Gå til innhold

Vondt i korsrygg og nedover beinet


Gjest Tuppehøna

Anbefalte innlegg

Gjest Tuppehøna

...Isjas?? I begynnelsen av 30-åra? Hatt litt smerter i ryggen de siste 2-3 ukene, hender det hogger til særlig når jeg har stått litt bøyd og skal rette meg opp igjen.

Har tenkt at det sikkert bare er stølhet. Men nå stråler og verker det nedover baksiden av venstrebeinet også, helt til nedenfor kneet. Ordentlig ubehagelig. Hva kan sånt skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis ischias. For de aller, aller fleste, så går det over igjen etter noe tid.

Kan være en fordel å ikke sitte altfor mye de første dagene, dersom det gir økte smerter. Det er bra å bevege seg.

For noen vil ibux og tilsvarende medikamenter (nsaids) kunne gi lindring av smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppehøna

Sannsynligvis ischias. For de aller, aller fleste, så går det over igjen etter noe tid.

Kan være en fordel å ikke sitte altfor mye de første dagene, dersom det gir økte smerter. Det er bra å bevege seg.

For noen vil ibux og tilsvarende medikamenter (nsaids) kunne gi lindring av smerten.

Søkte litt på nettet og fant ut at leger tester ved å løfte beinet strakt opp når pasienten ligger på ryggen. Ved isjias vil da smertene bli intense, så jeg prøvde - og ingenting skjedde.

Puuuh! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hmm, lurer litt på det..

høres ut som de smertene jeg hadde da jeg hadde bekkenløsning i et av svangerskapene mine. Spesielt dette med strålende smerter ned i bena. Kanskje du skulle ringe legen og ta en graviditetstest samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den falske hypokonder

Er vel det man kaller god gammaldags hekseskudd?

Skiveutglidning mellom 3 og 4 ledd...

Er vel den vanligeste "folkesykdommen" i Norges land vil jeg tro.

Men når det smerter nedgjennom bena ville jeg tatt en liten tur til legen for å sjekke om dette ikke kan være prolaps, som gir de smerter som du seier her... Men skiveutglidning er smertefult nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel det man kaller god gammaldags hekseskudd?

Skiveutglidning mellom 3 og 4 ledd...

Er vel den vanligeste "folkesykdommen" i Norges land vil jeg tro.

Men når det smerter nedgjennom bena ville jeg tatt en liten tur til legen for å sjekke om dette ikke kan være prolaps, som gir de smerter som du seier her... Men skiveutglidning er smertefult nok.

''ville jeg tatt en liten tur til legen for å sjekke om dette ikke kan være prolaps, som gir de smerter som du seier her... Men skiveutglidning er smertefult nok''

Skiveutglidning og prolaps er vel det samme? Ryggvondt som ikke er prolaps er ofte muskulært. Det er kanskje det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...