Gå til innhold

Nå har det skjedd igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at jeg trekker meg unna og isolerer meg.

Var bedt med ut på noe hyggelig i kveld, gledet meg faktisk også, men klarte ikke å få meg til å gå dit da jeg så hvor mange de var der og jeg ikke så hvem de var... Kjente angsten komme krypende så nå sitter jeg her alene å er både lei meg og sint på meg selv som ikke bare kan gå ut dit å ha det hyggelig.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare følte for å få ut litt frustrasjon tror jeg.... =(

Skrevet

Det er mange som ikke liker å ha masse folk rundt seg, selv folk som ikke har angst. Jeg er slik, og aksepterer at slik er det. Men det er synd at angst skal stoppe deg, hvis du egentlig har veldig lyst.

Eksponering,eksponering og atter eksponering, er det som gjelder da ;)

Skrevet

Kanskje viktig at du minner deg selv på det som skjedde i kveld ved neste mulighet til noe tilsvarende, dvs. at du husker at du også blir lei deg når du ender opp med å trekke deg, selv om det i øyeblikket kan virke som det enkleste.

Skulle det komme veldig mange siden du syntes det ble for vanskelig? Hvordan tenkte du når du valgte å bli hjemme?

Skrevet

Det er mange som ikke liker å ha masse folk rundt seg, selv folk som ikke har angst. Jeg er slik, og aksepterer at slik er det. Men det er synd at angst skal stoppe deg, hvis du egentlig har veldig lyst.

Eksponering,eksponering og atter eksponering, er det som gjelder da ;)

Forstår at det ikke blir noe bedre at at jeg trekker meg unna, men føltes som eneste alternativ der og da...

Skrevet

Kanskje viktig at du minner deg selv på det som skjedde i kveld ved neste mulighet til noe tilsvarende, dvs. at du husker at du også blir lei deg når du ender opp med å trekke deg, selv om det i øyeblikket kan virke som det enkleste.

Skulle det komme veldig mange siden du syntes det ble for vanskelig? Hvordan tenkte du når du valgte å bli hjemme?

Festen holdes rett i nærheten, så jeg var på tur dit i stad og kan enda gå ut dit om jeg klarer å presse meg til å gå. Endte opp med å snu når jeg merket jeg ble urolig/engstelig og ble kvalm og fikk hjertebank.

Skrevet

Forstår at det ikke blir noe bedre at at jeg trekker meg unna, men føltes som eneste alternativ der og da...

Noen ganger er det det også, men bedre lykke neste gang. Du må ikke gi opp, hvis det er noe du virkelig ønsker ;)

"Det går alltid et tog..."

Skrevet

Noen ganger er det det også, men bedre lykke neste gang. Du må ikke gi opp, hvis det er noe du virkelig ønsker ;)

"Det går alltid et tog..."

"Det toget har nok allerede gått..."

Innser at dette nok ikke kommer til å bli den siste skuffelsen i rekken, for jeg gjør dette mot meg selv gang på gang, gir opp før jeg rekker å prøve engang... =(

Men tusen takk for oppmuntrende ord!

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Festen holdes rett i nærheten, så jeg var på tur dit i stad og kan enda gå ut dit om jeg klarer å presse meg til å gå. Endte opp med å snu når jeg merket jeg ble urolig/engstelig og ble kvalm og fikk hjertebank.

Men siden du snudde så bekreftet du jo angsten din..? Du ga symptomene rett, dermed vil det skje igjen og igjen og igjen.

Skrevet

"Det toget har nok allerede gått..."

Innser at dette nok ikke kommer til å bli den siste skuffelsen i rekken, for jeg gjør dette mot meg selv gang på gang, gir opp før jeg rekker å prøve engang... =(

Men tusen takk for oppmuntrende ord!

Har gitt opp masse jeg også før, men hadde alltid håp om å klare det fordet. Du har sikkert noe å være stolt av, noe du allerede klarer. Og bare det å ville noe er bra...

Skrevet

Men siden du snudde så bekreftet du jo angsten din..? Du ga symptomene rett, dermed vil det skje igjen og igjen og igjen.

Hadde det vært bedre å gå dit helt på gråten og sjelven av angst da? Og ikke engang klarer å få fram ett ord...

Hadde ikke du også snudd?

Skrevet

Har gitt opp masse jeg også før, men hadde alltid håp om å klare det fordet. Du har sikkert noe å være stolt av, noe du allerede klarer. Og bare det å ville noe er bra...

Det jeg "klarer" er ting jeg alltid har mestret bra, det er de ting jeg ikke takler hvor angsten griper fatt i meg som gjør meg så trist. Jeg ser alle de negative sidene ved meg selv så mye bedre enn de positive...

Skrevet

Har eller hadde du lyst til å dra på festen?

Skrevet

Har eller hadde du lyst til å dra på festen?

Jeg hadde lyst til å gå dit når jeg var på vei dit for en times tid siden, men nå orker jeg ikke, blir så utrolig sliten av dette...

Tror jeg skal gå å ta noe å sove på for å slippe å møte de festsemte menneskene som snart kommer tilbake... (bor for tiden på et internat og vet at de skal fortsette med festen her i kveld.)

Skrevet

Det jeg "klarer" er ting jeg alltid har mestret bra, det er de ting jeg ikke takler hvor angsten griper fatt i meg som gjør meg så trist. Jeg ser alle de negative sidene ved meg selv så mye bedre enn de positive...

Det er trist. Har du prøvd medisiner og terapi?

Medisiner kan virke som "krykker" i gitte situasjoner, til du kan kaste dem.

Skrevet

Jeg hadde lyst til å gå dit når jeg var på vei dit for en times tid siden, men nå orker jeg ikke, blir så utrolig sliten av dette...

Tror jeg skal gå å ta noe å sove på for å slippe å møte de festsemte menneskene som snart kommer tilbake... (bor for tiden på et internat og vet at de skal fortsette med festen her i kveld.)

Jeg syns det er bedre å være sliten av å prøve å være sosial enn å ikke være sliten. Det koster litt i starten, men isolasjon koster mye mer.

Skrevet

Jeg syns det er bedre å være sliten av å prøve å være sosial enn å ikke være sliten. Det koster litt i starten, men isolasjon koster mye mer.

cathlin er klok!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...