Gå til innhold

Ariel vaskepulver dårligst i test

Gjest Superclean

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Dorthe

7

• ariadne

5

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg ser at OMO ligger øverst, jeg kjøpte OMO siste gangen jeg kjøpte og den klumper seg og det sitter små vaskepulverklumper på alt tøyet, så jeg vil ikke anbefale det heller. Ikke hadde jeg mye i maskinen heller, 2 gensere og en joggebukse og alt var fullt av vaskepulver da det var ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Blenda jeg.... Men har det siste året kjøpt inn stor-esker av Omo i Sverige, pga pris... Funker helt greit her, men har som sagt Blenda som favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mest Neutral - den kom vel på 2. plass.

KJøpte 4 store pakninger i Danmark i sommer, og har hatt vaskepulver helt til nå.

I går var det tomt, trodde jeg hadde en storpakning til, men det hadde jeg ikke. Og i natt begynte minstejenta med omgangssyke :-(

Men jeg kjørte sengetøy på 60 grader med Milo, jeg. Det lukter i alle fall rent! Må kjøpe vaskepulver i morgen, og da fortsetter ejg med Neutral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. Har alltid gjort det, så det er en gammel vane, og antagelig bare fordi mora mi gjorde det.

En meget uformell spørreundersøkelse blant mine venninner for noen år sida viste at et klart flertall brukte samme type skyllemiddel som moren sin. Lurer på om det er tilfellet på DOL også? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig ikke så overrasket. Kjøpte en pakke Ariel på tilbud, og fant ut at både First Price og Unik var bedre (og billigere). Pleier å kjøpe store pakker med Omo i Sverige, men har ikke hatt mulighet til det på ei stund. Og som en sier her, det er ikke nødvendig å bruke så mye pulver som det står på pakkene. Jeg bruker ca. halvparten til en normalt full maskin, og tøyet blir rent og uten pulverrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. Har alltid gjort det, så det er en gammel vane, og antagelig bare fordi mora mi gjorde det.

En meget uformell spørreundersøkelse blant mine venninner for noen år sida viste at et klart flertall brukte samme type skyllemiddel som moren sin. Lurer på om det er tilfellet på DOL også? *s*

Gjelder ikke meg. Mora mi brukte Biotex og håndvasket alt uten sengetøy og håndkler. Du ser vel meg stå der å håndvaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke meg. Mora mi brukte Biotex og håndvasket alt uten sengetøy og håndkler. Du ser vel meg stå der å håndvaske.

Oj! Hvorfor gjorde hun dét? For ikke å slite på klærne? Hun hadde maskin?

Jeg husker mora mi kokte bleier i en diger kasserolle. Jeg vil tro det var for å få til skikkelig koking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker mora mi kokte bleier i en diger kasserolle. Jeg vil tro det var for å få til skikkelig koking.

''Jeg husker mora mi kokte bleier i en diger kasserolle. Jeg vil tro det var for å få til skikkelig koking.

''

Jeg husker også en grønnprikkete svær kasserolle som var til bleiekoking. I hodet mitt var den på minst 20 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg husker mora mi kokte bleier i en diger kasserolle. Jeg vil tro det var for å få til skikkelig koking.

''

Jeg husker også en grønnprikkete svær kasserolle som var til bleiekoking. I hodet mitt var den på minst 20 liter.

Ja, ikke sant? Stor nok til å koke meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppehøna

Jeg ser at OMO ligger øverst, jeg kjøpte OMO siste gangen jeg kjøpte og den klumper seg og det sitter små vaskepulverklumper på alt tøyet, så jeg vil ikke anbefale det heller. Ikke hadde jeg mye i maskinen heller, 2 gensere og en joggebukse og alt var fullt av vaskepulver da det var ferdig

Det har jeg aldri opplevd, og har brukt Omo de siste 13 åra. Skyller maskina di skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Stor nok til å koke meg! :)

Forresten pussig hvor tydelig minne jeg har av den kjelen. Har ikke tenkt på den på årevis, men din bemerkning fremkalte noen ultratydelige minner. Kjelen sto på en kokeplate i kjelleren.

...og nå var det like før jeg begynte å fortelle om vedhoggingen vi også gjorde i kjelleren. Jeg var den eneste ungen i nabolaget som fikk lov til å hogge ved leeeenge før jeg begynte på skolen...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tuppehøna

Hehe, jeg og :-) Men skyllemiddelet min mor bruker er jeg så lei av, at jeg bruker noe annet. Helst blå Comfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten pussig hvor tydelig minne jeg har av den kjelen. Har ikke tenkt på den på årevis, men din bemerkning fremkalte noen ultratydelige minner. Kjelen sto på en kokeplate i kjelleren.

...og nå var det like før jeg begynte å fortelle om vedhoggingen vi også gjorde i kjelleren. Jeg var den eneste ungen i nabolaget som fikk lov til å hogge ved leeeenge før jeg begynte på skolen...*s*

Så artig! :) Men du? Du prokrastrinerer vel aldri nå? (Moahahaha, ondeariadne ler høyt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! :) Men du? Du prokrastrinerer vel aldri nå? (Moahahaha, ondeariadne ler høyt)

Jammen, jammen, jammen... jeg har gjort noe annet i et par timer nå. Men...

*slutter å tenke på store kjeler og vedhugging, og begynner å jobbe igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen, jammen... jeg har gjort noe annet i et par timer nå. Men...

*slutter å tenke på store kjeler og vedhugging, og begynner å jobbe igjen*

Å ja! Da så! Jeg har nettopp lest det andre innlegget ditt. :)

(ondeariadne borte, den vanlig halvgode tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi hadde ikke vaskemaskin. Det var vaskeri i kjelleren som man kunne bruke en gang i måneden i fire timer og da skulle alt sengetøy og håndklær vaskes og tørkes på de timene. Og så var det ikke alltid mora mi fikk byttet, så det kunne gå to mnd mellom hver gang. Hun dro på jobben klokka 6 om morgenen og kom hjem klokka fem, hun jobbet i Sandvika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd, og har brukt Omo de siste 13 åra. Skyller maskina di skikkelig?

Ja, og jeg har brukt mye OMO før, men nå var det ny eske og da klumpet det seg. Så vasket jeg engang til med et annet vaskemiddel og det gikk bra, så jeg kjøper ikke OMO mer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppehøna

Ja, og jeg har brukt mye OMO før, men nå var det ny eske og da klumpet det seg. Så vasket jeg engang til med et annet vaskemiddel og det gikk bra, så jeg kjøper ikke OMO mer igjen

Det var rart. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...