Gå til innhold

Hvordan bli fri dette?

Gjest takler ikke dette

Anbefalte innlegg

Gjest takler ikke dette
Skrevet

Det lukter råttent av meg. Jeg vasker og vasker, men det hjelper ikke. Tror jeg blir sprø snart. Noen gode råd?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Antipsykotika bruker å hjelpe mot dette.

Gjest takler ikke dette
Skrevet

Jeg bruker dette og det hjelper ikke. Eneste virkningen er at jeg svinger mere opp og ned, svingningene kommer raskere. Ellers faller jeg like langt ned og får de samme symptomene som før. Jeg greier ikke å komme meg opp av dette sorte hullet. Tror jeg blir bedre hvis jeg slutter med dette tullet = medisiner.

Skrevet

Er medisin svaret på alle psykiske problem..?

Skrevet

Er medisin svaret på alle psykiske problem..?

Medisin er klart viktigste tiltak ved psykoser, bipolar lidelse, OCD og tilbakevendende depresjoner.

Ved angst, PTSD, personlighetsforstyrrelser, spiseforstyrrelser og rusproblemer er andre tiltak (vanligvis psykoterapi) viktigst.

Gjest takler ikke dette
Skrevet

Medisin er klart viktigste tiltak ved psykoser, bipolar lidelse, OCD og tilbakevendende depresjoner.

Ved angst, PTSD, personlighetsforstyrrelser, spiseforstyrrelser og rusproblemer er andre tiltak (vanligvis psykoterapi) viktigst.

Jeg tåler ikke medisiner. Jeg dirrer og føler meg forgiftet. Den dosen jeg har nå er på kanten av det jeg tåler.

Tror du dette kommer av min bipolare lidelse? Svinger jo ganske voldsomt for tiden. Ikke mange dagene siden jeg tenkte å starte i jobb, skole, ba hjem folk så det holdt. Nå er alt plutselig helt sort.

Skrevet

Ok, men sånn som antipsykotika, angsdempende og sovemedisin gir ganske alvorlige bivirkninger gjør det ikke? Jeg vet fra egen erfaring at hasj gir en genial virkning mot søvnproblem, angst og ikke minst kan jeg nyte et måltid uten å få lyst til å flerre opp magen og dra ut igjen innholdet.

Men det kan jeg ikke si høyt for da blir jeg jo automatisk stemplet som rusmissbruker.

Men ærlig talt, er egentlig hasj et dårligere alternativ en mange av preparatene som tilby legalt? Hvis hasj hadde vært under kontrollerte former mener jeg....

Gjest du har litt alternative meninger
Skrevet

Ok, men sånn som antipsykotika, angsdempende og sovemedisin gir ganske alvorlige bivirkninger gjør det ikke? Jeg vet fra egen erfaring at hasj gir en genial virkning mot søvnproblem, angst og ikke minst kan jeg nyte et måltid uten å få lyst til å flerre opp magen og dra ut igjen innholdet.

Men det kan jeg ikke si høyt for da blir jeg jo automatisk stemplet som rusmissbruker.

Men ærlig talt, er egentlig hasj et dårligere alternativ en mange av preparatene som tilby legalt? Hvis hasj hadde vært under kontrollerte former mener jeg....

Da er du ganske alene, selv blir jeg psykotisk av tjall. Jepp, og det er jeg ikke alene om.

Skrevet

Da er du ganske alene, selv blir jeg psykotisk av tjall. Jepp, og det er jeg ikke alene om.

Jeg vet om flere som røyker litt på kveldene for å finne roen og ikke minst for å få seg en hel nattesøvn, uten å bli noe psykotisk.

Men altså sliter man med psykoser eller dette ligger latent for en, så er det vel neppe en god ide.

Gjest takler ikke dette
Skrevet

Sikker på at AP ville virke bedre om jeg vasket meg med den. Hva er vitsen med medisiner når jeg blir syk uansett?

Egentlig litt ekkelt dette-og farlig. Jeg kan finne på å ta livet av meg, svinger mye hele tiden. Flere naboer som har tatt livet av seg, kanskje det er noe ved dette strøket jeg bor i? Blir jeg syk av å bo her? Min mann prøvde å skyte seg også engang, bra jeg rev fra han børsa.. I tillegg et menneske som har gått her og ville ta sitt liv i tillegg til at han skulle drepe oss.

Er det meg det er noe galt med? Alle slike ting har forfulgt meg i mange år. Det må jo være noe galt med meg? Det er jo ikke normalt at alt dette skal skje rundt meg. Er det best å gjemme seg før det skjer noe mere? Burde jeg dra herifra?

Skrevet

Jeg vet om flere som røyker litt på kveldene for å finne roen og ikke minst for å få seg en hel nattesøvn, uten å bli noe psykotisk.

Men altså sliter man med psykoser eller dette ligger latent for en, så er det vel neppe en god ide.

Joda, alkohol tar også angsten vekk... Er vel uansett stor uvitenhet dersom noen skulle påstå at det er lurt å behandle seg med alkohol!!

Det burde vel strengt tatt ikke være nødvendig å si at du fremstår som naiv om du tror hasj hjelper deg i lengden!!

Aldri har jeg prøvd det selv, men du trenger ikke være mye belest før du skjønner at hasj ikke er bra for psyken..

Meld deg inn i AUF og kjemp for fri hasj sammen med de. Der får du nok mer støtte enn i dette forumet.

Skrevet

Dette er det forsket mye på, og hasj har ingen indikasjon innen psykisk helse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...