Gå til innhold

Gjentakelse når en snakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har en sønn på 17 år, i flere år har han stille gjentatt siste del av setningen han sier. Omgivelsene har kommentert dette. Hva bør jeg si til vedkommende om dette?

Skrevet

Er ikke det en form for Tourettes? Ikke så mye du kan gjøre og han er sikkert klar over det.

Skrevet

Er ikke det en form for Tourettes? Ikke så mye du kan gjøre og han er sikkert klar over det.

Hei

Trodde Tourettes var mer ticks, her dreier det seg mere om å gjenta det han har sagt.

Skrevet

Hei

Trodde Tourettes var mer ticks, her dreier det seg mere om å gjenta det han har sagt.

Glemte å si at han gjentar ikke setningen høyt.

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Glemte å si at han gjentar ikke setningen høyt.

Hvordan vet omgivelsene om det, og kan kommentere dette, om han ikke sier det høyt..?

Skrevet

Hei

Minstemann har en i klassen som han har hatt med seg hjem og han gjør det samme. Det er sikkert noen som kan dette bedre enn meg.

Skrevet

Hvordan vet omgivelsene om det, og kan kommentere dette, om han ikke sier det høyt..?

Han har vist fått kommentarer på det, beveger munnen, som om han sier siste del av setningen om igjen stille.

Gjest Tuppehøna
Skrevet

Han har vist fått kommentarer på det, beveger munnen, som om han sier siste del av setningen om igjen stille.

Du spør hva du bør si til vedkommende, mens jeg lurer litt på hvorfor du skal si noe.

Skrevet

Hei Turk2

Det kan vel ikke være en mild form for autisme, asperger, infantil autisme, atypisk autisme eller høytfungerende autisme?

Har du Turk2 tenkt litt på det?

Skrevet

Hei Turk2

Det kan vel ikke være en mild form for autisme, asperger, infantil autisme, atypisk autisme eller høytfungerende autisme?

Hei

Har vel ikke tenkt så mye, mangler kunskap rundt dette, derfor spør jeg..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han har nok en uvane. Fint om du sier det til han på en fin og oppmuntrende måte slik at han kan endre uvanen.

Det samme gjelder om du treffer folk som sier "på en måte" og "lissom" i annenhver setning.

Skrevet

Han har nok en uvane. Fint om du sier det til han på en fin og oppmuntrende måte slik at han kan endre uvanen.

Det samme gjelder om du treffer folk som sier "på en måte" og "lissom" i annenhver setning.

Takk for svaret :-)

Skrevet

Du spør hva du bør si til vedkommende, mens jeg lurer litt på hvorfor du skal si noe.

Tenker det samme, må vi "normalisere" alt..........

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei Turk2

Om en er en hammer, ser en kun spikerhoder.

Skrevet

Om en er en hammer, ser en kun spikerhoder.

Og om man har en autismediagnose skjønner en ikke så godt overført betydning.

Skrevet

for meg høreres det ut som en slags usikkerhet, kanskje en slags angst, men trenger ikke ha noe med Asperger syndrom å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...