meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 like skummelt hver gang.. Syns det i tillegg var litt trist idag.. Spennende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hva er det som er så skummelt, for en voksen person, med et eventyrsprogram? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Hva er det som er så skummelt, for en voksen person, med et eventyrsprogram? Med vennlig hilsen Jeg tror på slike ting jeg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg tror på slike ting jeg:) Joda, men det blir jo ikke sannere av at man tror på det! Altså, hvis du bodde i Kina for 3000 år siden ville du sikkert trodd på drager hvis andre rundt deg gjorde det, ikke sant? Betyr det at drager eksisterte? Hvorfor er det ingen som ser dem nå? Dette er TV Norge som lager programmer for å selge annonser. Det er overhodet ikke seriøst. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Joda, men det blir jo ikke sannere av at man tror på det! Altså, hvis du bodde i Kina for 3000 år siden ville du sikkert trodd på drager hvis andre rundt deg gjorde det, ikke sant? Betyr det at drager eksisterte? Hvorfor er det ingen som ser dem nå? Dette er TV Norge som lager programmer for å selge annonser. Det er overhodet ikke seriøst. Med vennlig hilsen Da er jo det din tro da Sør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Joda, men det blir jo ikke sannere av at man tror på det! Altså, hvis du bodde i Kina for 3000 år siden ville du sikkert trodd på drager hvis andre rundt deg gjorde det, ikke sant? Betyr det at drager eksisterte? Hvorfor er det ingen som ser dem nå? Dette er TV Norge som lager programmer for å selge annonser. Det er overhodet ikke seriøst. Med vennlig hilsen Kan vel ikke helt sammenlikne drager og mennesker som har levd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Kan vel ikke helt sammenlikne drager og mennesker som har levd? ''Kan vel ikke helt sammenlikne drager og mennesker som har levd?'' Nei, men man kan sammenligne *troen* på drager, med *troen* på klarsynthet, at man kan snakke med mennesker som har levd, engler, osv osv. Poenget er at dette er ting man tror på fordi andre sier/gjør det. Det er ikke noe man kan uavhengig verifisere. Tester man de "klarsynte" så får de ikke bedre resultater enn alle andre. De er bare "prester" som vil at folk skal tro på "religionen" deres. Og TV Norge bruker dem for å få et publikum, slik at annonsørene betaler TV Norge. Det er jo slik TV Norge tjener penger. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Da er jo det din tro da Sør Det er en *mangel* på tro, som er noe helt annet enn å tro på A, B eller C. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 ''Kan vel ikke helt sammenlikne drager og mennesker som har levd?'' Nei, men man kan sammenligne *troen* på drager, med *troen* på klarsynthet, at man kan snakke med mennesker som har levd, engler, osv osv. Poenget er at dette er ting man tror på fordi andre sier/gjør det. Det er ikke noe man kan uavhengig verifisere. Tester man de "klarsynte" så får de ikke bedre resultater enn alle andre. De er bare "prester" som vil at folk skal tro på "religionen" deres. Og TV Norge bruker dem for å få et publikum, slik at annonsørene betaler TV Norge. Det er jo slik TV Norge tjener penger. Med vennlig hilsen Nå høres du ut som samboern min Men hvordan kan du vite 100% sikkert at dette ikke er sant? Du har jo ingen bevis på om det stemmer eller ikke.. Jeg er hvertfall overbevist om at det er sant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det er en *mangel* på tro, som er noe helt annet enn å tro på A, B eller C. Med vennlig hilsen Det er din tro at TV Norge utnytter menneskene og at alt dette kun er tull. Tro er ikke nødvendigvis religiøst betinget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg så ikke på det i dag, men jeg syns det generelt er spennende. Jeg begynner likevel å synes at det er litt kjedelig, vil tro jeg har sett for mange programmer og trenger å komme litt videre nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nå høres du ut som samboern min Men hvordan kan du vite 100% sikkert at dette ikke er sant? Du har jo ingen bevis på om det stemmer eller ikke.. Jeg er hvertfall overbevist om at det er sant. ''Nå høres du ut som samboern min :P'' Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er samboeren din! :glis: ''Men hvordan kan du vite 100% sikkert at dette ikke er sant? Du har jo ingen bevis på om det stemmer eller ikke.. Jeg er hvertfall overbevist om at det er sant.'' Altså, du vet ikke 100% sikkert at Julenissen ikke er sann? Det er tross alt millioner av mennesker som har sett ham da de var barn, og det er langt flere enn de som påstår de er "klarsynte". Men selv om du ikke har bevis for Julenissen så tror du altså ikke på ham? Trolig tror du ikke på drager, heller? Neppe på guden Brahma? At forfedrene dine bor i en trestamme har du neppe vurdert? Det er millioner og millioner av ting du IKKE tror på. Som du ikke har bevis for ikke eksisterer. Jeg tror altså ikke på et par flere ting enn deg. Skal man tro på noe bør man ha noe å underbygge det på. (Bedre enn en TV-kanal som sier det er slik, fordi da tjener de penger på det.) Dette er noe som folk finner på. Noen tror nok på det selv, mens andre vet at det ikke er sant. Derimot så viser undersøkelse etter undersøkelse at de rett og slett ikke er noen "klarsynte". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 ''Nå høres du ut som samboern min :P'' Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er samboeren din! :glis: ''Men hvordan kan du vite 100% sikkert at dette ikke er sant? Du har jo ingen bevis på om det stemmer eller ikke.. Jeg er hvertfall overbevist om at det er sant.'' Altså, du vet ikke 100% sikkert at Julenissen ikke er sann? Det er tross alt millioner av mennesker som har sett ham da de var barn, og det er langt flere enn de som påstår de er "klarsynte". Men selv om du ikke har bevis for Julenissen så tror du altså ikke på ham? Trolig tror du ikke på drager, heller? Neppe på guden Brahma? At forfedrene dine bor i en trestamme har du neppe vurdert? Det er millioner og millioner av ting du IKKE tror på. Som du ikke har bevis for ikke eksisterer. Jeg tror altså ikke på et par flere ting enn deg. Skal man tro på noe bør man ha noe å underbygge det på. (Bedre enn en TV-kanal som sier det er slik, fordi da tjener de penger på det.) Dette er noe som folk finner på. Noen tror nok på det selv, mens andre vet at det ikke er sant. Derimot så viser undersøkelse etter undersøkelse at de rett og slett ikke er noen "klarsynte". Med vennlig hilsen Jeg tror at julenissen levde før for maaaaange år sida 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg så ikke på det i dag, men jeg syns det generelt er spennende. Jeg begynner likevel å synes at det er litt kjedelig, vil tro jeg har sett for mange programmer og trenger å komme litt videre nå. Hehe. Syns nesten det er like spennende hver gang jeg.. Men syns det er mer spennende når de som går igjen er i familie med de som bor der, som i dagens episode 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det er din tro at TV Norge utnytter menneskene og at alt dette kun er tull. Tro er ikke nødvendigvis religiøst betinget. ''Det er din tro at TV Norge utnytter menneskene og at alt dette kun er tull. Tro er ikke nødvendigvis religiøst betinget.'' Det er en "tro" som er basert på at TV Norge er et privat og kommersielt foretagende, som må tjene penger om de ikke skal gå konkurs. Hadde TV Norge vært seriøse hadde de filmet dette under uavhengige forhold, men da ville det jo ikke vist noe "overnaturlig", så det ville blitt et kort og heller flaut program! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 ''Det er din tro at TV Norge utnytter menneskene og at alt dette kun er tull. Tro er ikke nødvendigvis religiøst betinget.'' Det er en "tro" som er basert på at TV Norge er et privat og kommersielt foretagende, som må tjene penger om de ikke skal gå konkurs. Hadde TV Norge vært seriøse hadde de filmet dette under uavhengige forhold, men da ville det jo ikke vist noe "overnaturlig", så det ville blitt et kort og heller flaut program! Med vennlig hilsen Det må være noe i dette med døde mennesker. Halve presenorge gikk jo ut og advarte Marthas lefling med døde mennesker for en tid siden - fordi det var farlig. Hadde det ikke fantes levende døde hadde det vel ikke vært farlig å snakke med dem, og hvis noen vet må det jo være være kirken. De har rett nok bommet på et og annet oppigjennom historien, sånn hvis vi skal pirke, men jeg tror de har lært av sine feil, så nå uttaler de seg ikke med mindre de er skråsikre, og her virket de som uttalte seg enige. Kommunikasjon med døde mennesker er farlig. Men dette får vi snart greie på. Det er vel fortsatt rundt 200000 Wikileaks-dokumenter som ennå ikke er frigitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hehe. Syns nesten det er like spennende hver gang jeg.. Men syns det er mer spennende når de som går igjen er i familie med de som bor der, som i dagens episode Det er kjempespennende, det har bare blitt så naturlig for meg nå at det ikke er noe underholdning i det lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ånden i boksen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nå høres du ut som samboern min Men hvordan kan du vite 100% sikkert at dette ikke er sant? Du har jo ingen bevis på om det stemmer eller ikke.. Jeg er hvertfall overbevist om at det er sant. Vi er mange som er det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 ''Det er din tro at TV Norge utnytter menneskene og at alt dette kun er tull. Tro er ikke nødvendigvis religiøst betinget.'' Det er en "tro" som er basert på at TV Norge er et privat og kommersielt foretagende, som må tjene penger om de ikke skal gå konkurs. Hadde TV Norge vært seriøse hadde de filmet dette under uavhengige forhold, men da ville det jo ikke vist noe "overnaturlig", så det ville blitt et kort og heller flaut program! Med vennlig hilsen Hva mener du med uavhengig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Vi er mange som er det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.