Gå til innhold

DeLonghi Dolce Gusto kaffemaskin

candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

24

• Colette

9

• Dorthe

8

• løvinne71

3

Jeg har den, men i modellen Melody. Er knallfornøyd! Kaffen er god og finnes i mange smaker. Det at den ikke er helautomatisk gjør det mulig å regulere vannmengden og det er også mulig å bruke en espressokapsel i tillegg for å få sterkere latte/cappuchino.

Det er fort gjort å lage kaffen, lite søl og mange variasjonsmuligheter. Foreløpig er ikke utvalget av kapsler i butikken så stort, men det finnes mange flere på nettbutikken www.dolce-gusto.no Der har de også light og koffeinfrie varianter av kaffetypene med melk i og rask levering. Jeg bestilte onsdag kveld og hadde kaffen i hus på lørdag.

Vannbeholderen er løs og fylles med kaldt vann. Det tar kanskje 20 sekunder fra du skrur på til maskinen er klar til bruk og ca 10-15 sek å lage en kopp kaffe. Det finnes også en kakaovariant, men det er fryyyktelig søt.

Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg er knallfornøyd og ønsker meg en sånn på jobben også...og nå er det tid for en Caffe Grande intenso. Svart kaffe, men mye bedre enn traktekaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn og er veldig fornøyd med den!

Maskinen er allsidig med tanke på at den, i tillegg til kaffe, også kan tilberede andre drikker som kakao og iste.

Hvis man dessuten er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne maskinen et funn, da det finnes flere varianter av dette i tillegg til de vanlige "svarte" kaffevariantene.

Maskinen varmer vannet selv, så det skal ikke kokes på forhånd.

Kapsel-løsningen er praktisk og enkel, og det tar bare noen sekunder å tilberede en perfekt fersk kopp med kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den, men i modellen Melody. Er knallfornøyd! Kaffen er god og finnes i mange smaker. Det at den ikke er helautomatisk gjør det mulig å regulere vannmengden og det er også mulig å bruke en espressokapsel i tillegg for å få sterkere latte/cappuchino.

Det er fort gjort å lage kaffen, lite søl og mange variasjonsmuligheter. Foreløpig er ikke utvalget av kapsler i butikken så stort, men det finnes mange flere på nettbutikken www.dolce-gusto.no Der har de også light og koffeinfrie varianter av kaffetypene med melk i og rask levering. Jeg bestilte onsdag kveld og hadde kaffen i hus på lørdag.

Vannbeholderen er løs og fylles med kaldt vann. Det tar kanskje 20 sekunder fra du skrur på til maskinen er klar til bruk og ca 10-15 sek å lage en kopp kaffe. Det finnes også en kakaovariant, men det er fryyyktelig søt.

Det er selvfølgelig smak og behag, men jeg er knallfornøyd og ønsker meg en sånn på jobben også...og nå er det tid for en Caffe Grande intenso. Svart kaffe, men mye bedre enn traktekaffe.

Så bra :o) Er det noen deler som må rengjøres osv, eller trengs ikke det siden det brukes kapsler? Det høres jo supert ut, så det blir nok et ønske til jul ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn og er veldig fornøyd med den!

Maskinen er allsidig med tanke på at den, i tillegg til kaffe, også kan tilberede andre drikker som kakao og iste.

Hvis man dessuten er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne maskinen et funn, da det finnes flere varianter av dette i tillegg til de vanlige "svarte" kaffevariantene.

Maskinen varmer vannet selv, så det skal ikke kokes på forhånd.

Kapsel-løsningen er praktisk og enkel, og det tar bare noen sekunder å tilberede en perfekt fersk kopp med kaffe.

Det er det jeg har sett, at den har flere kaffetyper enn andre maskiner. Liker å ha litt utvalg. Dessuten får man den jo ganske rimelig nå da. 1300 kr.

Så bra at flere her er fornøyde. Det gjør det til et litt tryggere kjøp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har sett, at den har flere kaffetyper enn andre maskiner. Liker å ha litt utvalg. Dessuten får man den jo ganske rimelig nå da. 1300 kr.

Så bra at flere her er fornøyde. Det gjør det til et litt tryggere kjøp :o)

Og bare som en kommentar til forbrukertesten som var linket fra et annet svar..

I testen fremgår det skepsis til melk i kapsler, men disse inneholder altså melkePULVER, og blir derfor ikke sure.

Det er også fullt mulig å velge mengden melk man vil ha i selvom man bruker kapsler. Man styrer jo vanntilførselen selv, og kan stoppe når man synes det er nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :o) Er det noen deler som må rengjøres osv, eller trengs ikke det siden det brukes kapsler? Det høres jo supert ut, så det blir nok et ønske til jul ja :o)

Som rengjøring må du bare skylle kapselholderen og tømme avrennings-skåla innimellom.

Men vær klar over at brukte kapsler fylles med ganske mye vann som kan dryppe / renne ut litt etter bruk.

De bør derfor ikke legges på steder eller underlag som ikke bør grises til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen DeLonghi Dolce Gusto kaffemaskin, og jeg er veldig fornøyd. Syns kaffen er god (særlig lattevarianten), og den er grei å bruke. Lett å få tak i kapsler siden REMA 1000 selger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare som en kommentar til forbrukertesten som var linket fra et annet svar..

I testen fremgår det skepsis til melk i kapsler, men disse inneholder altså melkePULVER, og blir derfor ikke sure.

Det er også fullt mulig å velge mengden melk man vil ha i selvom man bruker kapsler. Man styrer jo vanntilførselen selv, og kan stoppe når man synes det er nok..

Åja, trodde det var flytende melk oppi kapslene jeg. Blir mindre søl da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en annen DeLonghi Dolce Gusto kaffemaskin, og jeg er veldig fornøyd. Syns kaffen er god (særlig lattevarianten), og den er grei å bruke. Lett å få tak i kapsler siden REMA 1000 selger dem.

Hvordan er lattevarianten i forhold til latte man får kjøpt på kaffebar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg vingler veldig om jeg skal kjøpe den du linker til, eller den enkleste modellen.

Den enkleste er vel litt mindre, jeg har så mye annet på kjøkkenet fra før *uryddig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1292363274' post='4493992]

Jeg vingler veldig om jeg skal kjøpe den du linker til, eller den enkleste modellen.

Den enkleste er vel litt mindre, jeg har så mye annet på kjøkkenet fra før *uryddig*

Ja, vi har egentlig nok på benken vi også, men samboeren syns den var finest. Hehe. Så da får det bli den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har egentlig nok på benken vi også, men samboeren syns den var finest. Hehe. Så da får det bli den :o)

Den er finest. :o)

Sambo vil ikke ha i det hele tatt, så jeg spør ikke han hvilken han foretrekker ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1292396108' post='4494090]

Den er finest. :o)

Sambo vil ikke ha i det hele tatt, så jeg spør ikke han hvilken han foretrekker ;o)

Hehe, like greit å la være :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, like greit å la være :o)

Jeg kjøpte den nå jeg, han trenger ikke drikke kaffen! ;o)

(han har fancy maskin på jobb, så han får dekket sine kaffibehov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lattevarianten i forhold til latte man får kjøpt på kaffebar?

Kjøper sjelden latte på kaffebar, så ikke vet jeg. :) Men mitt inntrykk er nå at kaffen på kaffebar er best - om man ikke har kaffemaskin som koster skjorta hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...