Gå til innhold

Penis operert som barn?


aslak

Anbefalte innlegg

jeg er en gutt på 16 år, og har en uakseptabelt liten penis i forhold til andre på min alder. det virker ikke som om penis vokser i det hele tatt (den blir nesten "normal" størrelse i erigert tilstand, men ellers er den unormalt liten). jeg synes å huske at jeg ble "operert" på sykehuset eller lignende da jeg var rundt 5-6 år gammel... fremdeles vises et arr under langs penis etter en slags operasjon. noen som vet hva slags operasjon jeg kan ha gått igjennom? selv tør jeg ikke å spørre foreldre, så jeg håper noen andre har en liten anelse på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tør du ikke spørre?

Tror du de banker deg opp?

Du trenger ikke spørre direkte som i :" Hvorfor har jeg et arr på penis=?" Hva med å spørre:

"Jeg syns jeg husker et sykehusopphold, er dette tilfelle?"

Men de har neppe gjordt noe galt med deg, og jeg tviler sterkt på at dette har noe med din lille, som du selv sier, penis. Du er enda ikke ferdig utvokst, så slapp av:)

Er forresten godt mulig at du ble operert for trang forhud, noe som er normalt for små barn. Evt for å få stenene ned i oungen, noe det på små barn av og til skjer, at stenene ikke faller ned i pungen.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aslak/rosanna

Hvorfor tør du ikke spørre?

Tror du de banker deg opp?

hm, ikke redd for at de banker meg opp, men litt småsjenert og sånn, er ikke så greit med slike ting vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aslak/Fransis

Du trenger ikke spørre direkte som i :" Hvorfor har jeg et arr på penis=?" Hva med å spørre:

"Jeg syns jeg husker et sykehusopphold, er dette tilfelle?"

Men de har neppe gjordt noe galt med deg, og jeg tviler sterkt på at dette har noe med din lille, som du selv sier, penis. Du er enda ikke ferdig utvokst, så slapp av:)

Er forresten godt mulig at du ble operert for trang forhud, noe som er normalt for små barn. Evt for å få stenene ned i oungen, noe det på små barn av og til skjer, at stenene ikke faller ned i pungen.

Lykke til:)

okai, får vente litt til da Fransis :) tuuusen takk uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha mulighet til å finne ut dette uten å spørre foreldrene dine. Det skrives jo sykehusjournaler, og inngrepet ditt skal være beskrevet der. Antakelig er det vel via primærlegen din du henvender deg om dette (hvis du synes det er enklere å spørre en lege om dette enn foreldrene dine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en tlf. til sykehuset ditt og spør om og få tilsendt kopi av journalen din. Det har du krav på og det er helt gratis. Da kan du sitte helt alene og lese hva som "har skjedd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Sannsynligvis er du blitt operert fordi urinrøret ikke munnet ut på tuppen av penis men et stykke lenger oppe på undersiden av penisskaftet (hypospadi). Det er en ikke helt sjelden form for misdannelse som opereres tidlig i livet for å få orden på sakene.

Dine foreldre har sikkert latt være å fortelle om det for ikke å gi deg komplekser, skulle jeg tippe. Men spør dem nå.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...