Gå til innhold

3 timer uten røyk

Gjest Smokey and the bandit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kort ubehag nå = Langvarig behag senere.

Kortvarig behag nå = Langvarig ubehag senere.

Bare en 10-pakning please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en 10-pakning please!

Det er ikke noe gøy å ha lungekreft om femten år, når du vet at fem kvelder med ubehag kunne spart deg for det.

Du får ikke lov. Sånn er det.

Nå må du finne på noe annet å gjøre enn å røyke. Gå deg en tur, finn en treningsvideo på internett, lag et godt måltid mat fra grunnen av (men ikke handle noen ingredienser på butikken!), finn fram malesaker og mal et fint bilde (ungenes malesaker fungerer fint), tegn en tegning med blyant mens du ser på TV, ta en joggetur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne på noe som gjør at du får tankene bort fra røyk :) Hva med å ta en laang spasertur, bake pepperkaker eller kjøpe noen julegaver foreksempel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde røkt, ville lungekreft vært en liten bekymring.

KOLS derimot.....

Sett deg ned og les om KOLS.

Ja, det har du rett i. KOLS er grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noe skal man vel kunne bruke?

KOLS derimot.....

Helt rett.

hadde selv en bestefar som aldri tok et trekk av hverken sigaretter eller piper, og han døde av nettopp lungekreft.

har sett KOLS på nært og det er ingen sykdom og ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hynposefyren tapper seg selv på armen. Se om du kan finne det på youtube. Et annet tips er å skylle munnen med noe godt munnskyllevann. Det selges i matbutikken.

Tenk på hvor fantastisk det vil være å bli fri fra røyken.

Les Allan Carr sin bok endelig røykfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOLS derimot.....

Svarer til deg, selv om det er ment til alle vennlige sjeler som har gitt meg råd. Jeg tapte. Kjøpte en 10-pakning. Satser på å røyke den opp i kveld slik at jeg kan starte som røykfri i morgen når jeg våkner. Da har jeg vært uten røyk i 8+ timer. Da er det lettere å avstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer til deg, selv om det er ment til alle vennlige sjeler som har gitt meg råd. Jeg tapte. Kjøpte en 10-pakning. Satser på å røyke den opp i kveld slik at jeg kan starte som røykfri i morgen når jeg våkner. Da har jeg vært uten røyk i 8+ timer. Da er det lettere å avstå.

Du er nødt til å tåle ubehaget som kommer med røykeslutt om du skal klare det. Det kommer til å bli akkurat like tøft i morgen (og kanskje tøffer, for nå vet du at om du føler det ille nok, så kan du "gi etter").

Bestem deg for at det ikke er et alternativ å røyke lengre. Først når du har gjort denne bestemmelsen vil du klare deg gjennom ubehaget, for da må du finne andre måter å takle det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KOLS derimot.....

Svaret var ikke til meg, men jeg takker likevel!

KOLS, ja... Har sett skrekkelige eksempler på det, men det skjer da ikke meg...

Tok meg akkurat en røyk fordi jeg har vært "syk og svak og dårlig bak"i lang tid, og innbilte meg at jeg fortjente den.

Frosken - hvor er du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg akkurat en røyk fordi jeg har vært "syk og svak og dårlig bak"i lang tid, og innbilte meg at jeg fortjente den.

Frosken - hvor er du???

''Tok meg akkurat en røyk fordi jeg har vært "syk og svak og dårlig bak"i lang tid, og innbilte meg at jeg fortjente den.''

Man må bare se ironien i at det muligens er røyken som har svekket immunforsvaret ditt så mye at du har vært syk og svak og dårlig i lang tid. ;)

Slutt med dritten - kjøp snus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken - hvor er du???

Hm. Jeg må også slutte å røyke snart. Jeg klarte meg en stund med setningen: Det er ikke verdt det. Det er ikke verdt det. Tror jeg skal bruke den igjen. Men det trengs kanskje flere setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang du har lyst på en røyk, går du opp og ned trappen noen ganger, mens du puster gjennom et sugerør. Da får du en viss peiling på hvordan det er å ha KOLS.

Lykke til med røykeslutten! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg må også slutte å røyke snart. Jeg klarte meg en stund med setningen: Det er ikke verdt det. Det er ikke verdt det. Tror jeg skal bruke den igjen. Men det trengs kanskje flere setninger.

''Hm. Jeg må også slutte å røyke snart. Jeg klarte meg en stund med setningen: Det er ikke verdt det. Det er ikke verdt det. Tror jeg skal bruke den igjen. Men det trengs kanskje flere setninger.''

Hehe, det var en god setning, adopterer den!

Det må kanskje fleire setninger til, ja..

Har lest Allan Carrs "Endelig ikke-røyker". Boka godgjorde seg i bokhylla i fleire måneder før jeg tok fatt på den. Problemet var bare at den har så utrolig dårlig språk, evt er usedvanlig dårlig oversatt, at jeg hang meg opp i dette i stedenfor budskapet (muligens en dårlig unnskyldning, men)..

Uansett fins det sikkert flotte setninger der om man leiter godt og overser klønete språkføring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...