Gå til innhold

Hengiven personlighet...

Anbefalte innlegg

Gjest vegglysa
Skrevet

Har opplevd mange overgrep både som barn og voksen. Jeg har også vært i tillitsforhold der den ansatte har gått langt over stokk og stein for å si det slik... To personer har mistet, sagt opp jobben sin etter en årelang karriere...

Nå føles det ut som det er i ferd med å skje igjen kanskje.... ? Blitt invitert hjem på overnattingsbesøk til en som er i en hjelper-rolle i forhold til meg... Men i praksis er vi kanskje mer på samme nivå.... Jeg sa det måtte bli til sommeren... Er det i ferd med å gå for langt igjen?

Jeg SKAL ikke havne i samme situasjonen igjen... i avhengighetsforholdd. Har diagnosen EUPF... og der er vel et kriterie avhengighet av andre mennesker... Jeg kan klynge meg til andre når jeg føler meg liten, redd og frustrert.... Men legger ikke ann seksuelt på noen slags måte... Tror kanskje jeg er sulten på følelsen av at noen er der visst det skjer noe katastrofalt.... Husker feks. veldig godt jeg satt på gulvet på et nedslitt rom på et sykehushotell helt alene og storgråt etter å ha fått beskjed om at moren min på 40 år trolig ikke ville være i live i morgen.Slike stunder er det helt for jævlig å være alene... Akkurat som å måtte gå på jobb samme dag som jeg hadde blitt voldtatt... når kvelden kom.

Jeg har vært alene om så mye... ble sendt ut i 17. mai tog en time etter en voldtekt og 6 år gammel med en beskjed om at samme personen skulle være barnevakt til kvelden...

Jeg er bare meg selv... hører stadig at jeg er lett å bli glad i... Men jeg blir så usikker igjen... Vedkommende jeg snakker om noe har jeg kjent i flere år. Hatt like mye kontakt på facebook, telefon som i hjelpeapparatsammenheng... Vil dette bli en ny katastrofe om jeg velger å stole på han... eller skal jeg våge meg å bruke han som en klippe...? Han har støttet meg i saken mot pleieren som gikk for langt, sagt sin mening. Sier han er glad i meg.... han selv ble tatt hånd om av tilfeldige mennesker da han selv var barn... foreldrene hans døde unge... Jeg tror at han har et hjerte av gull... Men er forvirret her. Når vet jeg at han vil mer enn å være en god venn?

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke han skulle invitert deg på overnattelsesbesøk!

En mann som ønsker overnattingsbesøk, ønsker sex. Så enkelte kan man si det. Håper du ikke går.

Gjest vegglysa
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke han skulle invitert deg på overnattelsesbesøk!

En mann som ønsker overnattingsbesøk, ønsker sex. Så enkelte kan man si det. Håper du ikke går.

Han bor 20 mil fra meg.... Men er vel tryggest å holde seg til et dagsbesøk...

Skrevet

''Har opplevd mange overgrep både som barn og voksen. Jeg har også vært i tillitsforhold der den ansatte har gått langt over stokk og stein for å si det slik... To personer har mistet, sagt opp jobben sin etter en årelang karriere...

Nå føles det ut som det er i ferd med å skje igjen kanskje.... ? ''

Du vet hva som er i ferd med å skje, og du kan denne gangen sørge for at det ikke skjer. Tenk tilbake til forrige gang du rotet deg inn i et altfor nært forhold til en ansatt i psykiatrien. Du hadde dine betenkeligheter den gangen også, men ønsket så inderlig den nærheten det innebar - og i etterkant har du slitt mye som følge av det som skjedde.

Gjest vegglysa
Skrevet

''Har opplevd mange overgrep både som barn og voksen. Jeg har også vært i tillitsforhold der den ansatte har gått langt over stokk og stein for å si det slik... To personer har mistet, sagt opp jobben sin etter en årelang karriere...

Nå føles det ut som det er i ferd med å skje igjen kanskje.... ? ''

Du vet hva som er i ferd med å skje, og du kan denne gangen sørge for at det ikke skjer. Tenk tilbake til forrige gang du rotet deg inn i et altfor nært forhold til en ansatt i psykiatrien. Du hadde dine betenkeligheter den gangen også, men ønsket så inderlig den nærheten det innebar - og i etterkant har du slitt mye som følge av det som skjedde.

Det er nesten som jeg ikke kan tro det. Er dette i ferd med å skje igjen? Kan en ikke stole på noen menn i hjelpeapparatet?

Gjest ikke gjør det, please
Skrevet

Han bor 20 mil fra meg.... Men er vel tryggest å holde seg til et dagsbesøk...

Ikke ta et dagsbesøk heller! han har invitert deg på overnatting.. det han ønsker å oppnå kan han få til på det dagsbesøket også

Hold deg unna

Skrevet

Når han ber deg på overnattingsbesøk vet du at han vil være mer enn en god venn. Det er mange man ikke bør stole på, ikke fordi de er onde, men fordi de ikke er bra for deg. han her høres ut som det siste du trenger, selvom han kanskje er oppriktig glad i deg og vil deg alt vel.

Prøv å knytte kontakt med kvinnelige venner, og ikke bland rollene hjelper og venn (du heller, sier ikke det er din skyld at andre profesjonelle som burde vite bedre gjør det).

Gjest vegglysa
Skrevet

Ikke ta et dagsbesøk heller! han har invitert deg på overnatting.. det han ønsker å oppnå kan han få til på det dagsbesøket også

Hold deg unna

Takker for svar. Jeg har og blir fortsatt veldig forvirret over disse hjelperene... Er hundre prosent sikker på at han vil meg bare vel ja... Men for å slippe bomben... han jobber på en insestsenter! Er en ikke trygg der heller?

Skrevet

Takker for svar. Jeg har og blir fortsatt veldig forvirret over disse hjelperene... Er hundre prosent sikker på at han vil meg bare vel ja... Men for å slippe bomben... han jobber på en insestsenter! Er en ikke trygg der heller?

Skjerp deg jente.

Du vet innerst inne at denne mannen bare prøver å få seg noen ligg og utnytter situasjonen du er i?

Omsorgsfulle mennesker som bare vil andre godt skaffer seg ikke jobb på et insestsenter for så å prøve seg på brukerne av stedet. Det er fullstendig umoralskt og stikk i strid med hvordan en god person oppfører seg.

Og siden jeg har har veldig vondt for å tro at du ikke skjønner situasjonen, at du ikke forstår at du blir utnyttet blir da spørsmålet, lar du dette skje med vilje, er det en form for selvskading? Isåfall slutt med det med en enste gang, du føler deg kansje levende der å da, men det skader sjelen din for alltid....

Gjest ganske rart
Skrevet

En liten oppmuntring: Du kan dessverre ikke stole på noen, om det er i politiet, incest-senter, sykehus. Det er drittsekker overalt. Innse dette først som sist så blir du ikke såret mere.

Marilyn Monroe
Skrevet

Jobber han på et incestsenter bør du kontakte ledelsen og fortelle om hva som foregår!

Gjest vegglysa
Skrevet

Skjerp deg jente.

Du vet innerst inne at denne mannen bare prøver å få seg noen ligg og utnytter situasjonen du er i?

Omsorgsfulle mennesker som bare vil andre godt skaffer seg ikke jobb på et insestsenter for så å prøve seg på brukerne av stedet. Det er fullstendig umoralskt og stikk i strid med hvordan en god person oppfører seg.

Og siden jeg har har veldig vondt for å tro at du ikke skjønner situasjonen, at du ikke forstår at du blir utnyttet blir da spørsmålet, lar du dette skje med vilje, er det en form for selvskading? Isåfall slutt med det med en enste gang, du føler deg kansje levende der å da, men det skader sjelen din for alltid....

Jeg har funnet ut at jobb og status ikke betyr noe om hvem en kan stole på og ikke. Men jeg trodde et insestsenter skulle være en trygg plass... at det fantes noen steder og menn her i verden som bare ville deg vel uansett. Men klok av skade vil jeg nå unngå all kontakt med vedommende. Vil ikke havne i noe drama igjen nei! Trist... at verden skal være slik...

Skrevet

Jeg har funnet ut at jobb og status ikke betyr noe om hvem en kan stole på og ikke. Men jeg trodde et insestsenter skulle være en trygg plass... at det fantes noen steder og menn her i verden som bare ville deg vel uansett. Men klok av skade vil jeg nå unngå all kontakt med vedommende. Vil ikke havne i noe drama igjen nei! Trist... at verden skal være slik...

Men verden er nå slik at så fort man sender ut signaler om at man er et lett bytte, vil det alltid stå folk klare til å ta deg. sånn er det bare.

Men det finnes mange helt fantastiske menn her i verden, men du må finne dem på de rette stedene. og innvolvere seg i en mann som er i en behandler/hjelper rolle for deg er en forferdelig dårlig ide... Rett og slett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...