Gå til innhold

Ikke sant?

Gjest troen er min

Anbefalte innlegg

Gjest troen er min
Skrevet

Blir en langtidsykemeldt blir en lat og terskelen for å komme tilbake i jobb svimlendes høy...

Om en misslykkes i jobbsammenheng et par ganger er det utrolig lett å føle seg misslykket og håpløs.

Blir en uføretrygdet blir en først lettet og så etter hvert frustrert....

Det er trist at så mange liv går til dundas i systemet og at ikke flere oppdager eller utnytter alle sine gode og positive sider.... Jeg har blitt rådet til uføretrygd to ganger, men holder fortsatt koken og tror på meg selv!

Å føle seg verdsatt og nyttig betyr alt.

Gjest troen er min
Skrevet

Veldig sant.

Å ingen "fagfolk" burde dømme mennesker til et liv i uføretrygd og lediggang. Jeg så her en dag en dame i 50 åra sitte å gråte fordi en "fagmann" hadde sagt at hun ikke kunne jobbe lenger med det hun hadde drevet med i 30 år og egentlig elsket. Ble så provosert at jeg kokte. Det er ikke slik at alle jobber passer for alle, men alle duger til noe. Noen til å koke kaffe, andre til å behandle nyrestein.

Skrevet

Å ingen "fagfolk" burde dømme mennesker til et liv i uføretrygd og lediggang. Jeg så her en dag en dame i 50 åra sitte å gråte fordi en "fagmann" hadde sagt at hun ikke kunne jobbe lenger med det hun hadde drevet med i 30 år og egentlig elsket. Ble så provosert at jeg kokte. Det er ikke slik at alle jobber passer for alle, men alle duger til noe. Noen til å koke kaffe, andre til å behandle nyrestein.

Men hvis man er fornøyd med jobben sin og jobben er fornøyd med deg, spiller det noen rolla hva en fagmann sier for noe da?

Hadde jeg ikke hatt faste rammer rundt livet mitt som blandt annet en jobb gir deg, vet jeg ikke hva jeg ville gjort. å isolerere seg hjemme med svart malepensel fører ikke noe godt med seg...

Nei fokus bort fra en selv i noen timer daglig, vil jeg tro alle har godt av.

Men altså, sykmelding i virkelige dårlige perioder er nok helt nødvendig for enkelte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...