Gjest Psyket ut av sjefen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Han har mobbet utseendet mitt.. at jeg er for tykk og ikke har godt av sjokoladen og kjeksen som er satt frem på jobb. Han har trakasert meg seksuelt ved et par ganger. Holdt hånda si foran brystet mitt (to ganger på rappen) og kommentert at "jakka di legger seg så fint over rumpa di". Han har lagt seg opp i kjærlighetslivet mitt, spurt om jeg har hatt besøk av kjæresten i helgen og at "ja, da har du hatt en helg med mye kjærlighet, når du har hatt besøk av ham.. osv.. Han farer opp i sinne når noe ikke går hans vei, eller jeg ikke ønsker å gjøre ting jeg ikke har lov til (f.eks sjekke de ansattes forsikringer, for så å kutte de ut her på den ansatte, hvis de har tilsvarende privat). Da banner og sverter han og ignorerer meg. Det siste var at jeg dessverre hadde glemt å ta backup en dag. Dagen etter hadde jeg fri.. Da sjekket han om jeg hadde tatt backup.. Og selvfølgelig... I dag lå det en lang mail til meg, hvor det står at jeg hadde glemt å gjøre det, at han hadde gjort det, + + +. OG om vi burde ha et avkryssingsskjema som skal signeres når vi har byttet.. (mer kontroll). Jeg gruer meg til å gå på jobb. Venter bare på neste stikk.. Er det jeg som er sprø eller? Aner ikke hva jeg skal gjøre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det mest nærliggende må være å søke seg annen jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyket ut av sjefen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det mest nærliggende må være å søke seg annen jobb. -så sjefen kan fortsette med sitt? Er det alltid kun de ansatte som må vike? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antiboss Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Er sjefen din psykopat? http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/16/381136.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 -så sjefen kan fortsette med sitt? Er det alltid kun de ansatte som må vike? Du må gjerne ta opp kampen for å få sjefen fjernet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tul29 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 -så sjefen kan fortsette med sitt? Er det alltid kun de ansatte som må vike? Det er et ordtak som heter "velg dine kamper med omhu", Du må gjøre et regnestykke over hva du får igjen om du tar opp kampen med han, kontra å søke en ny jobb. Kanskje du klarer det om noen år, men er det noe poeng om din psykiske helse er ødelagt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Mange, også sjefer, har dårlig utviklede sosiale antenner. Å kommentere overvektiges spising av sjokolade er kanskje ment som en spøk, kanskje som et godt råd. Men de fleste forstår at slik sier man ikke til folk. Å spørre om kjærester kan enten være fordi han er interessert i deg eller fordi han ikke forstår hva som er greit å snakke med kolleger om. Men når det gjelder dette med backup så synes jeg han virker saklig. Det kan bli dyrt for bedriften dersom en glemmer å ta backup og ender opp med å miste en ekstra dag med arbeid. Forslaget med å kvittere ut når dette er gjort virker fornuftig. Totalt sett virker han slitsom. Og jeg tviler på at noe du sier vil hjelpe. Han forstår neppe bedre. Jeg er enig i rådet om å søke på en annen jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verneombud ? Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har dere ikke et verneombud på jobben din ? Vi gikk til verneombudet med saker vår tidligere sjef presterte si/gjøre. Det endte med at sjefen måtte gå, idag har vi en toppers sjef, og vi trives på jobb igjen. At du skal søke deg bort blir feil i mine øyne, noen sjefer er ikke brukenes til å ha personalansvar, så de bør bort fort som F. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyket ut av sjefen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har dere ikke et verneombud på jobben din ? Vi gikk til verneombudet med saker vår tidligere sjef presterte si/gjøre. Det endte med at sjefen måtte gå, idag har vi en toppers sjef, og vi trives på jobb igjen. At du skal søke deg bort blir feil i mine øyne, noen sjefer er ikke brukenes til å ha personalansvar, så de bør bort fort som F. Jeg overreagerte nok litt da jeg fikk mailen ang. backup og svarte ham deretter... dumt.. Han kom inn til meg i ettermiddag og konfronterte meg med dette.. Jeg beklaget at jeg tok det feil opp, men sa samtidig at det siste året har vært vanskelig for meg pga at han nær tok meg på brystene, kommenterte ei jakke som lå så pent over rumpa, har hatt det moro av å kommentere vekta mi, lagt seg bort i privatlivet mitt (kjærsten), at han farer opp i sinne osv.. Jeg fikk tilbake at jeg ikke gjør jobben min, at jeg drar ned miljøet fordi jeg ikke kan snakke i en fleipete tone (joda, jeg er kjent for å skape godt miljø pga mitt gode humør, men blir motsatt når jeg blir mobbet), at jeg ikke har mye å gjøre osv.. I tillegg sa han at han ikke husker å ha sagt noe som helst av dette, at han har hatt et "kjølig" forhold til meg etter at jeg ba ham slutte å bry seg med mitt privatliv... Det endte med at han gikk gråtende ut av kontoret mitt og dro hjem med slamring i døra... Jeg er knekt. Orker ikke dette mer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjefen psyker meg ut Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Du må gjerne ta opp kampen for å få sjefen fjernet :-) Ok. Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen? At han, som er ansatt av styre, har alle kort på sin hånd, selv om andre har sluttet pga ham? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tul29 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok. Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen? At han, som er ansatt av styre, har alle kort på sin hånd, selv om andre har sluttet pga ham? Spørsmålet er vel heller hvor mye tid og krefter du skal bruke på å få denne sjefen fjernet da du kan få det mye hyggeligere i en annen jobb. Jeg opplevde å bli fullstendig trakassert av ledelsen under et møte for et år siden. Jeg var rasende, koblet inn verneombudet og ville helst anmeldt dem. Men innså at dette gadd jeg ikke å bruke min tid på. Jeg begynte i en ny jobb hvor jeg har en alright sjef og hyggelige kollegaer. Sjefen må jo ta et som et signal når ingen vil jobbe for han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok. Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen? At han, som er ansatt av styre, har alle kort på sin hånd, selv om andre har sluttet pga ham? Det er helt opp til deg hvordan du velger å forholde deg til dette problemet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok. Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen? At han, som er ansatt av styre, har alle kort på sin hånd, selv om andre har sluttet pga ham? ''Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen?'' Ikke helt, men nesten. Men det kan bli en lang og hard kamp som du godt kan risikere å tape. Særlig hvis han er øverste leder i bedriften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Du er ikke sprø, men sjefen din derimot, han er ikke helt god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok. Så det dere sier, er at jeg ikke har noen sjans i forhold til sjefen? At han, som er ansatt av styre, har alle kort på sin hånd, selv om andre har sluttet pga ham? Det var en meget lang og hard prosess da vi tilslutt fikk vår sjef fjernet. Det tok mange mange år og det var hardt for alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-ansatt Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg har prøvd i ca ett år å bli kvitt min sjef. Han vil ikke gå. Nå bytter jeg jobb... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beate1234 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kunne det ha fungert å snakket med han på en saklig måte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyket ut av sjefen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kunne det ha fungert å snakket med han på en saklig måte? Jeg har prøvd, men han har jo ikke feil.. Problemet er at vår kommunikasjon er totalt låst. Etter hans mobbing, sextrakasering, kontrollering, oppfarenhet og stressende væremåte, har jeg skuldrene omtrent over hodet, konstant hodepine, gruer meg til å gå på jobb osv.. Venter bare på neste utbrudd.. Ingen god situasjon. Dessverre fører dette til at jeg mistolker ham en del også. Vel, nå er helvete løs pga skriking til hverandre i går. Verneombudet innkoblet osv osv.. Har bare lyst til å ligge under dyna og sove... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forståelse Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har prøvd, men han har jo ikke feil.. Problemet er at vår kommunikasjon er totalt låst. Etter hans mobbing, sextrakasering, kontrollering, oppfarenhet og stressende væremåte, har jeg skuldrene omtrent over hodet, konstant hodepine, gruer meg til å gå på jobb osv.. Venter bare på neste utbrudd.. Ingen god situasjon. Dessverre fører dette til at jeg mistolker ham en del også. Vel, nå er helvete løs pga skriking til hverandre i går. Verneombudet innkoblet osv osv.. Har bare lyst til å ligge under dyna og sove... ''Vel, nå er helvete løs pga skriking til hverandre i går. Verneombudet innkoblet osv osv.. '' Full støtte til deg!! det er grusomt å skulle slåss mot autoriterer, men dette vil du komme styrket ut av uansett utfall. Du vil lære utrolig mye om deg selv og andre. På sikt, i det minste. Tro meg! Masse lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beate1234 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har prøvd, men han har jo ikke feil.. Problemet er at vår kommunikasjon er totalt låst. Etter hans mobbing, sextrakasering, kontrollering, oppfarenhet og stressende væremåte, har jeg skuldrene omtrent over hodet, konstant hodepine, gruer meg til å gå på jobb osv.. Venter bare på neste utbrudd.. Ingen god situasjon. Dessverre fører dette til at jeg mistolker ham en del også. Vel, nå er helvete løs pga skriking til hverandre i går. Verneombudet innkoblet osv osv.. Har bare lyst til å ligge under dyna og sove... Hvis det så ille, hadde jeg seriøst vurdert å se etter en ny jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.