candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608856 Noen som har denne eller har erfaring med den? Hvor lang tid tar det for å trakte en kopp? Må vannet kokes på forhånd (i trakteren) eller kokes det mens kaffen traktes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Har ikke erfaring med den selv, men her står det forhåpentligvis noe som kan være av nytte: http://www.dinside.no/853079/dolce-gusto-kaffemaskin 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vizzvazz Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 en sånn en ønsker jeg meg til jul 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerringskinn Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har den, men i modellen Melody. Er knallfornøyd! Kaffen er god og finnes i mange smaker. Det at den ikke er helautomatisk gjør det mulig å regulere vannmengden og det er også mulig å bruke en espressokapsel i tillegg for å få sterkere latte/cappuchino. Det er fort gjort å lage kaffen, lite søl og mange variasjonsmuligheter. Foreløpig er ikke utvalget av kapsler i butikken så stort, men det finnes mange flere på nettbutikken www.dolce-gusto.no Der har de også light og koffeinfrie varianter av kaffetypene med melk i og rask levering. Jeg bestilte onsdag kveld og hadde kaffen i hus på lørdag. Vannbeholderen er løs og fylles med kaldt vann. Det tar kanskje 20 sekunder fra du skrur på til maskinen er klar til bruk og ca 10-15 sek å lage en kopp kaffe. Det finnes også en kakaovariant, men det er fryyyktelig søt. Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg er knallfornøyd og ønsker meg en sånn på jobben også...og nå er det tid for en Caffe Grande intenso. Svart kaffe, men mye bedre enn traktekaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har en sånn og er veldig fornøyd med den! Maskinen er allsidig med tanke på at den, i tillegg til kaffe, også kan tilberede andre drikker som kakao og iste. Hvis man dessuten er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne maskinen et funn, da det finnes flere varianter av dette i tillegg til de vanlige "svarte" kaffevariantene. Maskinen varmer vannet selv, så det skal ikke kokes på forhånd. Kapsel-løsningen er praktisk og enkel, og det tar bare noen sekunder å tilberede en perfekt fersk kopp med kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Har ikke erfaring med den selv, men her står det forhåpentligvis noe som kan være av nytte: http://www.dinside.no/853079/dolce-gusto-kaffemaskin Takk ) Fant ut av tida, men liker personlige erfaringer mtp om det er noe vits i å kjøpe den i det hele tatt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har den, men i modellen Melody. Er knallfornøyd! Kaffen er god og finnes i mange smaker. Det at den ikke er helautomatisk gjør det mulig å regulere vannmengden og det er også mulig å bruke en espressokapsel i tillegg for å få sterkere latte/cappuchino. Det er fort gjort å lage kaffen, lite søl og mange variasjonsmuligheter. Foreløpig er ikke utvalget av kapsler i butikken så stort, men det finnes mange flere på nettbutikken www.dolce-gusto.no Der har de også light og koffeinfrie varianter av kaffetypene med melk i og rask levering. Jeg bestilte onsdag kveld og hadde kaffen i hus på lørdag. Vannbeholderen er løs og fylles med kaldt vann. Det tar kanskje 20 sekunder fra du skrur på til maskinen er klar til bruk og ca 10-15 sek å lage en kopp kaffe. Det finnes også en kakaovariant, men det er fryyyktelig søt. Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg er knallfornøyd og ønsker meg en sånn på jobben også...og nå er det tid for en Caffe Grande intenso. Svart kaffe, men mye bedre enn traktekaffe. Så bra ) Er det noen deler som må rengjøres osv, eller trengs ikke det siden det brukes kapsler? Det høres jo supert ut, så det blir nok et ønske til jul ja ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har en sånn og er veldig fornøyd med den! Maskinen er allsidig med tanke på at den, i tillegg til kaffe, også kan tilberede andre drikker som kakao og iste. Hvis man dessuten er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne maskinen et funn, da det finnes flere varianter av dette i tillegg til de vanlige "svarte" kaffevariantene. Maskinen varmer vannet selv, så det skal ikke kokes på forhånd. Kapsel-løsningen er praktisk og enkel, og det tar bare noen sekunder å tilberede en perfekt fersk kopp med kaffe. Det er det jeg har sett, at den har flere kaffetyper enn andre maskiner. Liker å ha litt utvalg. Dessuten får man den jo ganske rimelig nå da. 1300 kr. Så bra at flere her er fornøyde. Det gjør det til et litt tryggere kjøp ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er det jeg har sett, at den har flere kaffetyper enn andre maskiner. Liker å ha litt utvalg. Dessuten får man den jo ganske rimelig nå da. 1300 kr. Så bra at flere her er fornøyde. Det gjør det til et litt tryggere kjøp ) Og bare som en kommentar til forbrukertesten som var linket fra et annet svar.. I testen fremgår det skepsis til melk i kapsler, men disse inneholder altså melkePULVER, og blir derfor ikke sure. Det er også fullt mulig å velge mengden melk man vil ha i selvom man bruker kapsler. Man styrer jo vanntilførselen selv, og kan stoppe når man synes det er nok.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Så bra ) Er det noen deler som må rengjøres osv, eller trengs ikke det siden det brukes kapsler? Det høres jo supert ut, så det blir nok et ønske til jul ja ) Som rengjøring må du bare skylle kapselholderen og tømme avrennings-skåla innimellom. Men vær klar over at brukte kapsler fylles med ganske mye vann som kan dryppe / renne ut litt etter bruk. De bør derfor ikke legges på steder eller underlag som ikke bør grises til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har en annen DeLonghi Dolce Gusto kaffemaskin, og jeg er veldig fornøyd. Syns kaffen er god (særlig lattevarianten), og den er grei å bruke. Lett å få tak i kapsler siden REMA 1000 selger dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 En sånn har jeg og lyst på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Og bare som en kommentar til forbrukertesten som var linket fra et annet svar.. I testen fremgår det skepsis til melk i kapsler, men disse inneholder altså melkePULVER, og blir derfor ikke sure. Det er også fullt mulig å velge mengden melk man vil ha i selvom man bruker kapsler. Man styrer jo vanntilførselen selv, og kan stoppe når man synes det er nok.. Åja, trodde det var flytende melk oppi kapslene jeg. Blir mindre søl da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har en annen DeLonghi Dolce Gusto kaffemaskin, og jeg er veldig fornøyd. Syns kaffen er god (særlig lattevarianten), og den er grei å bruke. Lett å få tak i kapsler siden REMA 1000 selger dem. Hvordan er lattevarianten i forhold til latte man får kjøpt på kaffebar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg vingler veldig om jeg skal kjøpe den du linker til, eller den enkleste modellen. Den enkleste er vel litt mindre, jeg har så mye annet på kjøkkenet fra før *uryddig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1292363274' post='4493992] Jeg vingler veldig om jeg skal kjøpe den du linker til, eller den enkleste modellen. Den enkleste er vel litt mindre, jeg har så mye annet på kjøkkenet fra før *uryddig* Ja, vi har egentlig nok på benken vi også, men samboeren syns den var finest. Hehe. Så da får det bli den ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, vi har egentlig nok på benken vi også, men samboeren syns den var finest. Hehe. Så da får det bli den ) Den er finest. ) Sambo vil ikke ha i det hele tatt, så jeg spør ikke han hvilken han foretrekker ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1292396108' post='4494090] Den er finest. ) Sambo vil ikke ha i det hele tatt, så jeg spør ikke han hvilken han foretrekker ;o) Hehe, like greit å la være ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hehe, like greit å la være ) Jeg kjøpte den nå jeg, han trenger ikke drikke kaffen! ;o) (han har fancy maskin på jobb, så han får dekket sine kaffibehov) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvordan er lattevarianten i forhold til latte man får kjøpt på kaffebar? Kjøper sjelden latte på kaffebar, så ikke vet jeg. Men mitt inntrykk er nå at kaffen på kaffebar er best - om man ikke har kaffemaskin som koster skjorta hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.