Gå til innhold

Jeg har ikke ord!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Mandolaika

8

• petter smart

5

• Angustia

5

Mest aktive i denne tråden

''Hvorfor tror du da at du så ofte blir beskyldt for det motsatte?''

Fordi det er så mye lettere for "de som så ofte beskylder" å fremstille det som om jeg er "en av dem (muslim)" fremfor å faktisk forholde seg til fakta (for da taper de diskusjonen, og det vet de).

Med vennlig hilsen

Jeg tror absolutt ikke det er derfor.

Annonse

Vet du noe om Sudans historie?

Det er mer eller mindre sammenhengende krig siden lenge før jeg ble født. Det innbefatter Darfur og andre Helveter på Jord.

Det er vel et av de landene i verden hvor man omtrent ikke kan "forvente noe som helst", fordi det bare er et helvete. Så å ta et bilde av en glisende jævel, og si at "folkeslaget er slikt" er bare idioti. Det er mange mange mennesker der som er ødelagt på grunn av krig, sult og tørke. Det er langt utover det de fleste av oss engang kan forestille oss.

Med vennlig hilsen

Jada, jeg er enig i at det blir feil å bruke ordet folkeslag, men det er som det er og uansett, det Sudan har gjennomgått gjør ikke det i linken til ts noe mer greit eller akseptabelt.

Fy flate! Her står det tydelig at sharialoven står over norsk lov.Stakkars kvinner sier jeg bare.

Sharia.no er registrert på Foreningen Dominor VI som har Asle Skarpengland som daglig leder i følge enhetsregisteret. Han er sørlending og neppe islamist.

Jada, jeg er enig i at det blir feil å bruke ordet folkeslag, men det er som det er og uansett, det Sudan har gjennomgått gjør ikke det i linken til ts noe mer greit eller akseptabelt.

Nei, selvsagt er det horribelt. Hele situasjonen i Sudan er horribel, og eksempelet her er dessverre bare en dråpe i havet. Presidenten er tiltalt for folkemord, det er tørke, krig, og uhyggelige mengder faenskap.

Med vennlig hilsen

Jeg tror absolutt ikke det er derfor.

Vel, det er ingen annen plausibel årsak, all den tid jeg har skrevet her som ateist, humanist og pro-menneskerettigheter i over et tiår.

Det de du sikter til bedriver er velkjent - påstå motstanderen er "for sharia" eller "ikke vil fordømme xxx" osv osv osv.

Heldigvis er det lett å gjennomskue dem.

Med vennlig hilsen

Tror du ikke de finnes i Norge? Det gjør det nok ettersom det står at sharialoven står over norsk lov.

''Tror du ikke de finnes i Norge? Det gjør det nok ettersom det står at sharialoven står over norsk lov.''

For mange kristne så står selvsagt Guds ord/Bibelen over landets lover. Det betyr ikke at de fleste kriste eller muslimer gjør slikt i praksis.

Ut av ca 300 terrorangrep i Europa i fjor var en muslim ansvarlig for 1 av dem. De er faktisk underrepresentert i statistikken.

''Tror du ikke de finnes i Norge? Det gjør det nok ettersom det står at sharialoven står over norsk lov.''

For mange kristne så står selvsagt Guds ord/Bibelen over landets lover. Det betyr ikke at de fleste kriste eller muslimer gjør slikt i praksis.

Ut av ca 300 terrorangrep i Europa i fjor var en muslim ansvarlig for 1 av dem. De er faktisk underrepresentert i statistikken.

''Ut av ca 300 terrorangrep i Europa i fjor var en muslim ansvarlig for 1 av dem. De er faktisk underrepresentert i statistikken.''

De fleste av disse såkalte "terrorangrepene" er bøbel/guttestreker. Ser vi på antall døde av terrorangrep de siste årene er muslimene overrepresentert.

Annonse

Det var krig i Europa også ETTER revolusjonene.

Og Sudan ble hærtatt, kolonisert og kriget over på 1800-tallet også.

Med vennlig hilsen

''Det var krig i Europa også ETTER revolusjonene'' Nettopp -så my point exactly. Krig gjør ingenting bra selvfølgelig, men det går ikke an å forklare hvorfor noen nasjoner utviklet demokrati og humanisme og andre diktatur. Det at pisking er legitimt og legalt er årsaken til at politi i offentlighet kan bedrive dette i all offentlighet, ikke krig.

Kanskje du skulle tatt en titt på lovverket?

http://www.sharia.no/

Hvorfor det? Sharialover hører ingensteds hjemme.... Jeg kan ikke se at jeg i det hele tatt her gir uttrykk for at jeg er positiv til sharialover???

Det eneste jeg er opptatt av er at menneskerettighetene skal ivaretaes uansett hvilken kultur/menneskerase man tilhører.

Nei, men jeg føler definitivt at det er på sin plass å minne om at dette ikke handler (utelukkende) om verdier, men en praksis som er nedfelt i nasjonens lover, og dermed legitim og legal praksis.

Hallo?

Vi snakker om Sudan, ikke Sør Afrika eller India. Sudan har knapt eksister som fungerende stat de siste jeg-vet-ikke-hvor-mange-tiår.

''Ut av ca 300 terrorangrep i Europa i fjor var en muslim ansvarlig for 1 av dem. De er faktisk underrepresentert i statistikken.''

De fleste av disse såkalte "terrorangrepene" er bøbel/guttestreker. Ser vi på antall døde av terrorangrep de siste årene er muslimene overrepresentert.

Sett deg heller inn i fakta. INGEN døde på grunn av muslimske terrorangrep i Europa i fjor.

''Det var krig i Europa også ETTER revolusjonene'' Nettopp -så my point exactly. Krig gjør ingenting bra selvfølgelig, men det går ikke an å forklare hvorfor noen nasjoner utviklet demokrati og humanisme og andre diktatur. Det at pisking er legitimt og legalt er årsaken til at politi i offentlighet kan bedrive dette i all offentlighet, ikke krig.

Jo, når andre land (Storbritannia, Egypt, til og med noen fra Albania (!)) har kriget i flere hundre år i Sudan, så forklarer det faktisk det meste av galskap man kan treffe på der.

Norge har hatt (med korte unntak) fred og fordragelighet de siste flere hundre årene, og selv her er det folk som er rasister, dreper, osv osv. Det er jo overhodet ikke overraskende at ting er "skeis" (for å si det pent) i et land hvor det knapt har vært annet enn krig og sult og tørke de siste 200 årene.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...