EnolaGay Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hva gjør dere med lavt stoffskifte som går på levaxin, om dere jobber skift? Som i å gå to uker nattskift fra 1900 til 0700 jevnlig? Kan man fortsette å ta tabletten som vanlig, si ca 0800 på morgenen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke skiftarbeider Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg jobber ikke skift, men har aldri vært så ekstremt nøye med når jeg tar tablettene. Jeg pleier å ta dem når jeg står opp. Hvorfor skulle det være et problem å ta dem klokke åtte hver morgen? Fordi du da går og legger deg etterpå? Det har vel i så fall ikke noe å si, man blir jo hverken trøtt eller våken av Levaxin såvidt jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg har aldri hørt at det skulle være noe problem. Jeg spiser mine om kvelden når jeg legger meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg jobber ikke skift, men har aldri vært så ekstremt nøye med når jeg tar tablettene. Jeg pleier å ta dem når jeg står opp. Hvorfor skulle det være et problem å ta dem klokke åtte hver morgen? Fordi du da går og legger deg etterpå? Det har vel i så fall ikke noe å si, man blir jo hverken trøtt eller våken av Levaxin såvidt jeg vet. Fint, takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei, Levaxin har en lang biologisk halveringstid, så det er liten forskjell om man tar det tidlig eller sent. Derimot kan det være forskjell i absorbsjon (hvor mye av tabletten som tas inn i kroppen) avhengig av om man har spist eller ei, så det er greit hvis man alltid tar tabletten sammen med frokost, osv. Det er egentlig lett å ta Levaxin, men det kan være litt komplisert å justere dosen nøyaktig. Kroppen produserer et hormon som heter TSH (Thyroid Steering Hormone) når det trenger mer tyroksin, så man måler TSH for å se om det er korrekt. Grensene er endret i det siste, men jeg tror de nå er mellom 0,5 og 3,5 (eller noe slikt). De fleste pasienter føler seg best når det ligger rundt 1,0. Før var grensene fra 1,0 til 5,0. Jo høyere TSH, jo "slappere" er du. Husk dog at det ikke er bra med for mye tyroksin. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.