Gjest Alltid mitt ansvar. Skrevet 14. desember 2010 Skrevet 14. desember 2010 Tror min bror lider av vrangforestillinger, han har gjort det i flere år og lyger så mye at jeg tror ingenting av det han sier. Han "henger seg opp" i damer, tror det kan bli hans livs største kjærlighet, han tolker dem og får signaler. Han sier kollegaene oppmunterer han, og de sier "***** er forelska i deg, for hun viser det med hele seg". Hvorfor sier hun det ikke da? Lurer på om de har det morro på hans bekostning. Han er ekstremt sjalu på broren som har dame og barn, og nå er det problem igjen. Alle pleier å komme til meg julaften, men han har ikke møtt dama enda, og klarer det ikke heller. Sier han skal få valium fra dps, han vil ikke gå der. Har oppmuntret han til å møte henne, på alle mulige måter. Han ser ikke at andre lider under ideene hans, han blir sint og vil ha respekt, må ta hensyn til han. Han prater bare tull stort sett, fantaserer om damer og at NÅ har han funnet den store kjærligheten. Når jeg spør hvordan han vet det sier han "Hun viser det med tegn og signaler, hun liker meg". Har pågått i årevis, jeg er lei. Alle forventer at jeg skal fikse det, tror ikke jeg klarer. Hva kan jeg gjøre? Skal jeg bare si "Da får du sitte alene på julaften"? Orker virkelig ikke bråk og å ta meg av en hysterisk bror da, vil ha fred. Så blir foreldrene mine triste, hvis han må sitte alene. Er lei av å være familiens psykolog, har saktens nok med meg om mine egne barn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2010 Skrevet 14. desember 2010 Kan du ikke bare invitere de du har lyst til å invitere? Om han ikke kommer pga at broren har med sin dame, er det hans problem som han må ta ansvar for. 0 Siter
Gjest Alltid mitt ansvar Skrevet 14. desember 2010 Skrevet 14. desember 2010 Kan du ikke bare invitere de du har lyst til å invitere? Om han ikke kommer pga at broren har med sin dame, er det hans problem som han må ta ansvar for. Får bare gjøre det, ser ingen ende på dette. Mitt nyttårsforsett skal bli, å slutte å være klagemur og "fiks opp" person. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.