Sør Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Denne historien er helt utrolig, og man husker jo tidligere saker i Frp: ''Fremskrittspartiet er ikke som politiske partier flest. Det fikk Frps lokalpolitiker Siv Gørbitz erfare under fylkesårsmøtet til Hordaland Frp i fjor, da hun våket med en full og naken mann i hotellsengen sin. - En kvinnelig partikollega hadde plassert ham der «for å spøke», ifølge Bergensavisen. Spesielt god humor er det vel knapt. Gørbitz er gift, har flere barn, og syntes ikke mye om å få en ubedt nakengjest ført opp i hotellsengen. Hun følte seg krenket, og dersom saken er slik hun beskriver kunne vel både partiets «spøkefugl» og den nakne mannen risikert et ublidt møte med politi og alvorlige bestemmelser i straffeloven. Men utrolig nok er det Gørbitz som har fått problemene. Nå er hun ekskludert fra partiet, angivelig fordi hun i ord og handlinger aktivt har meldt seg ut av partiet. I styret som ekskluderte Gørbitz sitter sentrale Frp-politikere som ordfører Gunnar Bakke, Os-ordfører Terje Søviknes og stortingsrepresentant Arne Sortevik. Fra dem er det ikke lang avstand til partiets nasjonale ledelse. - Jeg har skadet Frp ved å fortelle om skremmende trusler og stygg mobbing. Dette skulle holdes internt i partiet, skriver Gørbitz på Facebook.'' Kilde: http://stavrum.nettavisen.no/?p=1530 Det er skremmende hvordan dette, i likhet med i en del land vi helst ikke ønsker å sammenligne oss med, ender opp med å bli offerets skyld. Hun har jo ødelagt Frps ære, må vite. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Dette eksempelet er typisk for logikken (som man også ser under Sharia-lov) hvor offeret plutselig er den skyldige, og er den som skal straffes. Det er en del større likheter mellom den fundamenalistiske høyresiden i "Iran" og i Norge enn mange liker å tro. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ser ikke på ekskludering fra Frp som straff - i grunnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Ser ikke på ekskludering fra Frp som straff - i grunnen. Det er selvsagt også en vinkel! :knegg: Men nå oppleves det nok som slikt for henne, og det er jo også et merkelig prinsipp. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Dette eksempelet er typisk for logikken (som man også ser under Sharia-lov) hvor offeret plutselig er den skyldige, og er den som skal straffes. Det er en del større likheter mellom den fundamenalistiske høyresiden i "Iran" og i Norge enn mange liker å tro. Med vennlig hilsen Det er i mange sammenhenger offeret blir behandlet som den skyldige. Dette kjennetegner da ikke FrP sin politikk spesielt. Tenk bare på i f.eks. overgrepssaker, hvor offeret er den som føler seg som straffet, mens gjerningsmannen får all mulig hjelp og støtte. Dette er nå vel så mye rødgrønn politikk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Det er i mange sammenhenger offeret blir behandlet som den skyldige. Dette kjennetegner da ikke FrP sin politikk spesielt. Tenk bare på i f.eks. overgrepssaker, hvor offeret er den som føler seg som straffet, mens gjerningsmannen får all mulig hjelp og støtte. Dette er nå vel så mye rødgrønn politikk.... ''Det er i mange sammenhenger offeret blir behandlet som den skyldige. Dette kjennetegner da ikke FrP sin politikk spesielt.'' Husk tilbake til hun (jeg husker ikke navnet) som ble voldtatt, og partiets reaksjon. Jeg mener IKKE at "alle i Frp er slik", men jeg må si at jeg synes det er merkelig. ''Tenk bare på i f.eks. overgrepssaker, hvor offeret er den som føler seg som straffet, mens gjerningsmannen får all mulig hjelp og støtte. Dette er nå vel så mye rødgrønn politikk....'' Nei, det er de rødgrønne som faktisk utvidet strafferammen for voldtekt til maks 21 år. Samme som for drap. De har også satt i gang mye mer støtte til den utsatte, med bistandsadvokater, voldtektsmottak, osv. Det er dog ikke det samme som i denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 ''Det er i mange sammenhenger offeret blir behandlet som den skyldige. Dette kjennetegner da ikke FrP sin politikk spesielt.'' Husk tilbake til hun (jeg husker ikke navnet) som ble voldtatt, og partiets reaksjon. Jeg mener IKKE at "alle i Frp er slik", men jeg må si at jeg synes det er merkelig. ''Tenk bare på i f.eks. overgrepssaker, hvor offeret er den som føler seg som straffet, mens gjerningsmannen får all mulig hjelp og støtte. Dette er nå vel så mye rødgrønn politikk....'' Nei, det er de rødgrønne som faktisk utvidet strafferammen for voldtekt til maks 21 år. Samme som for drap. De har også satt i gang mye mer støtte til den utsatte, med bistandsadvokater, voldtektsmottak, osv. Det er dog ikke det samme som i denne saken. Ja, jeg husker den saken med hun som ble voldtatt, husker ikke navnet i farten. Og Terje Søviknes tåler jeg ikke trynet på, blir kvalm av fyren og husker hvordan partiet (Siv Jensen) forsøkte å skjule det han gjorde på landsmøtet den gangen i 2001. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 ''Det er i mange sammenhenger offeret blir behandlet som den skyldige. Dette kjennetegner da ikke FrP sin politikk spesielt.'' Husk tilbake til hun (jeg husker ikke navnet) som ble voldtatt, og partiets reaksjon. Jeg mener IKKE at "alle i Frp er slik", men jeg må si at jeg synes det er merkelig. ''Tenk bare på i f.eks. overgrepssaker, hvor offeret er den som føler seg som straffet, mens gjerningsmannen får all mulig hjelp og støtte. Dette er nå vel så mye rødgrønn politikk....'' Nei, det er de rødgrønne som faktisk utvidet strafferammen for voldtekt til maks 21 år. Samme som for drap. De har også satt i gang mye mer støtte til den utsatte, med bistandsadvokater, voldtektsmottak, osv. Det er dog ikke det samme som i denne saken. Hun het Cathrin Rustøen, googlet meg fram til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.