Gå til innhold

Lover må leses detaljert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er du enten veldig tidlig ute, det er sjelden jeg er ute før elleve og så er jeg alltid hjemme i hvert fall klokka fem.

Har du forsøkt å handle på Vinterbro? Det er mitt favorittkjøpesenter i Osloområdet - alltid lite folk og masse ledig parkering. Tror også det er et senter der det er lett å komme seg fram med rullestol :)

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Madelenemie

13

• rose23

5

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du forsøkt å handle på Vinterbro? Det er mitt favorittkjøpesenter i Osloområdet - alltid lite folk og masse ledig parkering. Tror også det er et senter der det er lett å komme seg fram med rullestol :)

Jeg har vært der mange ganger men det er langt unna og glatt å kjøre Mosseveien nå. Det er helt skøytebane her nå. Ellers er jeg enig i at det er fint der. Nærmeste med parkeringshus er Storo, tar bare noen få minutter å kjøre dit. Vinterbro er jo nesten ute på Sunnaas.

Jeg har vært ute her i dag og isen er flott for meg, må bare passe på at jeg ikke sklir inn i noen når jeg skal ned trappetrinn og ned fortauskanter.

Skrevet

Jeg har vært der mange ganger men det er langt unna og glatt å kjøre Mosseveien nå. Det er helt skøytebane her nå. Ellers er jeg enig i at det er fint der. Nærmeste med parkeringshus er Storo, tar bare noen få minutter å kjøre dit. Vinterbro er jo nesten ute på Sunnaas.

Jeg har vært ute her i dag og isen er flott for meg, må bare passe på at jeg ikke sklir inn i noen når jeg skal ned trappetrinn og ned fortauskanter.

Tja, Vinterbro er vel egentlig ca midt imellom Oslo sentrum og Sunnås ;) Men Storo er også bra - pleide iallefall ikke å være av de fulleste kjøpesentraene den gangen jeg bodde i Oslo, så jeg dro ofte dit.

Skjønner det er kjedelig med glatta, ja...

Skrevet

Tja, Vinterbro er vel egentlig ca midt imellom Oslo sentrum og Sunnås ;) Men Storo er også bra - pleide iallefall ikke å være av de fulleste kjøpesentraene den gangen jeg bodde i Oslo, så jeg dro ofte dit.

Skjønner det er kjedelig med glatta, ja...

Storosenteret har utvidet så det er blitt mye større. Ikke som Vinterbro og Stovner med mye bedre enn Oslo City f.eks men der er det ikke parkeringsplasser igjen. Jeg vet om tre plasser, men de er alltid opptatt. Jeg tror det er folk som jobber som bruker dem, de er nemlig ledig om ettermiddagen. LOL, hva man vet ;o)

Skrevet

Storosenteret har utvidet så det er blitt mye større. Ikke som Vinterbro og Stovner med mye bedre enn Oslo City f.eks men der er det ikke parkeringsplasser igjen. Jeg vet om tre plasser, men de er alltid opptatt. Jeg tror det er folk som jobber som bruker dem, de er nemlig ledig om ettermiddagen. LOL, hva man vet ;o)

Burde nesten ringt politiet for å sjekke parkeringa på Oslo City ;)

Jeg ser forøvrig for meg at OC ikke er det beste stedet å "rulle" siden det ofte er mye folk der.. men så kan jo du sikkert handle utenom rushtida, så sånn sett går det vel greit der også :)

Skrevet

Burde nesten ringt politiet for å sjekke parkeringa på Oslo City ;)

Jeg ser forøvrig for meg at OC ikke er det beste stedet å "rulle" siden det ofte er mye folk der.. men så kan jo du sikkert handle utenom rushtida, så sånn sett går det vel greit der også :)

Og hundre mennesker som skal ta heisen og så får jeg ikke lov av Securitas og ta rulletrappa. Men jeg tar den likevel jeg altså. Kan ikke stå bak 10 barnevogner i kø og vente, så god tid har ikke jeg altså. Jeg er av dem som har det veldig travelt når jeg først gjør noe ;o)

Skrevet

Og hundre mennesker som skal ta heisen og så får jeg ikke lov av Securitas og ta rulletrappa. Men jeg tar den likevel jeg altså. Kan ikke stå bak 10 barnevogner i kø og vente, så god tid har ikke jeg altså. Jeg er av dem som har det veldig travelt når jeg først gjør noe ;o)

Rulletrappa!!!?? Du er gær'n!! :-)))

Skrevet

Rulletrappa!!!?? Du er gær'n!! :-)))

Jeg gjør det hele tida jeg, både opp og ned. LOL, jeg har lært det altså på rehab og jeg har gått på ryggen en gang bare. Heldigvis med dattera mi for hun tok det helt med ro. Nederst i trappa baklengs og så var det en dørstokk der så jeg bråstoppet. Så den tar jeg aldri mer igjen, H&M på Stortorget.

Skrevet

Jeg gjør det hele tida jeg, både opp og ned. LOL, jeg har lært det altså på rehab og jeg har gått på ryggen en gang bare. Heldigvis med dattera mi for hun tok det helt med ro. Nederst i trappa baklengs og så var det en dørstokk der så jeg bråstoppet. Så den tar jeg aldri mer igjen, H&M på Stortorget.

Tror jeg hadde holdt for øynene om jeg så slike "stunt" fra en i rullestol ;-P

Skrevet

Tror jeg hadde holdt for øynene om jeg så slike "stunt" fra en i rullestol ;-P

Du kan slå deg sammen med laguna. Hun snur seg til jeg er oppe ;o)

Skrevet

Du kan slå deg sammen med laguna. Hun snur seg til jeg er oppe ;o)

Hehe, synes jeg ser oss to arm i arm, med hendene for øynene mens Dorthe svinger seg i "trapesen" ;)

Skrevet

Hun har klaget mange ganger men fått avslag. De sier at mannen kan kjøre henne og så parkere et annet sted.

Jeg er ikke medlem an FFO, jeg er medlem av NHF og jeg har tidligere fått lov å parkere på parkering forbudt fordi det var så vanskelig å finne parkeringsplass for meg dvs en annen parkeringstillatelse i tillegg til den vanlige. Men så kjørte jeg ikke på fire år så jeg lot den gå ut og tror ikke jeg får den igjen fordi jeg har parkering i kjelleren der jeg bor nå.

I grunnen synes jeg det hadde vært likegreit at hcplassene var langt unna inngangen på kjøpesenter så hadde de ikke vært attraktive. Så kunne de heller ha vanlige plasser med hcparkering nært døra. I USA er det to forskjellige tillatelser, en for vanlige biler og en for van med lift. Men folk har så forsjellig behov men vi kan jo være enige om at det er altfor lite hcparkeringsplasser og hc toaletter. Jeg har vært ute i flere timer i dag og måtte tisse og nå er det kun ett sted med hc do på Løkka og det er på MacDonalds.

Hei!

Ja du merker det sikkert bedre enn meg, jeg trives ikke særlig med å dra rundt, jeg har mine vanlige/daglige rutiner, og disse inkluderer helst ikke handling, men som sagt jeg er glad for muligheten til å enkelt kjøre og finne parkering ved biblioteket og når jeg 2 ganger i året ca blir med noen venninner ut for å spise. Det er jo særlig nå før jul noe mere handling, men jeg prøver å bestemme meg før jeg går for eksakt hva jeg skal kjøpe, har boklister, vinlister, lekekataloger, spillkataloger osv... slik at mye kan planlegges før jeg drar.

Men på Storo har de vel spesielle plasser for store biler rett utenfor hovedutgangen har jeg sett, det er jo bra for deg. Storo er der jeg handler forstår du fordi det er lettere å parkere der enn på Ullevål Stadion.

Skrevet

Hehe, synes jeg ser oss to arm i arm, med hendene for øynene mens Dorthe svinger seg i "trapesen" ;)

Du får si ifra neste gang du er i byen da vet du :o)

Skrevet

Hei!

Ja du merker det sikkert bedre enn meg, jeg trives ikke særlig med å dra rundt, jeg har mine vanlige/daglige rutiner, og disse inkluderer helst ikke handling, men som sagt jeg er glad for muligheten til å enkelt kjøre og finne parkering ved biblioteket og når jeg 2 ganger i året ca blir med noen venninner ut for å spise. Det er jo særlig nå før jul noe mere handling, men jeg prøver å bestemme meg før jeg går for eksakt hva jeg skal kjøpe, har boklister, vinlister, lekekataloger, spillkataloger osv... slik at mye kan planlegges før jeg drar.

Men på Storo har de vel spesielle plasser for store biler rett utenfor hovedutgangen har jeg sett, det er jo bra for deg. Storo er der jeg handler forstår du fordi det er lettere å parkere der enn på Ullevål Stadion.

Jeg parkerer inne, jeg klarer ikke at bilen blir kald. Og ikke kan jeg skrape den heller hvis jeg får is på ruta så da må jeg stå stille med motoren i gang til isen er borte.

Skrevet

Jeg parkerer inne, jeg klarer ikke at bilen blir kald. Og ikke kan jeg skrape den heller hvis jeg får is på ruta så da må jeg stå stille med motoren i gang til isen er borte.

Hei!

Okey, men er du så lenge i butikken at det blir is på vinduet?

det har jeg aldri opplevd?

Men kald bil er grusomt, jeg har kupevarmer, så jeg slipper det når jeg drar hjemmefra, men jeg må kle meg masse fordi jeg har problemer med at jeg ikke klarer å bevege meg når jeg blir kald. :) ja det er ikke noe fysisk, jeg bare fryser til is og fryser likosm inni hjertet så mye fryser jeg at jeg må ligge i badekaret lenge etter på fordi jeg føler meg så syk.

Men du fryser vel sikkert av andre grunner.

Skrevet

Du får si ifra neste gang du er i byen da vet du :o)

Skal prøve på det :)

Blir nok ikke like ofte i Oslo som før ;)

Skrevet

Skal prøve på det :)

Blir nok ikke like ofte i Oslo som før ;)

Nei, jeg skjønner jo hvorfor. Du får se at jeg havner i Ålesund hos venninna mi først ;o)

Skrevet

Nei, jeg skjønner jo hvorfor. Du får se at jeg havner i Ålesund hos venninna mi først ;o)

Regner nesten med det ;-)

Skrevet

Han får ikke lov av meg og han skjønner hvorfor, så han har nok dårlig samvittighet. Nå synes jeg ikke det å snuse er det verste i verden, men han er bare 14.

Men jeg har sagt at hvis han blir tatt i røyking, han liker ikke røyk foreløpig i hvert fall, så får han ingen lommepenger og det er jo krise antagelig.

Skrevet

Noen ganger er det helt umulig å vite hvor man er i tråden. Sorry :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...