Gjest alegre Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Skal kjøpe meg Iphone, men er usikker på hvilket abonnement jeg bør velge. Bruker telenor. Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvilken telefon du har er ikke avgjørende for hvilket abonnement du bør velge. Bruk er avgjørende. Søk på nettet, finn en av disse kalkulatorene, tast inn normal ringetid for deg, antall sms, antall mms, og datamengden du tror du kommer til å laste ned i løpet av en måned, og velg et av abonnentene som kommer rimeligst ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det kommer jo helt an på hvordan du bruker telefonen. Snakker du mye/lite? Mye sms/mms? Mye datatrafikk? Minside.no med fler har sider der du kan teste hva slags abonnement som passer for deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Siden iPhone inviterer til mye databruk, vil jeg anbefale abb. med databruk inkludert. Surfprat-abb'ene til Telenor er gode de, gubben har Surfprat M og det fungerer helt fint selv om han bruker nettet en del. Her finner du Telenor sine mobilabb. : http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/index.jsp Det kommer jo selvsagt an på bruk: går det mest i meldinger og du har mulighet til å koble deg på det trådløse nettet hjemme, er surfprat M perfekt. Om du derimot ringer mye og ofte har bruk for å gå på nett på steder du ikke kan koble til trådløse nett, er Surfprat L bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvilken telefon du har er ikke avgjørende for hvilket abonnement du bør velge. Bruk er avgjørende. Søk på nettet, finn en av disse kalkulatorene, tast inn normal ringetid for deg, antall sms, antall mms, og datamengden du tror du kommer til å laste ned i løpet av en måned, og velg et av abonnentene som kommer rimeligst ut. Det man skal være klar over, er at det svært ofte blir MYE mer datatrafikk med en iPhone (eller annen smartmobil for den del) enn man har brukt før, derfor er det viktig å finne et abonnement med dette inkludert. Ellers er min erfaring at bruken forøvrig ikke endret seg mye, jeg hverken snakker mer eller mindre eller skriver fler eller færre SMS enn tidligere selv om jeg har iPhone. Men altså ... datatrafikken økte betraktelig SELV OM jeg prøver å bruke mest mulig på trådløse nett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det man skal være klar over, er at det svært ofte blir MYE mer datatrafikk med en iPhone (eller annen smartmobil for den del) enn man har brukt før, derfor er det viktig å finne et abonnement med dette inkludert. Ellers er min erfaring at bruken forøvrig ikke endret seg mye, jeg hverken snakker mer eller mindre eller skriver fler eller færre SMS enn tidligere selv om jeg har iPhone. Men altså ... datatrafikken økte betraktelig SELV OM jeg prøver å bruke mest mulig på trådløse nett. Jeg kjøpte en datapakke til 50 kroner (100 mb) hos OneCall (nesten alle operatører har sånne i ulike størrelser). Ingen binding eller noe, så jeg kan ordne en større neste måned om jeg vil. Men det ser ikke nødvendig ut. Nå i løpet av en måned har jeg lastet ned rundt 20 mb. Det er trådløse nettverk nesten overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.