Gå til innhold

Julegaver - hva er den fineste gaven du har fått

Anbefalte innlegg

Ja, hva er det?

Og - siden det er mange damer her - hva er den flotteste gaven du har gitt mannen din?

Som dere sikkert forstår, står jeg litt fast, trenger sårt tips...

Jeg foreslo jumper, men det ble underkjent, gitt. Begge ungene meddelte meg at det fikk han i fjor til jul, forrige jul og til farsdagen. Så jumper er ikke aktuelt. Selv om han trenger det.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

8

• Holmes

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

AneM1365380603

Jeg er også vant med å si jumper, bare for å ha sagt det ;) Genser er en tykkere sak ;) Er i ferd med å avvennes slik at jeg blir forstått ;)

Mannen min ble veldig glad for alt utstyr til motorsag. Verneklær og vernestøvler. Frakk og slipsnål er også noe han setter pris på. I år har jeg kjøpt ny parfyme til han, men vurderte lenge drillen som ble Best i test hos Tv 2. Tror han får den til bursdagen.

Den beste gaven jeg har fått er billett til ESC, men det var bursdagssgave, og det går vel på spesielle interesser.

Jeg vet hva jumper betyr, men det er fordi vi var i Stavanger mye som barn, og kusinene mine der brukte ordet jumper.

Har aldri hørt det andre steder.

Blir brukt i Trøndelag og Norland også. Mulig at ungdommene ikke bruker det så mye lengre, kanskje jeg begynner å bli gammel? Hehe.

Annonse

AneM1365380603

Ja, det er jeg ;o) Men mora mi var fra Nordland, det kan jo komme derfra. Jeg sier sne og så sier jeg "kofte" isteden for "kåfte" som alle andre sier.

Har aldri hørt noen si "Kåfte". Jeg veksler mellom "sne" og "snø", men det er pga at jeg er språkforvirret.

Ja, det er jeg ;o) Men mora mi var fra Nordland, det kan jo komme derfra. Jeg sier sne og så sier jeg "kofte" isteden for "kåfte" som alle andre sier.

Kåfte, med Å-lyd, har nå jeg aldri hørt. Her nede sier vi kofte med O.

Eller, jeg tror aldri ungene har sagt det, og det er nok sjelden jeg bruker det ordet nå lenger. Brukte det mye før, men det er kanskje fordi jeg ikke bruker lusekofte lenger - bare fleece... ;-(

Kjenner ei samejente, og hun sier i alle fall kofte med O.

Har aldri hørt noen si "Kåfte". Jeg veksler mellom "sne" og "snø", men det er pga at jeg er språkforvirret.

Jeg sier kåfte, ikke kofte. Og jeg har da hørt ordet jumper en del ganger, men jeg bruker det ikke selv :o)

Det er jo tydelig jeg og. Ingen i Oslo sier sne, det må i såfall være Wenche Foss :o)

''Det er jo tydelig jeg og. Ingen i Oslo sier sne, det må i såfall være Wenche Foss :o)''

Lars Lillo Stenberg, Finn Bjelke, Toppen Bech, halve Frogner bydel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...