for at dere hjelper meg her, veldig veldig veldig...

Men jeg sa det til han nå, og han ble glad, sa ja dert kunne jeg, sånne mer innebygd radio også ristet han av latter.

Jeg skal fortelle han at dere hjalp meg til å skjønne situasjonen, men jeg mente ikke å være sånn ufin eller ikke høre på dere, jeg trodde flere var enige skjønner du kanskje fordi det var en løsning jeg syns virket bra.

Skrevet

Hei!

Jo det er akkurat det jeg mener.

Jeg aksepterer heller ikke at noen skriker til meg. Det er på grunn av dårige opplevelser tidligere.

Du kan inngå et kompromiss med din mann - han skriker ikke til deg, og du unnlater å såre han. Han skal selvsagt heller ikke såre deg.

Viss dette var et "engandstilfelle" ville jeg ha tilgitt ham relativt fort. Og dersom du ikke pleier å såre ham, men at det bare rant over for deg forleden, bør han tilgi deg fort.

Men dersom han pleier å skrike til deg, og dersom du pleier å såre ham (eller omvendt) bør dere søke ekstern hjelp. Prøv uansett å ikke krangle og diskutere dette med barna til stede. Lykke til.

Skrevet

Hei!

Jeg spurte min mann nå.

Han lo og tok det med meget godt humør, han sa jeg kan kjøpe sånne med innebygd radio,

''Jeg spurte min mann nå.

''

Så bra! Han kjenner deg godt og strekker seg langt for deg! Han fortjener at du prøver å overvinne frykten din for at han skal bråke igjen.

Skrevet

Han er verdt sin egen vekt i gull, den mannen din.

:-)

Hei!

jeg skal si det til han nå:) for jeg tror han er en mann som trenger litt oppmuntring jeg er nemlig ikke den enkleste får jeg følelsen av, men jeg mener ikke å være vanskelig. Vil dere skal vite det.

Skrevet

''Jeg spurte min mann nå.

''

Så bra! Han kjenner deg godt og strekker seg langt for deg! Han fortjener at du prøver å overvinne frykten din for at han skal bråke igjen.

Hei!

Takk da printer jeg ut hele denne tråden slik at jeg har et eks på hva andre mener når ting skjærer seg litt i et forhold.

Min mann mener selv at han blir sint på meg ca med muligens 6 mnd mellomrom, jeg vet ikke hva som er vanlig for han er den enste jeg har vært sammen.

Skrevet

Enig! Jeg synes hamstere er ekle, marsvin også. Ungene har en hos faren sin, jeg strevde fælt i sommer da jeg skulle passe den mens de var borte, måtte skifte i buret osv. Hadde den dødd hadde ikke jeg rørt den.

Æsj. Jeg tar ikke i sånne ekle småkryp verken i død eller levende tilstand.

Hadde ungene hatt en sånn hos faren sin, hadde jeg jaggu ikke vært så grei at jeg passa den i ferien engang. ;)

Skrevet

''Mener du virkelig at hørselvern er en god ide i en situasjon som dette? Hvordan ville du reagert om din partner tok på seg øreklokker når du hadde lyst til å uttrykke din frustsrasjon i forhold til vedkommende?

''

Nei, jeg ville nok tilta helt hvis det skjedde. Men jeg forstod det sånn at han skramlet med kopper og kar og lagde bråk på andre måter. Og hvis hun er så lydsensitiv, så er vel hørselvern kjekt å ha uansett. Men å dra fram hørselvern under en krangel, det er mer demonstrativt enn å løpe ut døra...

Da er vi enige:-)

Skrevet

Æsj. Jeg tar ikke i sånne ekle småkryp verken i død eller levende tilstand.

Hadde ungene hatt en sånn hos faren sin, hadde jeg jaggu ikke vært så grei at jeg passa den i ferien engang. ;)

Jeg gjorde det for ungene sin skyld, i 4 hele uker. Dessuten hadde jeg glemt litt hvor ekle de var, for jeg hadde jo både hamster og marsvin selv da jeg var liten, og da syntes jeg jo at de var så søte.

Skrevet

Jeg tror han er for snill til å bli oppgitt :)

Hei!

Ja han ble ikke oppgitt, han smilte og vil jeg nå skal spise maten min og han kom jo med forslag at jeg kan kjøpe sånne med innebygd radio samt at det er en god ide å henge de på kjøkkenet sånn i tilfelle han blir sint om 6 mnd. sa han.

Jeg har aldri lagt skjul på at min mann er snill,.

Han kom akkurat nå inn til stuen og sa han kan kjøpe de hørselvernene på FK han skal kjøre dit å kjøpe mer kyllingmat til meg.

Min psykiater sier min mann er helt fantastisk og mye mer slik at det er vist andre som mener mye bra om han, egentlig veldig mange, kanskje alle jeg kjenner, tror det.

Skrevet

Hei!

Ja han ble ikke oppgitt, han smilte og vil jeg nå skal spise maten min og han kom jo med forslag at jeg kan kjøpe sånne med innebygd radio samt at det er en god ide å henge de på kjøkkenet sånn i tilfelle han blir sint om 6 mnd. sa han.

Jeg har aldri lagt skjul på at min mann er snill,.

Han kom akkurat nå inn til stuen og sa han kan kjøpe de hørselvernene på FK han skal kjøre dit å kjøpe mer kyllingmat til meg.

Min psykiater sier min mann er helt fantastisk og mye mer slik at det er vist andre som mener mye bra om han, egentlig veldig mange, kanskje alle jeg kjenner, tror det.

Han er grei:-)

Kanskje du kan klare å få en fin lørdagskveld tross alt, og at du kan kose deg med maten.

Skrevet

Nei, de er ikke personer, de er fugler. Fjærkre. Tobeinte, varmblodige virveldyr med vinger.

Hei!

ja du kan ikke irritere meg med å komme med slike påstander:)

De er og blir mine venner og jeg skal henge opp julelys til de snart og min mann skal kjøpe en ekstra varmelampe til dem fordi jeg liker å ha det deilig og varmt til dem, jeg er ute hos dem med friske appelsiner hver dag, de betyr mye for meg.

Skrevet

Han er grei:-)

Kanskje du kan klare å få en fin lørdagskveld tross alt, og at du kan kose deg med maten.

Hei!

men da kan jeg vel egentlig takke dere, jeg hadde jo aldri klart dette av meg selv, så tusen takk:)

Skrevet

''Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.

''

Da KAN han ikke skjønne sammenligningen med hans mor ute i snøen, og da kan han absolutt ha glemt hele fuglen i travelheten mens du var borte. Uten at det var vondt ment.

Hei!

Okey, jeg begynner å forstå.

Men jeg liker ikke mennesker som snakker nedsettende om marsvin og hamstere!

Skrevet

Jeg gjorde det for ungene sin skyld, i 4 hele uker. Dessuten hadde jeg glemt litt hvor ekle de var, for jeg hadde jo både hamster og marsvin selv da jeg var liten, og da syntes jeg jo at de var så søte.

Hamstere er ekle, men marsvin er jaggu 100 ganger verre. Fysj! :(

Tror forresten jeg husker diskusjonen om den feriepassinga fra i sommer. ;)

Skrevet

''Min mann vil ikke ha dyr, det er jeg som elsker dyr og fyller opp med dyr her. Min mann bare godtar det fordi det gjør meg glad.''

Du er utrolig heldig, vet du det? Han høres ut som en super fyr.

Hei!

ja det sier min psykiater og alle andre jeg kjenner også, at jeg er gift med verdens snilleste mann,

Takk for at dere hjelper meg med å få litt perspektiver på ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...